Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia"— Zapis prezentacji:

1 SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Przedszkole Nr 29 ul. Pigonia 2a Kraków Opracowała Dorota Fijałek- Pach tel

2 Akcja prowadzona była w całym przedszkolu. Wzięło w niej udział VI grup. Prowadzone warsztaty uświadomiły dzieciom i rodzicom w jaki sposób można zapobiegać chorobie .Jakie symptomy decydują o tym, że chorujemy,. Co wpływa na nasze zdrowie, odporność i i dobre samopoczucie. Nauczycielki realizując tematykę zajęć wykorzystywały : konspekty, proponowane utwory literackie, kolorowanki. Same kierując się doświadczeniem , zainteresowaniem dzieci, wiekiem swoich wychowanków modyfikowały i urozmaicały zajęcia włączając do ich realizacji rodziców. Zaproszono lekarza, pielęgniarkę, okulistę, mikrobiologa, którzy opowiadali o swoich zawodach. Podkreślali znaczenie ruchu, hartowania, odżywiania, higieny, odpoczynku i relaksu. Materiały promujące akcję rozwieszone zostały w salach i w przedszkolnym holu. W pierwszym tygodniu warsztatów dzieci dowiedziały się: Co to jest zdrowie i choroba. Co to są wirusy i bakterie. Co to jest odporność, dlaczego trzeba ją wzmacniać

3 ZDROWIE I CHOROBA Nauczycielki dobierały metody i pomoce dydaktyczne w taki sposób aby zapoznać dzieci z podstawowymi wiadomości . Podczas pierwszych warsztatów dzieci dowiedziały się „Jak się łapie grypę”- pomocą była bajka poruszająca ten temat oraz własne doświadczenia dzieci. W starszych grupach za pomocą tzw. burzy mózgów dzieci same ustaliły jak się czuje i jak wygląda osoba zdrowa i osoba chora. Młodsze dzieci kolorowały ilustracje i kolorowani związane z omawianym tematem Starsze same podejmowały prace plastyczne

4 BAKTERIE I WIRUSY.- Czy wszystkie bakterie są złe
Wstępem do tego tematu była pogadanka nauczycieli na temat bakterii i wirusów. Dzieci miały możliwość spotkania z mikrobiologiem, który w szczególny sposób zapoznał dzieci z tematem. Przedszkolaki obserwowały bakterie pod mikroskopem. Same wykonały prace plastyczne przedstawiające bakterię

5

6 Dowiedziały się, że nie wszystkie bakterie są złe
Dowiedziały się, że nie wszystkie bakterie są złe. Wykonały dobrą bakterię, która znajduje się w naszych jelitach i jest odpowiedzialna za trawienie.

7 DLACZEGO NIE NALEŻY BAĆ SIĘ LEKARZA? SKĄD SIĘ BIORĄ LEKI?
Słuchały opowiadań i wierszy „Chory kotek” „ Pan doktor” i inne wybrane utwory wg uznania nauczycieli grup Opowiadały historyjkę obrazkową „U lekarza” Zorganizowano kącik tematyczny „Lekarz”. Dzieci przyniosły opakowania po lekarstwach, bandaże i atrybuty lekarza - słuchawki, termometr, strzykawki… Same podejmowały zabawy tematyczne Zaproszona została mama Natalki, która opowiadała o pracy lekarza i pielęgniarki Podsumowaniem tematu była wizyta w osiedlowej aptece w Ośrodku Zdrowia dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z lekarzem i panią pracującą w aptece. Dostały książeczki i obrazki do kolorowania związane z tematem „zdrowie”

8 Dzieci zwiedziły Ośrodek Zdrowia – rejestrację,
poczekalnię, poznały specjalizacje lekarskie : laryngolog, okulista, pediatra Oglądały ilustracje związane z praca lekarzy, Poznały telefony alarmowe, wykręcały numer 999, 112 Odgrywały scenki tematyczne jak „wezwać pogotowie” Słuchały syreny pogotowia – nagranie z płyty Inscenizowały zabawy ruchowe „ Jedzie karetka”.

