Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
2016 rok
2
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
POLSKA 2016 rok
3
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM POLSKA
styczeń – grudzień (lata 2012 – 2016)
4
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM WIELKOPOLSKA
styczeń – grudzień (lata 2012 – 2016)
5
WYPADKI DROGOWE 2016 rok POLSKA 2016 / 2015 + 496 (dynamika: + 1,5 %)
WIELKOPOLSKA 2016/2015 + 110 (dynamika: + %, 5,0 %)
6
OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW 2016 rok
POLSKA 2016 / 2015 + 62 (dynamika: + 2,1 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 + 4 ( dynamika: + 1,6 %)
7
OFIARY RANNE W WYPADKACH DROGOWYCH 2016 rok
POLSKA 2016 / 2015 + 642 (dynamika: + 1,6 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 + 149 (dynamika: + 5,9)
8
KOLIZJE DROGOWE 2016 rok POLSKA 2016 / 2015
(dynamika: + 11,4 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 (dynamika: + 16,6 %)
9
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
WIELKOPOLSKA 2016 rok
10
Liczba WYPADKÓW – miesiące Liczba ZABITYCH – miesiące
12
Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu
Niedostosowanie prędkości Nieprawidłowe zach. się wobec pieszych Nieprawidłowe wyprzedzanie Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami
13
Nieostrożne wejście na jezdnię; przed jadącym pojazdem
Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym Nieostrożne wejście na jezdnię: zza pojazdu, przeszkody Chodzenie nieprawidłową stroną drogi Wejście na jezdnię przy czerwonym świetle Stanie na jezdni, leżenie
14
PIESI ROWERZYŚCI UŻYTK. SAM. OSOB.*10 MOTOCYKLIŚCI UŻYTK. SAM. CIĘŻAR
MOTOROWERZYŚCI UŻYTK. SAM. CIĘŻAR
15
ZAGROŻENIE BRD – KATEGORIE DRÓG
16
NIETRZEŹWI UCZESTNICY RUCHU DROGOWEGO – sprawcy zdarzeń drogowych
nietrzeźwi – udział procentowy nietrzeźwi – udział procentowy
17
„Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 – 2020”
Dokument ten przyjęty został przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w dniu r. uchwałą nr 5/2013. Jako krok w realizacji wieloletniej wizji przyjęto w Narodowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – 2020, dwa główne cele do osiągnięcia w roku 2020. Cel I Zabici – ograniczyć liczbę zabitych o co najmniej 50 % do 2020 r. Cel ten powinien być osiągnięty względem roku 2010 – oznacza to nie więcej niż 2000 zabitych w Polsce w roku 2020. W Wielkopolsce nie więcej niż 172 osoby zabite w roku 2020. Cel II Ciężko ranni – ograniczyć roczną liczbę ciężko rannych o co najmniej 40 % do 2020 r. Cel ten powinien być osiągnięty względem roku 2010 – oznacza to nie więcej niż 6900 ciężko rannych w Polsce w roku 2020. W Wielkopolsce nie więcej niż 552 osoby ciężko ranne w roku 2020.
18
ZABICI W WYPADKACH DROGOWYCH NA TERENIE WOJ
ZABICI W WYPADKACH DROGOWYCH NA TERENIE WOJ. WIELKOPOLSKIEGO NA PRZESTRZENI LAT – ZAŁOŻENIA I STAN FAKTYCZNY
19
CIĘŻKO RANNI W WYPADKACH DROGOWYCH NA TERENIE WOJ
CIĘŻKO RANNI W WYPADKACH DROGOWYCH NA TERENIE WOJ. WIELKOPOLSKIEGO NA PRZESTRZENI LAT – ZAŁOŻENIA I STAN FAKTYCZNY
20
PRACA POLICJI RUCHU DROGOWEGO POLSKA 2016 rok
21
Liczba dni w służbie 2016 rok
POLSKA
22
Liczba LEGITYMOWANYCH OSÓB 2016 rok
POLSKA
23
Liczba UJAWNIONYCH WYKROCZEŃ 2016 rok
POLSKA
24
Liczba UDZIELONYCH POUCZEŃ 2016 rok
POLSKA POLSKA: 2016 / 2015 (dynamika: – 2,0 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 (dynamika: + 12,3 %)
25
Liczba BADAŃ - ALKOHOL 2016 rok
POLSKA POLSKA: 2016 / 2015 (dynamika: + 1,4 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 (dynamika: – 6,1 %)
