Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawowe informacje dla beneficjentów konkursów:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawowe informacje dla beneficjentów konkursów:"— Zapis prezentacji:

1 Podstawowe informacje dla beneficjentów konkursów:
1.2 A: Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R 1.2 B: Tworzenie i rozwój infrastruktury B+R przedsiębiorstw

2 Plan prezentacji: 1. Podstawowe informacje o konkursie
2. Przedmiot konkursu 3. Procedura wyboru projektu do dofinansowania 4. Ocena zgodności za Strategią ZIT WrOF

3 PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE

4 PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE
Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorstwa i innowacje Działanie 1.2 „Innowacyjne przedsiębiorstwa” Poddziałanie 1.2.2 „Innowacyjne przedsiębiorstwa– ZIT WROF”

5 Instytucje ogłaszające konkurs
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Instytucje ogłaszające konkurs ZIT WrOF (Zintegrowane Inwestycje Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego) DIP (Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca) ocena zgodności ze Strategią ZIT WrOF ocena formalna i merytoryczna W przypadku konieczności udzielenia Wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu oraz pomocy w interpretacji postanowień Regulaminu, DIP oraz ZIT WrOF (w zakresie Strategii ZIT WrOF) udziela indywidualnie odpowiedzi na pytania Wnioskodawcy @: tel. : tel: : @: tel.:

6 Terminy PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE
Ogłoszenie konkursów: 30 listopada 2016 r. Rozpoczęcie naborów: 2 stycznia 2017 r. Zakończenie naborów: 2 marca 2017 r. Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursów: lipiec 2017 r. Data złożenia ostatniego wniosku o płatność: 31 grudnia 2018 r.

7 PRACE ROZWOJOWE (EKSPERYMENTALNE
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Alokacja i poziom dofinansowania – SCHEMAT”A” Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych: PLN Minimalna wartosć wydatków kwalifikowalnych: PLN EUR ( PLN)* PRZEDSIĘ-BIORCA BADANIAPRZEMYSŁOWE PRACE ROZWOJOWE (EKSPERYMENTALNE MAKSYMALNE DOFINANSOWANIE PO UWZGLĘDNIENIU ZWIĘKSZENIA MIKRO 70% 80% 45% 60% MAŁY ŚREDNI 75% 35% 50% DUŻY 65% 25% 40%

8 Alokacja i poziom dofinansowania – SCHEMAT „B”
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Alokacja i poziom dofinansowania – SCHEMAT „B” Maksymalna wartosć wydatków kwalifikowalnych: PLN Minimalna wartosć wydatków kwalifikowalnych: PLN EUR ( PLN)* Intensywność wsparcia dla poszczególnych beneficjentów: a) dla mikro- i małych przedsiębiorców – do 45% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem; b) dla średnich przedsiębiorców – do 35% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem; c) dla dużych przedsiębiorców – do 25% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem; Beneficjent pomocy musi wnieść wkład finansowy w wysokości co najmniej 25 % kosztów kwalifikowalnych, pochodzący ze środków własnych lub zewnętrznych źródeł finansowania, w postaci wolnej od wszelkiego publicznego wsparcia finansowego.

9 Beneficjenci Przedsiębiorcy
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Beneficjenci Przedsiębiorcy Konsorcja przedsiębiorstw z IOB, w tym organizacjami pozarządowymi. Konsorcja przedsiębiorstw z jednostkami naukowymi, uczelniami/ szkołami wyższymi lub podmiotami leczniczymi, bądź ze spółkami celowymi tworzonymi przez te podmioty; W Regulaminie konkursu znajdują się szczegółowe informacje dotyczące warunków, jakie musi spełnić umowa powołująca konsorcjum.

10 @ Złożenie wniosku PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE
Skuteczne złożenie wniosku o dofinansowanie oznacza, że: @ 1. Wnioskodawca złoży wniosek o dofinansowanie przy użyciu aplikacji Generator wniosków o dofinansowanie EFRR dostępnej na stronie internetowej w terminie od godz dnia r. do godz dnia 2. Do siedziby IOK/DIP Wnioskodawca dostarczy jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków, papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem lub parafą i pieczęcią imienną osoby uprawnionejdo reprezentowania Wnioskodawcy wraz z podpisanymi załącznikami, w terminie do godz dnia r. Za datę wpływu do IOK/DIP uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Suma kontrolna wersji elektronicznej wniosku w systemie musi być identyczna z sumą kontrolną papierowej wersji wniosku

