Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZEDSIEBIORCZOSC W PRAKTYCE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZEDSIEBIORCZOSC W PRAKTYCE"— Zapis prezentacji:

1 PRZEDSIEBIORCZOSC W PRAKTYCE
Dominika Szewczuk Aleksandra Kopcieska Julia Zawisza

2 Cechy dobrego przedsiębiorcy:
optymizm i dynamizm w działaniu podejmowanie nowych wyzwań, pracowitość umiejętności analizy i wnioskowania oraz podejmowania inicjatywy bogactwo emocjonalne i intelektualne zdolności organizacyjne i przywódcze oraz umiejętność podejmowania decyzji ambicja odwaga pewność siebie

3 WIELCY, KTÓRZY ZACZĘLI OD PORAŻKI
OD ZERA DO MILIONERA!

4 . Początki jego kariery były wyzwaniem dla jego charakteru. Gdy zaczął pracować dla gazety został szybko zwolniony, ponieważ według redaktora brakowało mu wyobraźni i dobrych pomysłów. Następnie próbował swoich sił w różnych przedsięwzięciach biznesowych, z których większość zakończyła się zupełnym fiaskiem. Dopiero gdy spróbował swoich sił w przemyśle filmowym, zaczął odnosić wielkie sukcesy. W 1931 otrzymał Oscara za wymyślenie Myszki Miki. W sumie Walt Disney otrzymał 46 nominacji oraz 26 nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej!

5 Ta czwórka przyjaciół, która zmieniła na zawsze świat muzyki, również miała trudny początek. Gdy wybrali się do Londynu do jednej z wytwórni muzycznych (Decca Records) usłyszeli: „Nie podoba nam się Wasze brzmienie, a muzyka gitarowa wychodzi z mody”. No cóż, wtedy jeszcze nie wiedzieli, jak bardzo się mylą. A była to zdecydowanie największa pomyłka w historii przemysłu fonograficznego. Ten niemiły początek nie zniechęcił Beatlesów do szukania wydawcy i wkrótce (po małej roszadzie w składzie zespołu) udało im się podpisać kontrakt z wytwórnią EMI. Dalsza historia The Beatles to już lawina sukcesów.

6 Thomas Edison Oficjalna edukacja tego wynalazcy skończyła się już na etapie szkoły podstawowej. Według nauczycieli zadawał on za dużo pytań i w ogóle nie odrabiał pracy domowej. Po tym jak został wyrzucony ze szkoły zaczął się uczyć w domu razem ze swoim ojcem. W latach młodości założył „fabrykę wynalazków”, której celem było dokonywanie przełomowych odkryć raz na pół roku i mniej istotnych raz na 10 dni. Po wynalezieniu żarówki Edison założył firmę Edison Electric Light Company, która w 1911 roku przekształciła się w działającą do dziś (obecnie największą na świecie spółkę kapitałową) firmę General Electric.

7 Albert EINSTEIN Noblista i odkrywca teorii względności nie zapowiadał się na geniusza. Nie mówił do czwartego roku życia, przez co rodzice myśleli, że ich syn jest upośledzony umysłowo. Sztukę czytania opanował w wieku lat siedmiu. Na politechnikę w Zurychu dostał się za drugim razem z powodu niewystarczającego opanowania przedmiotów humanistycznych. Niemniej jednak szybko nadrobił straty.

8 Steve JOBS Założyciel firmy Apple, twórca iPoda, iPhone’a, iPada. Na studiach zbierał i sprzedawał butelki, by zarobić na życie. Studia jednak przerwał i zaczął uczęszczać na zajęcia z kaligrafii (co później bardzo pomogło mu przy nowych projektach). W 1976 roku, wspólnie ze Steve’em Wozniakiem, założył Apple, w 1984 r. wymyślił Macintosha, po czym w 1995 r. został z Apple’a … wyrzucony. Założył firmę NeXT tworzącą nowe rozwiązania i komputery graficzne dla profesjonalistów, kupił studio Pixar, a w wytworni Disneya stworzył jedno z największych studiów animacji na świecie. W 1996 r. Apple wykupiło NeXT-a za 402 miliony dolarów, a w r, Jobs został jej prezesem. 

