Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Orientacja procesowa (reengineering) w instytucjach finansowych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Orientacja procesowa (reengineering) w instytucjach finansowych"— Zapis prezentacji:

1 Orientacja procesowa (reengineering) w instytucjach finansowych
Materiały metodyczne © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

2 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Konspekt przedmiotu. Bloki tematyczne (plan): Tryb dzienny: Tryb zaoczny: 1. Czym jest reengineering godz 2. Koncepcja reengineeringu procesów w firmie. 6 godz 3. Narzędzia informatyczne wspomagające reengineering. 18 godz 3. Metodologia reengineeringu Rapid Re. 6 godz 5. Przykładowe realizacje wybranych zadań metodologii reengineeringu i technik zarządzania w instytucjach finansowych godz. Razem: 45 godz. Uwaga: - tematy są realizowane w ramach zajęć , trwających 1 godz. lekcyjną, - do każdych zajęć student otrzymuje szczegółowe materiały dydaktyczne, zawierające: temat, konspekt zajęć, slajdy podtematów, inne materiały. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

3 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Zestawienie tematów. Blok 1. „Czym jest reengineering?” 1. Przedsiębiorstwo (firma, instytucja) i jego posadowienie. 2. Zarządzanie a sukces firmy. 3. Dynamika firmy - zmiany. 4. Automatyzacja, Komputeryzacja, Informatyzacja - zastosowania Zaawansowanej Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej (ZTIiK). 5. Reengineering - restrukturyzacja procesów. 6. Reengineering - geneza, istota, opinie. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

4 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Blok 2. „Koncepcja reengineeringu procesów w firmie. 7. Reengineering a inne programy usprawnień . 8. Metodologia a podejście „czystej kartki”. 9. Jak wybrać odpowiednią metodologię. 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie. 11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne. 12. Metodologia Rapid Re - etapy wdrożeniowe © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

5 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Blok 3. Narzędzia dla reengineeringu. 13. Narzędzia wspomagające reengineering - wymagania. 14. Platforma systemowa dla informatycznych narzędzi reengineeringu. 15. Wybór narzędzi dla reengineeringu - szczegóły. 16. E Proces DGA - Opis ogólny. 17. E Proces DGA - Budowa. 18. E proces DGA - Działanie. 19. Pokaz projektu w e Proces DGA. 20. Modelowanie przykładowych procesów firmy w e Proces DGA. 21. Modelowanie przykładowych procesów firmy w e Proces DGA. 22. Easy Designe ARIS IDS Scheer - Opis ogólny. 23. Easy Designe Budowa. 24. Easy Designe Działanie. 25. Pokaz projektu w Easy Designe ... . 26. Modelowanie przykładowych procesów firmy w Easy Designe ... . 27. Modelowanie przykładowych procesów firmy w Easy Designe. 28. Ms Excel jako narzędzie do modelowania procesów biznesowych. 29. Modelowanie przykładowych procesów w Ms Excel. 30. Modelowanie przykładowych procesów w Ms Excel. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

6 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Blok 4. Elementy metodologii Rapid Re. 31. Więcej o procesach - cz. 1. 32. Więcej o procesach - cz. 2. 33. Więcej o wartości dodanej. 34. Pogłębienie zrozumienia niektórych zadań metodologii Rapid Re - zadanie 1.1: Rozpoznaj potrzeby. zadanie 1.4: Stwórz plan zmian. zadanie 2.1: Stwórz modelowy obraz klienta. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

7 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Blok 5. Przykładowe realizacje wybranych zadań metodologii reengineeringu i technik zarządzania w instytucjach finansowych. 37. Warsztaty „Identyfikacja i modelowanie procesów w firmie NW” 38. Warsztaty j.w. 39. Warsztaty j.w 40. Warsztaty j.w. 41. Warsztaty j.w. 42. Warsztaty j.w. 43. Warsztaty j.w. 44. Rozmowa zaliczeniowa. 45. Rozmowa zaliczeniowa. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