26
Liczba ZATRZYMANYCH PRAW JAZDY 2016 rok
POLSKA POLSKA: 2016 / 2015 (dynamika: + 3,0 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 (dynamika: + 17,7 %)
27
Liczba ZATRZYMANYCH DOWODÓW REJESTRACYJNYCH 2016 rok
POLSKA POLSKA: 2016 / 2015 (dynamika: – 7,2 %) WIELKOPOLSKA 2016 / 2015 (dynamika: – 6,6 %)
28
Liczba LEGITYMOWANYCH OSÓB / NA 1 SŁUŻBĘ 2016 rok
29
Liczba UJAWNIONYCH WYKROCZEŃ / NA 1 SŁUŻBĘ 2016 rok
30
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM WIELKOPOLSKA - LATA 1999 - 2016
RANNI WYPADKI KOLIZJE POJAZDY ZABICI
31
PRACA POLICJI RUCHU DROGOWEGO WIELKOPOLSKA - LATA 1999 - 2016
KONTROLE WYKROCZENIA POUCZENIA DNI W SŁUŻBIE
32
Liczba – przeprowadzonych przez policjantów RD badań na zawartość środków działających podobnie do alkoholu – KMP/KPP
33
Liczba – ujawnionych przez policjantów RD przypadków kierowania pod wpływem narkotyków KMP/KPP
34
Liczba zatrzymanych praw jazdy - >50 km/h w obszarze zabudowanym
Rok 2016 r. Wielkopolska – 3190 Rok 2015 (od ) Wielkopolska – 1611
35
OPERACJA POLICYJNA ROCZNICA 1050
W dniach 14 – 17 kwietnia 2016 r. na terenie Wielkopolski przeprowadzono operację policyjną p.k. „Rocznica 1050”, związana z obchodami 1050 rocznicy Chrztu Polski. 210 policjantów ruchu drogowego z terenu woj. wielkopolskiego 70 policjantów ruchu drogowego z woj. kujawsko – pomorskiego i lubuskiego. Policjanci uczestniczyli zarówno w realizacji eskort policyjnych jak i w zapewnieniu płynności ruchu na trasach przemieszczania się uczestników imprezy. Zaplanowano 43 eskorty Eskorty osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe RP – 11 zespołów eskortujących. Eskorty osób wchodzących w skład delegacji państw obcych zespołów eskortujących Eskorty które na podstawie szczególnych okoliczności należało objąć ochroną – 19 zespołów eskortujących Zabezpieczano przejazd 8 autokarów z Posłami RP i Senatorami RP przemieszczającymi się autostradą A – 2.
36
PODOPERACJA POLICYJNA
OPERACJA PRZYMIERZE PODOPERACJA POLICYJNA RUBIN W dniach 24 lipca – 1 sierpnia 2016 r. na trenie województwa małopolskiego zarządzono podoperację policyjną p.k. „Rubin”, związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom „Światowych Dni Młodzieży”. Z terenu woj. Wielkopolskiego w zabezpieczeniu brało udział: 132 policjantów ruchu drogowego 66 radiowozów Policjanci uczestniczyli w zadaniach zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa i płynności ruchu na „trasie papieskiej” oraz innych drogach, którymi poruszały się wieloosobowe grupy pielgrzymów.
37
PODOPERACJA POLICYJNA
RUBIN
38
PODOPERACJA POLICYJNA
OPERACJA PRZYMIERZE PODOPERACJA POLICYJNA SZCZYT W dniach 6 – 10 lipca 2016 r. na terenie Warszawy zarządzono podoperację policyjną p.k. „Szczyt”, związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom obrad Szczytu NATO. Z terenu woj. wielkopolskiego w zabezpieczeniu brało udział: 56 policjantów ruchu drogowego 28 radiowozów. Policjanci uczestniczyli w realizacji eskort policyjnych.
39
PODOPERACJA POLICYJNA
SZCZYT
40
PODOPERACJA POLICYJNA
WOODSTOCK W dniach 12 – 17 lipca 2016 r. na terenie województwa lubuskiego zarządzono podoperację policyjną p.k. „Woodstock”, związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom imprezy „Przystanek Woodstock”. Z terenu woj. wielkopolskiego w zabezpieczeniu brało udział: 24 policjantów ruchu drogowego 12 radiowozów. Policjanci uczestniczyli w zadaniach zmierzających do zapewnienia płynności ruchu na trasach przemieszania się uczestników imprezy.