9 Po co nam odporność, Dlaczego trzeba ją wzmacniać
Po wstępnej informacji nauczyciela na temat układu odpornościowego dzieci przystąpiły do budowania fortecy z klocków. Bawiły się w „ Obronę fortecy” Dowiedziały jak należy wzmacniać odporność- częste wietrzenie sali, przebywanie na świeżym powietrzu, odpowiedni ubiór do pogody- nie przegrzewamy swojego organizmu

10 BUDUJEMY ODPORNOŚĆ POPRZEZ ODPOWIEDNIĄ HIGIENĘ
Dzieci dowiedziały się co to jest higiena. Rozumieją jak ważne jest częste mycie rąk Potrafią właściwie zachować się podczas kichania i kasłania Dbają o swój wygląd- higienę w przedszkolu : używają papierowych ręczników, myją zęby po obiedzie- dbają o kubeczki i szczotki ( w każdy piątek zabierają do domu do wyparzania) czeszą włosy w zależności od potrzeb. Poznały piosenki i wiersze związane z tematyką zdrowia i higieny Zapoznały się z bajką „Dlaczego nie można hałasować”- wiedzą jakie są skutki hałasu Odpoczywają po obiedzie słuchając muzyki relaksacyjnej, czytanych bajek lub rysując w ciszy przy stoliku

11 Co to jest higiena Dlaczego ważna jest higiena otoczenia Dbanie o czystość zabawek, regularne wietrzenie pomieszczeń Higiena zmysłów wzroku i słuchu Wstępem do higieny otoczenia była rozmowa kierowana oraz codzienne sytuacja w sali przedszkolnej bałagan- porządek. Dzieci same doszły do wniosku kiedy się czują lepiej, co nas męczy?, co sprawia nam radość? Starały się przekazywać informacje w różnym natężeniu: głośno, krzycząc, mówiąc tonem umiarkowanym, szeptem. Dochodziły do wniosku w jakich warunkach czują się lepiej. Spacerowały ulicami miasta- słuchały odgłosów ulicy Były na wycieczce w lesie- słuchały odgłosów przyrody

12

13 HIGIENA ZMYSŁÓW WZROKU I SŁUCHU
Dzieci wiedzą, że dla dobrego samopoczucia należy zachować ciszę Hałas przeszkadza podczas zabawy i koncentracji Odpoczynek ma duży wpływ na nasze zdrowie, a zabawa w ciszy może być bardzo przyjemna

14 Dobrze zbilansowana dieta
Zdrowe i niezdrowe produkty Dzieci wiedzą ,że jedzenie sprzyja budowaniu odporności Poznały zdrowe i niezdrowe produkty Potrafią ułożyć Piramidę żywienia Wiedzą, że nadmiar jedzenia szkodzi zdrowiu Dowiedziały się, że niektóre warzywa i owoce traktujemy jak lekarstwo (czosnek, cebula, cytryna, miód, buraki, seler,) Dzieci podczas zajęć wykonały sałatki: owocowe i warzywne, syropy z buraka Same robiły owocowe koktajle

15

16

17 RUCH I ODPOCZYNEK Ruch u małych dzieci jest bardzo ważny Dzieci w wieku przedszkolnym mają niesamowitą energię, którą należy wykorzystać we właściwy sposób Uprawianie sportu, gry sportowe i zawody wpływają na nasze zdrowie Ruch i odpoczynek budują nasza odporność Wzmacnianie odporności przez ruch, hartowanie i odpoczynek Dzieci znają korzyści wynikające z ruchu na świeżym powietrzu i czynnego wypoczynku Wiedza , co to znaczy hartowanie organizmu Podsumowaniem akcji” Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” był quiz i między grupami Zaproszone zostały starszaki z przedszkola nr 165 , które wymieniały się zdobytą wiedzą i doświadczeniem na temat zdrowego, sportowego stylu życia. Zawody i zabawy sportowe zostały przeprowadzone z chętnymi rodzicami w grupie I i VI

18


Pobierz ppt "SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia"

Podobne prezentacje


Reklamy Google