Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
„Budowa drogi ekspresowej S1 (dawniej S69) odcinek Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki)” Węgierska Górka,
2
Plan prezentacji: Istniejący układ drogowy; Omówienie stanu zaawansowania prac przygotowawczych do budowy; Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym.
3
Istniejący układ drogowy.
4
Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku
Istniejący układ drogowy Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń
5
Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku
Istniejący układ drogowy Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń 29 listopad 1995r. – porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczt i Łączności Republiki Słowackiej;
6
Istniejący układ drogowy
7
Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku
Istniejący układ drogowy Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń 29 listopad 1995r. – porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczt i Łączności Republiki Słowackiej; 19 lipiec 2001r. – porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej zmieniające porozumienie z dnia ;
8
Istniejący układ drogowy
9
Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku
Istniejący układ drogowy Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń Rezultat: Podpisanie Umowy Finansowej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską i Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, (Luksemburg – , Warszawa – ). Finansowanie obejmowało odcinek Żywiec-Zwardoń (I etap) w zakresie budowy, rehabilitacji lub modernizacji odcinków dróg jednojezdniowych, zgodnie z rozwiązaniami technicznymi o minimalnych kosztach, co pozwoli na otwarcie w Zwardoniu międzynarodowego przejścia granicznego dla pojazdów ciężkich przed rokiem 2005.
10
Istniejący układ drogowy
Etap I obejmował budowę drogi ekspresowej jednojezdniowej na odcinku Żywiec-Zwardoń z wyłączeniem odcinka „Obejście Węgierskiej Górki”, na którym w I etapie zrealizowane zostało wzmocnienie istniejącej drogi krajowej i dróg powiatowych przez miejscowości Węgierka Górka-Milówka: Etap I – zrealizowany w latach Długość nowych odcinków drogi ekspresowej – 18.5 km, Wzmocnienie istniejącej drogi (DK 69, droga powiatowa) – 10.2 km, Budowa dróg łączących – 2,3 km. Zwardoń
11
Istniejący układ drogowy obejście Węgierskiej Górki
W Umowie Finansowej (...) zapisano: D2 D1 C2 C1 obejście Węgierskiej Górki A2 A1 B Odcinek D Wzmocnienie i modernizacja istniejącej drogi 69 (od ukończenia odcinka Laliki II około km do km , odcinek D1) oraz budowa nowego odcinka (D2) drogi S-94 od km do km (Zwardoń-Myto, około 1,3). Odcinek C Budowa nowego odcinka drogowego (C1) oraz wzmocnienie (C2) do km (w kierunku ukończonego odcinka Laliki II) istniejącej drogi 69 Odcinek B Wzmocnienie i przystosowanie do warunków miejskich istniejącej drogi od skrzyżowania w Przybędza poprzez Węgierska Górkę, Cięcinę i Milówkę (około 10 km) do Szarego. Budowa ronda w Milówce, modernizacja obiektów i odbudowa nawierzchni pomiędzy Milówką i Szarym (w sumie 1,8 km). Odcinek A Obwodowa Żywca (od km do km ), łącznie z drogami dojazdowymi do istniejącego ronda przy wjeździe do miasta, węzeł Browar i skrzyżowaniem Przybędza. Budowa jednej jezdni w standardzie drogi ekspresowej o całkowitej długości 8,5 km.
12
Istniejący układ drogowy
W takim podziale Europejski Bank Inwestycyjny wyraził zgodę na udzielenie pożyczki na realizację inwestycji w zakresie I etapu Budowy drogi ekspresowej S69 Żywiec – Zwardoń.
13
Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku
Istniejący układ drogowy Budowa drogi S-1 (dawniej S-69) na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń 29 listopad 1995r. – porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczt i Łączności Republiki Słowackiej; 19 lipiec 2001r. – porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej zmieniające porozumienie z dnia ; 16 luty 2007r. – porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczty i Telekomunikacji Republiki Słowackiej zmieniające porozumienie z dnia ;
14
Istniejący układ drogowy
15
Istniejący układ drogowy
Etap II odcinek Węzeł Mikuszowice (Żywiecka – Bystrzańska) – Żywiec, zadanie współfinansowane było z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (projekt z listy projektów indywidualnych nr POIiŚ ) oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – długość 15,56 km Etap II – zrealizowany w latach Zwardoń
16
Istniejący układ drogowy
S-69 Bielsko-Biała - Żywiec została oddana do użytkowania w dwóch odcinkach: Odc. 1 – Bielsko-Biała (węzeł Mikuszowice) – Buczkowice (węzeł Buczkowice) długość 6,0 km, oddanie do użytkowania listopad 2014 Odc. 2 – Buczkowice (węzeł Buczkowice) – Żywiec (węzeł Żywiec Soła) długość 9,5 km, oddanie do użytkowania lipiec 2015 Odc. 1 Odc. 2
17
Istniejący układ drogowy
III etap obejmuje budowę drogi ekspresowej na odcinku przewidzianym w I etapie do wzmocnienia tj. Przybędza – Milówka (tzw. Obejście Węgierskiej Górki) około 8,2 km. Etap ten wydzielono ze względu na wysokie koszty realizacji tego odcinka w terenie górskim (planowane 2 tunele drogowe). Etap III - w przygotowaniu Zwardoń
18
Istniejący układ drogowy
Stan zaawansowania: Dokumentacja projektowa wykonana w 2010 roku Zakres robót: Budowa drogi jednojezdniowej –dł. 8,5 km (w tunelach i na odcinkach między tunelami 2 jezdnie po 2 pasy ruchu) Budowa dwóch tuneli: dł. 830mb, 980mb Budowa pięciu estakad: dł. 942mb, 220mb, 142mb, 102mb, 222mb Budowa trzech mostów Budowa ekranów akustycznych
19
Omówienie stanu zaawansowania prac przygotowawczych do budowy.