11 PRZEDMIOT KONKURSU

12 Regionalna Strategia Innowacji
PRZEDMIOT KONKURSU Regionalna Strategia Innowacji W ramach konkursów wsparciem objęte będą przedsięwzięcia zgodne z obszarami inteligentnych specjalizacji regionu: branża chemiczna i farmaceutyczna mobilność przestrzenna żywność wysokiej jakości produkcja maszyn i urządzeń, obróbka materiałów technologie informacyjno-komunikacyjne surowce naturalne i wtórne

13 PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 A: Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R 1. Wydatki przedsiębiorstw w obszarze prac rozwojowych (w tym eksperymentalnych prac rozwojowych) i badań przemysłowych Projekty badawcze przedsiębiorstw mają służyć opracowaniu nowych lub istotnie ulepszonych produktów i procesów produkcyjnych (innowacje produktowe, procesowe) Wsparcie mogą otrzymać projekty polegające m.in. na: prowadzeniu badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych; innowacjach technologicznych (w tym pierwsze wdrożenie technologii); opracowaniu linii pilotażowych; opracowaniu demonstracyjnych prototypów (w ramach tego etapu prac B+R dokonana zostanie weryfikacja nowego rozwiązania w warunkach zbliżonych do rzeczywistych i operacyjnych); ocenie potencjału komercyjnego projektu itp.

14 PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 A: Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R Eksperymentalne prace rozwojowe - oznaczają zdobywanie, łączenie, kształtowanie i wykorzystywanie dostępnej aktualnie wiedzy i umiejętności z dziedziny nauki, technologii i biznesu oraz innej stosownej wiedzy i umiejętności w celu opracowywania nowych lub ulepszonych produktów, procesów lub usług. Mogą one także obejmować na przykład czynności mające na celu pojęciowe definiowanie, planowanie oraz dokumentowanie nowych produktów, procesów i usług. Eksperymentalne prace rozwojowe mogą obejmować opracowanie prototypów, demonstracje, opracowanie projektów pilotażowych, testowanie i walidację nowych lub ulepszonych produktów, procesów lub usług w otoczeniu stanowiącym model warunków rzeczywistego funkcjonowania, których głównym celem jest dalsze udoskonalenie techniczne produktów, procesów lub usług, których ostateczny kształt zasadniczo nie jest jeszcze określony. Eksperymentalne prace rozwojowe nie obejmują rutynowych i okresowych zmian wprowadzanych do istniejących produktów, linii produkcyjnych, procesów wytwórczych, usług oraz innych operacji w toku, nawet jeśli takie zmiany mają charakter ulepszeń (rozporządzenie 651/2014) Badania przemysłowe - oznaczają badania planowane lub badania krytyczne mające na celu zdobycie nowej wiedzy oraz umiejętności celem opracowania nowych produktów, procesów lub usług, lub też wprowadzenia znaczących ulepszeń do istniejących produktów, procesów lub usług. Uwzględniają one tworzenie elementów składowych systemów złożonych i mogą obejmować budowę prototypów w środowisku laboratoryjnym lub środowisku interfejsu symulującego istniejące systemy, a także linii pilotażowych, kiedy są one konieczne do badań przemysłowych, a zwłaszcza uzyskania dowodu w przypadku technologii generycznych.

15 PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 A: Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R Źródło: PwC Polska Nazwy poziomów: w j. angielskim wg General Annexes sekcja G, dla programu Horyzont 2020 w j. polskim wg Rozporządzenia MNiSW z r. w sprawie sposobu zarządzania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju realizacją badań naukowych lub prac rozwojowych na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa

16 PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 A: Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R

17 PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 A: Wsparcie dla przedsiębiorstw chcących rozpocząć lub rozwinąć działalność B+R 2. Zakup i dostosowanie do wdrożenia wyników prac B+R oraz praw własności intelektualnej (m.in. patentów, licencji, know-how lub innej nieopatentowanej wiedzy technicznej) Wdrożenie (dostosowanie) zakupionych wyników prac B+R jest możliwe tylko w przypadku konieczności przeprowadzenia, uzupełniających/dostosowujących technologie do specyfiki przedsiębiorstwa, eksperymentalnych prac rozwojowych. Beneficjenci mogą ponosić wydatki, które wykraczają poza zakres prac B+R w zakresie: tworzenia lub rozwoju infrastruktury badawczo-rozwojowej; ochrony własności intelektualnej, powstałej w wyniku realizacji projektu (finansowanie kosztów zgłoszenia wynalazku, wzoru użytkowego i wzoru przemysłowego do urzędów patentowych); wzornictwa przemysłowego; rozwoju umiejętności kadr (w ramach cross financingu).

