Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGracja Cader Został zmieniony 10 lat temu
1
„Szkolna fabryka inicjatyw – -równe obywatelstwo”
Comenius
2
Wizerunek kobiet upowszechniany w reklamach
autor: Adrianna Sadkowska
3
Spis treści: Schemat reklamy,
Reklamy, na które wpłynęło najwięcej skarg w 2012 r., Stereotypy w reklamach- „matka-Polka”, Obrazy kobiet, wykorzystywane w reklamach: a) Kobieta ukazana przez pryzmat nagiego ciała, -Kobieta w reklamach produktów dla mężczyzn, b) Fragmentaryzacja kobiecego ciała, c) Kobieta nowoczesna, d) Kobieta-Pani domu, e) Kobieta-osobowość, Seksistowskie reklamy, Naturalne kobiety w reklamach
4
Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym
Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług. Ponadto ma zachęcić do popierania określonych spraw lub idei (np.: promowanie marki).
5
Schemat reklamy
6
Czy w reklamach są tylko informacje dotyczące danego produktu?
Jakie uczucia budzi dana reklama? Jaki ukryty przekaz jest w danej reklamie zawarty?
7
Reklamy, na które wpłynęło najwięcej skarg w 2012 r.
8
Reklamy, na które wpłynęło najwięcej skarg w 2012 r.
9
Reklamy, na które wpłynęło najwięcej skarg w 2012 r.
10
Stereotypy w reklamach- „matka-Polka”
11
Wykorzystane obrazy kobiet w reklamach:
Kobieta ukazana przez pryzmat nagiego ciała, Kobieta nowoczesna, Kobieta-Pani domu, Kobieta-osobowość
12
Kobieta w reklamach produktów dla mężczyzn
13
Kobieta w reklamach produktów dla mężczyzn
Reklamy AXE
14
Kobieta w reklamach produktów dla mężczyzn
15
„Fragmentaryzacja ciała kobiecego jest jednym z najbardziej uprzedmiotawiających zjawisk kultury współczesnej” Zbyszko Melosik
16
Fragmentaryzacja kobiecego ciała
oczy włosy usta piersi pupa nogi A gdzie reszta….?!
17
Fragmentaryzacja kobiecego ciała USTA
18
Fragmentaryzacja kobiecego ciała
DUŻE OCZY I DŁUGIE RZĘSY DŁUGIE WŁOSY
19
Fragmentaryzacja kobiecego ciała
AKSAMITNA SKÓRA
20
Fragmentaryzacja kobiecego ciała
BIAŁE ZĘBY DŁUGIE NOGI
21
Kobieta nowoczesna Tampony OB Podpaski Always
22
Kobieta Pani domu
23
Kobieta bez zainteresowań:
24
Stereotyp odrębności kobiecego świata „Między nami kobietami”
Reklama Perwoll
25
Kobieta osobowość~ ~nieosiągalny ideał
26
Seksistowskie reklamy
27
Seksistowskie reklamy
28
Seksistowskie reklamy
29
Seksistowskie reklamy
30
Seksistowskie reklamy
31
Seksistowskie reklamy
32
Naturalne kobiety w reklamach
Dove
33
Naturalne kobiety w reklamach
34
Naturalne kobiety w reklamach
35
Naturalne kobiety w reklamach
36
Naturalne kobiety w reklamach
H&M
37
Bibliografia-Reklamy:
Black Energy; dostęp: najbardziej,galeria.html?ticaid=111cc8&_ticrsn=5 w dniu: r. Egoo; dostęp: w dniu: r. mBank; dostęp: w dniu: r w dniu: r. Kinder Pingui; dostęp: w dniu: r. Blachodachówka SARA; dostęp: w dniu: Megaron; dostęp: w dniu: r. Prawko.pl; dostęp: w dniu: r. Winiary; dostęp: w dniu: r. AXE; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. w dniu: r. Just Cavallo; dostęp: w dniu: r. LUXE; dostęp: w dniu: r. KORAL; dostęp: w dniu: r. Maybelinne; dostęp: so/s1600/284995_ _ _379796_ _n.jpg w dniu: r. Pantene; dostęp: w dniu: r. Vichy; dostęp: w dniu: r. Nivea; dostęp: w dniu: r. Blend-a-med.; dostęp: w dniu: r. Veet; dostęp: w dniu: r. OB.; dostęp: w dniu: r. Always; dostęp: w dniu: r. Domestos; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. Toffifee; dostęp: w dniu: r. Perwoll; dostęp: w dniu: r. CCC; dostęp: w dniu: r. PLAY; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. TOSHIBA; dostęp: w dniu: r. Simplus; dostęp: w dniu: r. Save up; dostęp: w dniu: r. H&M; dostęp: w dniu: r w dniu r. OSM Chojnice; dostęp: w dniu: r. Multimedia; dostęp: w dniu: r. Mobilking; dostęp: w dniu: r. w dniu: r. Przeróbka reklamy Megaron; dostęp: w dniu: r. Schemat reklamy; dostęp: nieruchomo&catid=43:nieruchomosci&Itemid=64 w dniu r. Ciało kobiece; dostęp: w dniu r. Dove; dostęp: w dniu r. w dniu r. Adrian; dostęp: w dniu r. w dniu: r.
38
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.