Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystyna Jarosz Został zmieniony 6 lat temu
1
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2
III etap edukacyjny BIOLOGIA 2
3
Wraz z rozwojem cywilizacji człowiek ma stopniowo coraz większy wpływ na środowisko naturalne. W większość przypadków jest to niestety wpływ negatywny, a nawet niszczący. 3
4
Środowisko naturalne ma zdolność do samoregulacji, czyli samooczyszczania się. Niestety w obliczu nieracjonalnego gospodarowania zasobami przez człowieka oraz ilości wytwarzanych zanieczyszczeń, natura jest coraz bardziej bezbronna. 4
5
Następuje np. poprzez wycinanie i karczowanie lasów.
NISZCZENIE SIEDLISK Następuje np. poprzez wycinanie i karczowanie lasów. 5
6
PRZEKSZTAŁCANIE SIEDLISK W TERENY ROLNICZE
Na zdjęciu pole torfowe. PRZEKSZTAŁCANIE SIEDLISK W TERENY ROLNICZE Następuje poprzez wycinanie lasów, osuszanie terenów podmokłych itp. 6
7
FRAGMENTACJA EKOSYSTEMÓW
Następuje np. poprzez budowanie dróg bez specjalnych podziemnych i naziemnych przejść dla zwierząt. 7
8
Niekontrolowany rozrost miast i osiedli ludzkich;
URBANIZACJA Niekontrolowany rozrost miast i osiedli ludzkich; powstawanie betonowych pustyń. 8
9
PRODUKCJA ODPADÓW I ZANIECZYSZCZANIE ŚRODOWISKA
9
10
W tym: nawozów sztucznych, pestycydów itp.
WPROWADZANIE DO ŚRODOWISKA OBCYCH ZWIĄZKÓW CHEMICZNYCH I SUBSTANCJI TOKSYCZNYCH W tym: nawozów sztucznych, pestycydów itp. 10
11
ZWIĘKSZONA EMISJA GAZÓW CIEPLARNIANYCH
W tym: dwutlenku węgla, tlenku węgla, metanu, freonów itd. 11
12
WPROWADZANIE NOWYCH GATUNKÓW ROŚLIN I ZWIERZĄT
Sprowadzony do Polski powodujący silne oparzenia Barszcz Sosnowskiego niekontrolowanie rozprzestrzenił się po całej Polsce. WPROWADZANIE NOWYCH GATUNKÓW ROŚLIN I ZWIERZĄT Gatunki obce i inwazyjne mają często negatywny wpływ na rodzimą florę i faunę - zmieniają charakter siedlisk, stanowią zagrożenie dla zdrowia ludzi i zwierząt. 12
13
NADMIERNA EKSPLOATACJA ZASOBÓW
Nieodnawialnych np. paliwa kopalne i odnawialnych, np. woda, rośliny i zwierzęta itp. 13
14
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.