18 Tworzenie i rozwój infrastruktury B+R przedsiębiorstw
PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 B: Tworzenie i rozwój infrastruktury B+R przedsiębiorstw Dofinansowanie obejmie tworzenie i rozwój zaplecza B+R przedsiębiorstw w zakresie dotyczącym: 1. Laboratoriów specjalistycznych oraz działów B+R w przedsiębiorstwach 2. Centrów B+R w przedsiębiorstwach, będących jednostkami organizacyjnymi lub wyodrębnionymi organizacyjnie jednostkami rozpoczynającymi lub rozwijającymi działalność, której głównym zadaniem jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych w wydzielonych i przystosowanych do tego typu działalności pomieszczeniach przy wykorzystaniu infrastruktury technicznej oraz wykwalifikowanej kadry. Wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić plan prac B+R, które będą wykonywane dzięki infrastrukturze B+R będącej przedmiotem projektu. Dokładne informacje dotyczące planu prac B+R znajdują się w Regulaminie konkursu Inwestycje infrastrukturalne mogą być uzupełnione o działania związane z rozwojem umiejętności kadr przedsiębiorstwa z zakresu wykorzystania nowej infrastruktury/aparatury badawczej (w ramach cross-financingu).

19 Tworzenie i rozwój infrastruktury B+R przedsiębiorstw
PRZEDMIOT KONKURSU Schemat 1.2 B: Tworzenie i rozwój infrastruktury B+R przedsiębiorstw Preferencję uzyskają projekty: realizowane w ramach konsorcjum przedsiębiorstwa oraz jednostki naukowej; których elementem będzie stworzenie etatów badawczych; realizowane w ramach partnerstw przedsiębiorstw; podejmowane wspólnie z MŚP lub przewidujące współpracę z MŚP, NGO i instytucjami badawczymi –w przypadku dużych firm.

20 PROCEDURA WYBORU PROJEKTU

21 Złożenie wniosku o dofinansowanie (WND)
PROCEDURA WYBORU PROJEKTU DO DOFINANSOWANIA Złożenie wniosku o dofinansowanie (WND) Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie oraz Wnioskodawca dostarcza do siedziby DIP jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków, papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy Ostateczny termin na złożenie WND: 2 marca 2017 r., godz. 15:00

22 PROCEDURA WYBORU PROJEKTU DO DOFINANSOWANIA
Ocena formalna w sytuacji niespełnienia któregokolwiek z kryteriów formalnych, w których nie przewidziano możliwości dokonania korekty lub niespełnienia jakiegokolwiek kryterium po dokonaniu jego poprawy/uzupełnieniu przez Wnioskodawcę - Wnioskodawca nie ma możliwości poprawy wniosku, a projekt jest negatywnie oceniany. trwa do 60 dni roboczych, przeprowadzana jest w DIP; kryteria oceny są określone w zał. nr 2 do Regulaminu konkursu; weryfikuje, czy wniosek o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami nie zawiera braków formalnych i/lub oczywistych omyłek; DIP może wystąpić do Wnioskodawcy o złożenie wyjaśnień (informacji lub dokumentów) w sprawie projektu, które są niezbędne do przeprowadzenia oceny kryteriów formalnych wyboru projektu, wyznaczając 7 dni roboczych na ich złożenie; w przypadku niektórych kryteriów formalnych istnieje możliwość dokonania jednorazowej korekty kryterium;

23 PROCEDURA WYBORU PROJEKTU DO DOFINANSOWANIA
Ocena merytoryczna trwa do 55 dni roboczych, przeprowadana jest w DIP; po zatwierdzeniu oceny wszystkich projektów i zatwierdzeniu listy projektów przez Przewodniczącego KOP, DIP przekazuje Wnioskodawcy pisemną informację o zakończeniu oceny jego projektu i jej wyniku wraz z uzasadnieniem oceny i podaniem liczby punktów otrzymanych przez projekt. w przypadku niespełnienia któregokolwiek z kryteriów merytorycznych obligatoryjnych, projekt jest oceniany negatywnie. ocena merytoryczna obejmuje ocenę finansowo-ekonomiczną projektu, ocenę projektu pod kątem spełniania kryteriów merytorycznych ogólnych oraz ocenę projektu pod kątem spełniania kryteriów merytorycznych specyficznych ocenę merytoryczną przeprowadzają eksperci zewnętrzni, a także pracownicy DIP.