20
Omówienie stanu zaawansowania prac przygotowawczych do budowy
W dniu r. uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzja stała się ostateczna w dniu r. W 2010 r. opracowano kompleksową dokumentację projektową, w zakresie Projektu Budowlanego, Wykonawczego, Materiałów do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, Materiałów Przetargowych. W związku z brakiem finansowania i realną obawą upłynięcia terminu przydatności decyzji środowiskowej dla przedmiotowego zadania (4 lata od ) w dniu r. Oddział w Katowicach złożył wniosek do Wojewody Śląskiego o wydanie decyzji ZRID. Do wniosku został załączony projekt budowlany oraz raport środowiskowy do powtórnej oceny oddziaływania na środowisko – opracowane w 2010 r. Na wniosek tut. Oddziału postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID zostało zawieszone w dniu r. Ustawowy termin możliwości trwania zawieszania postępowania upływał w dniu r. Tym samym przed upływem ww. terminu koniecznym było uzupełnienie wniosku o zaktualizowaną dokumentację projektową, zarówno w zakresie projektu budowlanego jak i raportu do powtórnej oceny oddziaływania na środowisko. . . . W chwili obecnej przewidujemy, że decyzja ZRID zostanie wydana do końca III kwartału a ogłoszenie przetargu na roboty budowlane nastąpi w listopadzie br.
21
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym.
22
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
P1 GDDKiA Oddział w Katowicach, w celu monitorowania natężenia ruchu na układzie dróg krajowych i powiatowych w ciągu komunikacyjnego Żywiec – Zwardoń, wykonała 2 całodobowe pomiary ruchu we wskazanych obok lokalizacjach: P1 – droga S-1 węzeł Browar, P2 – droga S-1 węzeł Przybędza, P3 – droga powiatowa (Biedronka), P4 – droga S-1 tunel Emilia, portal południowy. Pomiar wykonano w dniach: 9/10 maja, od godz. 6:00 – 6:00, 20/21 czerwca, od godz. 6:00 – 6:00. P2 P3 P4
23
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
P1 GDDKiA Oddział w Katowicach, w celu monitorowania natężenia ruchu na układzie dróg krajowych i powiatowych w ciągu komunikacyjnego Żywiec – Zwardoń, wykonała 2 całodobowe pomiary ruchu we wskazanych obok lokalizacjach: P1 – droga S-1 węzeł Browar, P2 – droga S-1 węzeł Przybędza, P3 – droga powiatowa (Biedronka), P4 – droga S-1 tunel Emilia, portal południowy. Pomiar wykonano w dniach: 9/10 maja, od godz. 6:00 – 6:00, 20/21 czerwca, od godz. 6:00 – 6:00. P2 P2_1 P3 P2_4 P2_2 P4
24
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
WYNIKI:
25
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
P1 GDDKiA Oddział w Katowicach, w celu monitorowania natężenia ruchu na układzie dróg krajowych i powiatowych w ciągu komunikacyjnego Żywiec – Zwardoń, wykonała 2 całodobowe pomiary ruchu we wskazanych obok lokalizacjach: P1 – droga S-1 węzeł Browar, P2 – droga S-1 węzeł Przybędza, P3 – droga powiatowa (Biedronka), P4 – droga S-1 tunel Emilia, portal południowy. Pomiar wykonano w dniach: 9/10 maja, od godz. 6:00 – 6:00, 20/21 czerwca, od godz. 6:00 – 6:00. P2 P3 P4
26
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
WYNIKI, P4:
27
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
WYNIKI, P3:
28
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
WYNIKI, P2_4:
29
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
WYNIKI, P1:
30
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
ODSŁONY: 15789 Wyniki pomiarów przeprowadzone przez WGMEDIA.EU : Pomiary przeprowadzono w dniu 6 czerwca. W tym dniu w Republice Czeskiej ma miejsce święto religijne – rocznica spalenia mistrza Jana Husa. Dlatego od godziny 13:00 do 22:00 obowiązywał tam zakaz ruchu samochodów pow. 7,5 t. W związku z powyższym przedstawione pomiary nie są miarodajne.
31
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
Dodatkowy pomiar ruchu przeprowadzony w dniu 18/ :
32
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
Dodatkowy pomiar ruchu przeprowadzony w dniu 18/ :
33
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
34
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
Porównanie odcinka Węgierska Górka – Milówka z innymi drogami województwa śląskiego:
35
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
36
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
20017 Średni dobowy ruch roczny (SDRR) pojazdów silnikowych w 2015 roku na sieci dróg krajowych w kraju i w województwach 6133 SDRR – liczba pojazdów, jakie ogółem w ciągu jednej doby poruszają się po drogach krajowych
37
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
38
Aktualna sytuacja związana z ruchem drogowym
39
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.