Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBłażej Staniszewski Został zmieniony 6 lat temu
1
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
11 września 2017r
2
Cel badania Celem badania losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 jest pozyskanie informacji o dalszym kształceniu absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku. Dane o losach absolwentów, o tym jak potoczyły się ścieżki edukacyjne pozwolą usystematyzować wiedzę odnośnie ich dalszego kształcenia.
3
Założenia metodologiczne – w badaniu zastosowano:
1) Technikę wywiadu bezpośredniego poprzez: kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów oraz szkołami do których absolwenci składali dokumenty rekrutacyjne, rozmowy z wychowawcami klas, rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 2) Analizę dokumentacji szkolnej. 3) Analizę dokumentacji doradcy zawodowego.
4
Opis wyników W roku szkolnym 2016/2017 Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło dziewiętnastu absolwentów, w tym: sześciu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim trzynastu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym.
5
Absolwenci W roku szkolnym 2016/2017 absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 stanowili grupę składającą się z pięciu dziewcząt (35,7%) Natomiast chłopcy stanowili 64,3% grupy absolwentów.
6
Absolwenci niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim
Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim złożyli dokumenty rekrutacyjne do szkół ponadgimnazjalnych, w tym dwóch do Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku i zostali przyjęci do Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej. Kierunki preferowane przez absolwentów to: pracownik pomocniczy stolarza oraz kucharz. Jeden absolwent z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Publicznego Gimnazjum Nr 24 kontynuuje edukację na Warsztatach terapii Zajęciowej.
7
Absolwenci niepełnosprawni intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym
Dziesięciu absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą edukację. Ośmiu (72,7%) podjęło naukę w Specjalnej Szkole Przysposabiającej do Pracy, w tym: dziewięciu (69,2%) w Zespole Szkół Nr 16 w Białymstoku Dwóch (18,2%) w Specjalnej Szkole Przysposabiającej do Pracy Aktywni. Jeden absolwent Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku nie podjął dalszej edukacji.
8
Działania podejmowane w roku szkolnym 2016/2017 w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku przyczyniły się do świadomego wyboru kierunków kształcenia oraz podjęcia dalszej edukacji absolwentów placówki o czym świadczy porównanie wyników badań losów absolwentów na przestrzeni trzech lat szkolnych:
9
Wnioski i rekomendacje
Kontynuować działania edukacyjno – doradcze w Publicznym Gimnazjum Nr 24. Zintensyfikować bezpośredni kontakt absolwentów z gimnazjum w ramach realizacji działań edukacyjno – doradczych. Gromadzić informacje na temat ścieżki kariery edukacyjnej absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Wnioski Wszyscy absolwenci niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęli dalszą edukację. Dwóch absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim podjęło dalszą edukację na kierunkach zgodnych z ich preferencjami zawodowymi. 90,9% absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą naukę w Specjalnej Szkole Przysposabiającej do Pracy
10
Opracowała: Urszula Makowska – doradca zawodowy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.