24 PROCEDURA WYBORU PROJEKTU DO DOFINANSOWANIA
Ocena zgodności ze Strategią ZIT WrOF jest przeprowadzana w terminie do 20 dni kalendarzowych od dnia zakończenia oceny merytorycznej; odbywa się w ZIT WrOF; liczba możliwych do zdobycia punktów na etapie oceny zgodności ze Strategią ZIT stanowi 50% wszystkich punktów, jakie Wnioskodawca może uzyskać w trakcie całego procesu oceny wniosku; dokonywana jest przez pracowników ZIT WrOF i/lub ekspertów zewnętrznych; wnioskodawca musi otrzymać na jej etapie minimum 15% maksymalnej do uzyskania liczby punktów. Niespełnienie tego warunku skutkuje odrzuceniem projektu.

25 PROCEDURA WYBORU PROJEKTU DO DOFINANSOWANIA
Rozstrzygnięcie konkursu Po zakończeniu oceny spełnienia kryteriów wyboru (formalnej, merytorycznej i oceny zgodności ze Strategią ZIT) wszystkich projektów w danym konkursie, KOP sporządza protokół/protokoły zawierający/e informacje o przebiegu i wynikach oceny; Informacja o projektach wybranych do dofinansowania jest upubliczniana w formie odrębnej listy, którą DIP oraz ZIT WrOF zamieszczają na swoich stronach internetowych oraz na portalu Funduszy Europejskich nie później niż 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu. Upublicznienie obejmuje projekty, które spełniły kryteria i uzyskały wymaganą liczbę punktów (z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania), natomiast nie obejmie tych projektów, które brały udział w konkursie, ale nie uzyskały wymaganej liczby punktów lub nie spełniły kryteriów wyboru projektów. DIP przekazuje niezwłocznie Wnioskodawcy pisemną informację o wyborze/nie wybraniu projektu do dofinansowania.

26 PROCEDURA WYBORU PROJEKTU DO DOFINANSOWANIA
Odwołanie od wyników konkursu Od oceny formalnej/merytorycznej: do Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej Od oceny zgodności ze Strategią ZIT WrOF: do ZIT WrOF W przypadku negatywnej oceny projektu, o której mowa w art. 53 ust. 2 ustawy wdrożeniowej, Wnioskodawca ma prawo w terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ww. ustawy, złożyć pisemny protest za pośrednictwem instytucji,o której mowa w art. 39 ust. 1, tj. Instytucji Organizującej Konkurs – IP. Informacja na temat procedury odwoławczej obowiązującej dla konkursu została opisana szczegółowo w: ustawie wdrożeniowej, SZOOP RPO WD w punkcie ”Procedura odwoławcza w ramach RPO WD (w zakresie EFRR)” w podpunkcie „Tryb konkursowy w IP RPO WD”.

27 OCENA ZGODNOSCI ZE STRATEGIA ZIT WROF

28 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT)
To narzędzie wspierające wdrażanie strategii terytorialnych z wykorzystaniem możliwości finansowych, jakie dają Fundusze Europejskie w okresie 2014–2020. Celem ZIT jest m.in.: realizacja zintegrowanych projektów odpowiadających w sposób kompleksowy na potrzeby i problemy obszarów metropolitalnych oraz sprzyjanie ich rozwojowi, współpracy i integracji, przede wszystkim tam, gdzie skala problemów związanych z brakiem współpracy i komplementarności działań różnych jednostek administracyjnych jest największa. 

29 Koszalin-Kołobrzeg-Białogard
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Polsce Szczecin Gdańsk – Gdynia - Sopot Białystok Olsztyn Gorzów Wlkp. Kalisz – Ostrów Wlkp. Poznań Zielona Góra Łódź Bydgoszcz - Toruń Wałbrzych Częstochowa Warszawa Wrocław Kielce Opole Katowice Kraków Lublin Rzeszów Koszalin-Kołobrzeg-Białogard Rybnik Bielsko - Biała Jelenia Góra W Polsce ZIT-y realizowane są na terenie miast wojewódzkich i powiązanych z nimi obszarach funkcjonalnych Poza ośrodkami wojewódzkimi ZIT-y mogą być realizowane także na terenie miast o charakterze regionalnym i subregionalnym Ogółem w skład wszystkich ZIT-ów w Polsce wchodzi 350 gmin Łączny budżet ZIT-ów to €

30 Jednostki administracyjne:
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF) Ludność: mieszkańców (30% mieszkańców Dolnego Śląska) Obszar: km2 (12% powierzchni Dolnego Śląska) Jednostki administracyjne: 15 gmin leżących na terenie 6 powiatów Budżet ZIT WrOF: € (13 % budżetu RPO WD 2014 – 2020)