41
PODOPERACJA POLICYJNA
WOODSTOCK
42
SPRZĘT SPECJALISTYCZNY RUCHU DROGOWEGO
- pojazdy ETDiE (Ekipa Techniki Drogowej i Ekologi) szt. wideorejetratory szt. Opel Insygnia szt. Alfa Romeo szt. (4 szt. wycofane) Skoda Octavia VRS szt. Fiat Bravo szt. (1 szt. wycofana) VW Passat szt. Skoda Superb szt. Opel Vectra szt. motocykl BMW szt. - pojazdy APRD (Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego) - 12 szt. (rocznik 2003 – 2012) - na stanie KMP/KPP Poznań (6), Kalisz (1), Konin (1), Leszno (1), Piła (1), Ostrów Wlkp. (1), Środa Wlkp. (1), motocykle służbowe szt. Honda szt. Honda szt. Honda szt. BMW szt. BMW video szt. Yamacha szt. mierniki prędkości urządzenia do pomiaru stanu trzeźwości
43
KRAJOWA MAPA ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa ( KMZB) została uruchomiona w garnizonie wielkopolskim w dniu 20 września 2016 roku. Od dnia do dnia roku na KMZB naniesiono 15 172 zagrożeń.. Największa ilość zagrożeń naniesionych na KMZB wśród wszystkich zagrożeń w województwie wielkopolskim jest to przekraczanie dozwolonej prędkości ( 23% wszystkich zagrożeń) oraz nieprawidłowe parkowanie ( 23%) następnie spożywanie alkoholu w miejscach niedozwolonych (22%). Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu monitoruje jednostki w 7 zagrożeniach wynikających z KMZB dot. ruchu drogowegoi są to : Nielegalne rajdy samochodowe: zagrożeń w tym 2 potwierdzone tj. 1,9% Nieprawidłowe parkowanie: zagrożeń w tym 990 potwierdzonych tj. 28,9 %. Przekraczanie dozwolonej prędkości: zagrożeń w tym 1605 potwierdzonych tj. 45,5%. Zdarzenia drogowe z udziałem zwierząt: 88 zagrożeń w tym 23 potwierdzonych tj. 26,1%. Zła organizacja ruchu: zagrożeń w tym 115 potwierdzonych tj. 18,1% - Nieprawidłowe oznakowanie dróg: zagrożeń w tym 118 potwierdzonych tj. 33,2%. - Niewłaściwa infrastruktura drogowa: 579 zagrożeń w tym 240 potwierdzonych tj. 41,5%.
44
XXIX OGÓLNOPOLSKI KONKURS „POLICJANT RUCHU DROGOWEGO ROKU”
Zwycięzcą Wielkopolskiego Finału Wojewódzkiego XXIX Ogólnopolskiego Konkursu „Policjant Ruchu Drogowego Roku” został: st. sierż. Marcin Sawicki z Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, 2 miejsce – asp. Marcin Szymaszczyk z Komendy Miejskiej Policji w Lesznie, 3 miejsce – mł. asp. Kamil Kruszyński z Komendy Powiatowej Policji w Turku.
45
XXIX OGÓLNOPOLSKI KONKURS „POLICJANT RUCHU DROGOWEGO ROKU”
KWP w Poznaniu w składzie st. sierż. Marcin Sawicki asp. Marcin Szymaszczyk I miejsce w Finale Krajowym XXIX Konkursu, 20-23 września 2016 r. w Białymstoku. st. sierż. Marcin Sawicki zwyciężył w klasyfikacji indywidualnej i zdobył tytuł Policjanta Ruchu Drogowego 2016 Roku.
46
WYNIKI UZYSKANE PRZEZ ZKRD WRD KWP W POZNANIU W 2016 ROKU
WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KWP w POZNANIU ZESPÓŁ KONTROLI RUCHU DROGOWEGO EFEKTY WYNIKI UZYSKANE PRZEZ ZKRD WRD KWP W POZNANIU W 2016 ROKU Liczba legitymowanych Mandaty karne Pouczenia Wnioski Zatrzymane dowody rejestracyjne Zatrzymane prawo jazdy 178a§1 KK 87§1 KW Trzeźwość - badania Poszukiwany Przekroczenie prędkości > 50 km/h 180 a KK Osoba Pojazd SUMA 5517 4591 135 83 1311 402 13 7 6406 2 369 24
47
Strategiczne kierunki pracy Policji w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym
Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym – obniżenie liczby wypadków drogowych, zabitych, rannych, kolizji drogowych. Poprawa bezpieczeństwa pieszych – działania całoroczne przy założeniu zwiększenia aktywności w okresie jesienno – zimowym. Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów – zwiększenie aktywności działań w tzw. sezonie rowerowym (marzec – listopad) Dalsze ograniczenie przypadków kierowania pojazdami „po alkoholu”. Konsekwentne zwiększanie liczby prowadzonych badań stanu trzeźwości w ramach wzmożonych działań – działania całoroczne. Prędkość jako główna przyczyna zdarzeń drogowych – prowadzenie działań ograniczających zjawisko przekraczania dozwolonych prędkości przez kierujących – działania całoroczne.
48
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ZASTĘPCA
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ZASTĘPCA KOMENDANTA WOJEWÓDZKIEGO POLICJI W POZNANIU insp. Roman Kuster
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.