8 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Założenia metodyczne. Nauczanie - uczenie się, jest zaprogramowane na uzyskanie 2,3 poziomu kompetencji studentów, przy czterostopniowej skali oceny rezultatów nauczania / uczenia się: nieświadoma niekompetencja, świadoma niekompetencja (narzędzia), świadoma kompetencja (koncepcja, metodologia), nieświadoma kompetencja. Aktywność studenta: Przyswajamy : Kompetencje Współdziałanie 90% Działanie 80% kompetencja Mówienie 50% Widzenie 30% Słuchanie 20% Czytanie 10% niekompe- tencja Przysłowie chińskie: Słyszę i zapominam, widzę i pamiętam, robię i rozumiem ! nieświadome Świadomość kompetencji świadome © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

9 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
Literatura 1. Zimniewicz K.: Podstawy zarządzania, Wyd. „Terra”, P-ń, 1997 r. 2. Bieniok H. I zespół: Metody sprawnego zarządzania - planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola. Wyd. „Placet”, W-wa, 1997 r. 3. Penc J.: Strategie zarządzania - perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Wyd. „Placet”, W-wa, 1997 r. 4. Durlik I.: Restrukturyzacja procesów gospodarczych - reengineering, teoria i praktyka. Wyd. „Placet”, W-wa 1998 r. 5. Drucker P.F.: Zarządzanie w XXI w., Wyd. Muza S.A., W-wa 2000 r. 6. Cellary W. i in.: Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, W-wa, 2002 r. 7. Bolesta - Kukułka K.: Mały słownik menedżera, W-wa, 1993 r. 8. Kruger W.: Organisation der Unternehmung. Stuttgart - Berlin _ Koln, 1993. 9. Nauka o organizacji i zarządzaniu. W-wa, P-ń, 1990. 10. Michael S., Scott Marta i in.: The Cooperationof the 1990 s: Information Technology and Organisational Transformation. Wyd. The Sloan School of Menagement. Oxford University Press, 1991 Za: Peppard J. Rowland P.: Reengineering. Gebethner & Ska, W-wa, 1997. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

10 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
11. „The technology payoff”, Business Week, 14 czerwca, 1993, s 12. Biblia tysiąclecia: Ewangelia wg św Łukasza: Przygotowanie do działalności Jezusa, , s Wyd. Pallotinum, P-ń, W-wa, 13. Manganelli R.L., Klein M.M.: Reengineering - metoda usprawniania organizacji. PWE, W-wa, 1998. 14. Hammer M., Champy J.: Reengineering in the Corporation. A Manifesto for Business Revolution. Nicholas Braedly Publishing, London 1993. 15. Hammer M.: Reengineering Work: Dont Automate, Obliterate. Harward Business Review, July - August, 1990. 16. Nippa M., Picot A.: Procesmanagement und Reengineering. Die Praxis im Deutshsprechen Raum. Campus Verlag, Frankfurt, New York, 1995. 17. Muhleman A., Oakland J.S., Lockyer K.G.: Zarządzanie - produkcja i usługi. Wyd. PWN, W-wa, 1997 r. 17. Skyrma 19. Rae L. Planowanie i projektowanie szkoleń. Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2003. 20. Management: Tasks, Responsibilites, Practices, London 1997 r. 21. Prussak W., Wyrwicka M.: Zarządzanie projektami. Zachodnie Centrum Organizacji, P-ń, 1997 r. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

11 © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki
22. Clark L.: Zarządzanie zmianą, Campus Verlag, Frankfurt, New York, 1994. Za: [21]. 23. Doppler K., Lautenburg Ch.: Change Management. Gebethner & S-ka. W-wa, 1997. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki

12 Warunki zaliczenia przedmiotu:
- Zaliczenie dwóch testów wiedzy (TW) - dopuszczalna jedna poprawka nieoficjalna dla każdego testu, w okresie semestru. - Rozmowa zaliczeniowa na ostatnich zajęciach. © WSB Poznań, dr inż. Mirosław Loręcki


Pobierz ppt "Orientacja procesowa (reengineering) w instytucjach finansowych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google