Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek mateusz@kaczmarek.it
blog.kaczmarek.it
3
O czym dzisiaj nie powiem
4
and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof program and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning Rich Cook
6
Larry Niven and Jerry Pournelle
That's the thing about people who think they hate computers. What they really hate is lousy programmers Larry Niven and Jerry Pournelle
7
Użyteczność – czy warto ?
8
Dlaczego się tym zainteresowałem ?
9
User is another kind of stockholders
10
Human error ? To me it sounds like serious design error! Donald Norman
11
Sam muszę korzystać z fatalnych interfejsów
12
Kto czytał?
13
Książeczka ta nie powstała z samo-oświecenia
15
W testowaniu użyteczności chodzi o to żeby nasza strona była już użyteczna – testowanie to meta użyteczność
16
Rocket Surgery Made Easy by Steve Krug: Usability Demo
17
Sesja testowania - aktorzy
Użytkownik Koordynator Obserwatorzy
18
Przykładowy scenariusz -zakup brakującego pilota do bramy
Zagubiłeś jeden z pilotów do bramy wjazdowej do Twojej posesji. Pilot oprócz bramy obsługiwał jeszcze 4 inne automaty w Twoim domu i na Twojej posesji. Chcesz sprawdzić czy w sklepie poleconym przez Twojego znajomego, można zakupić taki pilot (obsługujący 5 urządzeń)
19
Steve Krug maxims
20
A morning a month, that all we ask
- Grupy użytkowników = dedykowane widoki - Niejednorodne preferencje, niejednorodne środowiska - customizacja
21
Start earlier than you think make sense
22
Recruit loosely and grade on curve
23
Make it a spectators sport
24
Focus on a small number of the most important problems
25
When fixing problems, always do the least you can do
26
Prototyping
27
Trial, error and the God complex
Trial, error and the God complex
28
Prototyping is a strategy for efficiently dealing with things that are hard to predict
29
Unknown unknowns - there are things we do not know we don't know.
30
The goal in prototyping isn't artifact it's a feedback
31
People getting used to particular type of design - so big changes happens earlier
32
Prototyping
33
Popraw punkty styku z użytkownikiem!
Keynote Popraw punkty styku z użytkownikiem!
34
Dostępność dla osób niepełnosprawnych
35
Testowanie użyteczności, a Agile
36
Toolbox
37
Balsamiq
40
Linkownia Camtasia ternatives UX Recorder (mobile)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.