Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

A. Karbowski, D. Deja i M. Zawisza

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "A. Karbowski, D. Deja i M. Zawisza"— Zapis prezentacji:

1 A. Karbowski, D. Deja i M. Zawisza
Women’s perceived intelligence and physical attractiveness as economic bads in men’s mating choices A. Karbowski, D. Deja i M. Zawisza

2 Inspiracja: badania ekonomistów nad łączeniem się ludzi w pary
Fisman, R., Iyengar, S., Kamenica, E. and Simonson, I. (2006). ‘Gender Differences in Mate Selection: Evidence from a Speed Dating Experiment’, Quarterly Journal of Economics, 121, pp Fisman, R., Iyengar, S., Kamenica, E. and Simonson, I. (2008). ‘Racial Preferences in Dating’, Review of Economic Studies, 75, pp

3 Fisman i in. (2006): Women put greater weight on the intelligence and the race of partner, while men respond more to physical attractiveness Mężczyźni nie cenią kobiecej inteligencji oraz ambicji, gdy natężenie tych cech u kobiety przerasta natężenie tych cech u mężczyzny (a man is significantly less likely to accept a woman who is more ambitious than he) Kobiety wyraźnie preferują mężczyzn, którzy dorastali w zasobnych dzielnicach (affluent neighborhoods) Metoda: eksperymentalny rynek „szybkich randek” (uczestnicy spotykali 9 osób, z którymi mogli porozmawiać przez 4 minuty; obustronne „tak” – eksperymentatorzy udostępniali adresy )

4 Fisman i in. (2006): Metoda: eksperymentalny rynek szybkich randek – uczestnicy to studenci Columbia University, eksperyment prowadzony w wydzielonym pokoju w restauracji na kampusie uniwersyteckim; lata (w dni robocze, wieczorem); Scorecard: ID rozmówcy, yes/no square, lista atrybutów: atrakcyjność, szczerość, inteligencja, rozrywkowość, ambicja, dzielone zainteresowania Dodatkowe dane z kwestionariusza (przed eksperymentem): ZIP code dla domu rodzinnego, kierunek studiów, region świata, rasa (white, black, hispanic, asian)

5 Fisman i in. (2006): Ostatecznie próba wynosiła 6276 obserwacji (mało, bo zgromadzono więcej obserwacji):

6 2. Fisman i in. (2008): Dla kobiet rasa partnera odgrywa większą rolę (w wyborach partnera) niż dla mężczyzn Women of all races exhibit strong same-race preferences, while men of no race exhibit a statistically significant same-race preference Osoby starsze exhibit weaker same-race preferences Subjects do not find partners of the same race more attractive We find significant evidence that those subjects that grew up in a ZIP code with a larger fraction of inhabitants of a particular race are less willing to date someone from this racial group We also find that more physically attractive people care less about the race of the partner

7 3. Karbowski i in. (2016): Probability of women’s positive speed dating decision rises with men’s perceived physical attractiveness and intelligence Probability of men’s positive decision rises with women’s perceived physical attractiveness The relationship between probability of men’s positive decision and women’s perceived intelligence is non-monotonic. The optimal level of women’s perceived intelligence can be found, and it depends on women’s perceived physical attractiveness. This optimal value rises with women’s perceived physical attractiveness

8 Metoda: dane z eksperymentu Columbia, uczestnicy eksperymentu to studenci z następujących wydziałów: (1) Law, (2) Mathematics, (3) Social Science and Psychology, (4) Medical Science, Pharmaceuticals and Biotechnology, (5) Engineering, (6) English, Creative Writing and Journalism, (7) History, Religion and Philosophy, (8) Business, Economics and Finance, (9) Education, (10) Biological Sciences, Chemistry and Physics, (11) Social Work, (12) Undergraduate Students with no Specialization, (13) Political Science and International Affairs, (14) Film, (15) Fine Arts and Arts, (16) Languages, (17) Architecture and (18) Other.

9 Metoda: próba – początkowo 8368 obserwacji, po selekcji 8072

10

11 Metoda: regresja logistyczna
Prawdopodobieństwo, że dana obserwacja x zostanie zaklasyfikowana do określonej klasy Y wynosi:

12 Wyniki: Wybory kobiet

13

14 Wyniki: Wybory mężczyzn

15


Pobierz ppt "A. Karbowski, D. Deja i M. Zawisza"

Podobne prezentacje


Reklamy Google