Toruń, Malbork, Grunwald

Prezentacja na temat: "Toruń, Malbork, Grunwald"— Zapis prezentacji:

1 Toruń, Malbork, Grunwald
Wycieczka Toruń, Malbork, Grunwald

3 Dzień I: Toruń Wyjechaliśmy z Płonki Kościelnej o godzinie 4 rano. Podróż trwała 6 godzin, około godziny 10 byliśmy już w Toruniu. Zaczęliśmy zwiedzać Stare i Nowe miasto w Toruniu.

5 Na starym i nowym mieście widzieliśmy :
Kościół Świętego Jakuba Apostoła Katedra św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty Teatr Baj Pomorski Pomnik Mikołaja Kopernika Kamienice Koperników Krzywa wieża

6 Katedra św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty
Kościół Świętego Jakuba Apostoła

7 Teatr Baj Pomorski Pomnik Mikołaja Kopernika

8 Kamienice Koperników Krzywa wieża

9 Ruiny zamku krzyżackiego
Na samym początku wrzuciliśmy ziemniaki do ogniska i zaczęliśmy spacer z pochodniami po podziemiach ruin zamku. W podziemiach widzieliśmy makietę zamku, salę strachu i gablotę z winami dla naszej reprezentacji narodowej w piłce nożnej. Oglądaliśmy inscenizacje waliki krzyżaków. Jedliśmy wcześniej upieczone ziemniaki. Po zjedzeniu ziemniaków udaliśmy się na konkurs z wiedzy o Toruniu.

11 Żywe Muzeum Piernika Po zwiedzaniu ruin zamku udaliśmy się do Żywego Muzeum Piernika gdzie po wysłuchaniu receptury pierników i złożeniu przysięgi zabraliśmy się za robienie swoich własnych pierników na pamiątkę. Podczas gdy pierniki były w piecu mieliśmy czas aby kupić pierniki. Po upieczeniu pierników udaliśmy się na drugie piętro na którym ozdabialiśmy ozdabialiśmy różnokolorowym lukrem pierniki.

13 Po wizycie w muzeum udaliśmy się do hotelu „Nad Wierzycą” w Pelplinie
Po wizycie w muzeum udaliśmy się do hotelu „Nad Wierzycą” w Pelplinie. Po udaniu się do pokoi i rozpakowaniu udaliśmy się na obiadokolacje do Katolickiego Liceum. Po obiadokolacji udaliśmy się do pokoi.

14 Dzień II: Malbork, Grunwald
Po udanej nocy ubraliśmy się i spakowaliśmy się, zostawiliśmy bagaże w autobusie i udaliśmy się na śniadanie. Po śniadaniu odebraliśmy drugie śniadanie i wyruszyliśmy w drogę do Malborka. Po godzinie zaczęliśmy zwiedzać miasto

15 W Malborku widzieliśmy:
pozostałości murów obronnych szkołę łacińską Kościół św. Jana Chrzciciela urząd miasta

17 Zamek Krzyżacki Po przejściu przez bramy zamku zobaczyliśmy:
przedzamcze gdanisko Zamek Niski Zamek Średni Zamek Wysoki Kościół św. Jana Następnie pojechaliśmy do Muzeum Bitwy pod Grunwaldem.

18 Zamek Krzyżacki

19 Stębark (miejsce Bitwy pod Grunwaldem) W muzeum widzieliśmy stroje Krzyżaków, chorągwie, miecze i makietę pola Bitwy, a następnie obejrzeliśmy film o obrazie Jana Matejki pt. Bitwa pod Grunwaldem. Następnie udaliśmy się na taras widokowy z którego oglądaliśmy pomnik na polu bitwy .

21 Po zrobieniu grupowego zdjęcia udaliśmy się na obiadokolacje
Po zrobieniu grupowego zdjęcia udaliśmy się na obiadokolacje. Po zjedzeniu poszliśmy do autobusu i ruszyliśmy w drogę powrotną. O godzinie 22 dotarliśmy do Płonki Kościelnej gdzie odebrały nas nasze rodziny.

22 Dziękujemy za uwagę !! Wykonały : Aleksandra Perkowska Kl II a Wiktoria Kamińska Kl II a

Pobierz ppt "Toruń, Malbork, Grunwald"