Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarek Brzozowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Od stycznia 2017r. nasza szkoła uczestniczy w projekcie euronet 50/50maxx
2
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie angażuje użytkowników budynku w proces zarządzania energią. Osiągnięte oszczędności finansowe są dzielone równo pomiędzy szkołę a samorząd lokalny, który finansuje jej rachunki za energię. Projekt ten pomaga szkołom ograniczyć zużycie energii bez dużych nakładów inwestycyjnych – głównie poprzez zmianę zachowań uczniów, nauczycieli i innych użytkowników budynku oraz drobne naprawy.
3
Kto realizuje zadania w projekcie?
4
☼ Uczniowie: są liderami działań, badaczami sytuacji energetycznej szkoły oraz autorami proenergooszczędnych rozwiązań wprowadzonych w budynku.
5
☼ Nauczyciele: pomagają uczniom odkryć, jak w szkole wykorzystywana jest energia i skąd ona pochodzi, a także zachęcają ich do działania i koordynują prace zespołu ds.energii.
6
☼Szkolni woźna i konserwator: znają budynek szkoły i jego system energetyczny, dlatego mogą znacząco pomóc uczniom w podniesieniu efektywności wykorzystania energii w szkole.
7
☼Pozostali użytkownicy budynku szkoły: mogą pomóc uczniom w osiągnięciu ich celów zmieniając własne zachowania na bardziej energooszczędne.
8
Organ prowadzący: wspiera szkołę we wdrażaniu koncepcji 50/50 i nagradza ją wypłacając 50% zaoszczędzonych przez uczniów pieniędzy.
9
Co będziemy robić?
11
Dlaczego projekt jest ważny?
uczniowie ukształtują wiedzę w zakresie wykorzystania energii w szkole: pochodzenie, zużycie, straty, efektywność, oszczędzanie….
12
nastąpi zmiana zachowań uczniów i nauczycieli dotyczących wykorzystania energii
13
• społeczność szkolna zostanie zaangażowana w zarządzanie energią w szkole, w celu osiągnięcia lepszej efektywności energetycznej
14
Co będziemy oszczędzać?
15
Prąd między innymi poprzez:
Gaszenie światła, gdy z niego nie korzystamy. Stan czuwania (stand by) i wyłączanie z urządzeń, których nie używamy. Większość urządzeń elektronicznych posiada stan czuwania. Mała, świecąca się dioda marnuje niepotrzebnie energię elektryczną. Jeżeli nie używasz jakiegoś urządzania przez dłuższy czas, po prostu je wyłącz z gniazdka, a oszczędności same się będą naliczać.
16
Wodę między innymi poprzez:
Dokręcanie kranu, aby woda nie kapała. Nawet niepozorna kropla może podnieść rachunki za wodę. Oszczędne używanie wody.
17
Ogrzewanie między innymi poprzez:
Skręcanie kaloryferów, gdy otwieramy okno. Dostosowanie temperatury do pomieszczeń. W Sali lekcyjnej temperatura powinna wynosić 20 stopni. Nie zasłanianie grzejników.
18
Każdy wygrywa! • uzyskamy dodatkowe środki finansowe • ograniczymy swoje wydatki na energię • przyczynimy się do osiągnięcia celów związanych z wykorzystaniem energii i ochroną klimatu
19
Pamiętajmy, że to my tworzymy naszą szkołę
20
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.