9 Kilka porad…

10 1. Ludzie sukcesu patrzą w przyszłość
Ludzie sukcesu patrzą przed siebie, planują dwa ruchy do przodu, przeszłość traktując jedynie jako punkt odniesienia i źródło doświadczeń. Nieustannie myślą, jak poprawić swoją sytuację i podejmują ku temu kroki, nawet jeśli wiąże się to z podważeniem status quo. Przeciętni z sentymentem spoglądają w przeszłość („kiedyś to były czasy…”). Powielają stare schematy, stoją w miejscu. Protestują przeciw nowatorskim inicjatywom i przewrotnym pomysłom.

11 2. Wyznaczają konkretne cele
Myślą wartościami liczbowymi. Jasno definiują czym jest dla nich „sukces” i stale monitorują postępy, co napędza ich do dalszego działania. Mierzalne cele łatwiej jest im wizualizować i na tej podstawie planować równie konkretne kroki do ich realizacji. Przeciętni wolą ogólne, wymijające cele, pozostawiające miejsce na ewentualnie gorszy wynik. Zamiast „schudnąć 5 kg do końca września, 1 kg miesięcznie” wolą po prostu „zrzucić w tym roku parę kilo”.

12 3. Sami są wyłącznie odpowiedzialni za sukces
Uważają, że tylko własne umiejętności, doświadczenie i podejmowane kroki wpływają na rezultat ich działań. Pozwala im to skoncentrować uwagę na możliwościach, a nie na ograniczeniach, które mogą wynikać z zastanej sytuacji, dostępnych środków, znajomości itp. Wierzą w siebie i swój wpływ na otoczenie.

13 4. Nieustannie się uczą Kształtują swoje cechy i umiejętności ucząc się, ćwicząc i czerpiąc doświadczenie od innych. Z każdego zadania starają się wynieść wiedzę przydatną do osiągnięcia lepszych wyników w przyszłości. Czytając książkę wybiorą raczej poradnik, niż powieść. Uczą się stale, długo po ukończeniu studiów, a ich celem jest bycie lepszym. Przeciętni uważają studia za ostateczny stopień edukacji. Dążą do bycia w czymś dobrym (“w końcu opanowałem to zadanie, teraz będę miał więcej czasu na Facebooka”). W wolnym czasie sięgną raczej po kryminał lub tabloid, a swoje umiejętności widzą jako rezultat, np. zakończonej nauki. Z tego powodu zwykle są dla nich ograniczeniem (“nie aplikuję na to stanowisko, przecież nie spełniam części wymagań”).

14 5. Lubią trudne zadania Podejmują wyzwanie, kiedy rezultat jest trudny do przewidzenia. Wiedzą, że rzeczy opłacalne nigdy nie są łatwe. Potrafią czuć się dobrze w niestabilnej sytuacji, bo wierzą, że dzięki własnym umiejętnościom i ciężkiej pracy osiągną sukces. Czerpią przyjemność z pełnego angażowania się i korzystania ze swoich umiejętności („to zadanie dla mnie – ktoś w końcu musi rozwiązać ten problem”).

15 6. Oczekują więcej Wytrwale dążą do celu, sukcesu, nagrody. Chcą się wyróżnić, więc wymagają też dużo od siebie. Nie boją się myśleć w dużej skali. Wiedzą, że do uniknięcia przeciętności, konieczne jest wykroczenie poza przeciętne oczekiwania i robienie czegoś więcej, niż robi większość. Nie stoją w miejscu.

16 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "PRZEDSIEBIORCZOSC W PRAKTYCE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google