31 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF) - zadania
Pełnienie funkcji Instytucji Pośredniczącej w imieniu Gminy Wrocław Współorganizacja konkursów (wspólnie z DIP, DWUP oraz z UMWD) Ocena wniosków konkursowych pod kątem zgodności ze Strategią ZIT WrOF (jeden z kilku etapów oceny wniosku) Ocena zgodności ze Strategią ZIT WrOF – 50% oceny całkowitej Rozpatrywanie protestów od oceny zgodności ze Strategią ZIT WrOF

32 Najważniejszym dokumentem regulującym zasady wsparcia Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego w ramach ZIT jest Strategia ZIT WrOF. Cel nadrzędny zdefiniowany w Strategii ZIT WrOF: Osiągnięcie wysokiej jakości życia społeczności Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez integrację jego przestrzeni w spójny organizm społeczno - gospodarczy Zintegrowanie przestrzeni obszaru ZIT WrOF Poprawa innowacyjności i konkurencyjności gospodarki obszaru ZIT WrOF Zintegrowanie społeczne obszaru ZIT WrOF

33 Alokacja finansowa ZIT WrOF
RPO WD - ZIT WrOF: € Oś 1 – Przedsiębiorstwa i innowacje: € Poddziałanie 1.2.2: € Nabór nr RPDS IP /16 : € ( zł) Nabór nr RPDS IP /16 : € ( zł)

34 Opis znaczenia kryterium Maksymalna liczba punktów
Kryteria ocena zgodności projektu ze Strategią ZIT WrOF – 50% wszystkich możliwych punktów Lp. Nazwa kryterium Opis znaczenia kryterium Maksymalna liczba punktów Waga kryterium 1 Wpływ projektu na realizację Strategii ZIT WrOF Kryterium punktowe 19 / 19,5 pkt. 50 % 2 Wpływ realizacji projektu na realizację wartości docelowej wskaźników 15,2 / 15,6 pkt. 40 % 3 Komplementarny charakter projektu 3,8 / 3,9 pkt. 10 % Konkurs 1.2 A / Konkurs 1.2 B UWAGA!!! Projekt musi otrzymać min. 15% możliwej do uzyskania oceny maksymalnej) - niespełnienie kryterium oznacza odrzucenia wniosku.

35 Kryterium 1: Wpływ projektu na realizację Strategii ZIT WrOF
sprawdzana będzie zbieżność zapisów we wniosku aplikacyjnym z zapisami Strategii ZIT WrOF; weryfikowany będzie faktyczny wpływ zaproponowanych działań na minimalizację negatywnych zjawisk opisanych w Strategii ZIT WrOF; ocena na podstawie 2 podkryteriów szczegółowych. Ocena wpływu projektu na realizację Strategii ZIT WrOF: ma charakter opisowy; będzie zawierała szczegółowe uzasadnienie dla przyznanej liczby punktów.

36 Kryterium 1: Wpływ projektu na realizację Strategii ZIT WrOF – c.d.
Podkryterium Punktacja 1.1 Minimalizacja wiodącego problemu zdiagnozowanego w Strategii ZIT WrOF projekt nie przyczynia się do zminimalizowania wiodącego problemu zdiagnozowanego w Strategii ZIT WrOF pkt. projekt przyczynia się do zminimalizowania wiodącego problemu zdiagnozowanego w Strategii ZIT WrOF / 14,5 pkt. 1.2 Minimalizacja dodatkowego problemu zdiagnozowanego w Strategii ZIT WrOF projekt nie przyczynia się do zminimalizowania dodatkowego problemu zdiagnozowanego w Strategii ZIT WrOF pkt. projekt przyczynia się do zminimalizowania dodatkowego problemu zdiagnozowanego w Strategii ZIT WrOF - 5 / 5 pkt. Konkurs 1.2 A / Konkurs 1.2 B

37 Kryterium 2: Wpływ realizacji projektu na realizację wartości docelowej wskaźników monitoringu realizacji celów Strategii ZIT WrOF Wyszczególnienie Liczba przedsiębiorstw otrzymujących dotacje Liczba przedsiębiorstw współpracujących z ośrodkami badawczymi 0 pkt. 25% maksymalnej oceny nie dotyczy powyżej 10% do 20% 50% maksymalnej oceny 1 powyżej 20% do 30% 100% maksymalnej oceny powyżej 1 powyżej 30% Ocena: 9 pkt. / 10 pkt. 6,2 pkt. / 5,6 pkt. Konkurs 1.2 A / Konkurs 1.2 B

38 Kryterium 3: Komplementarny charakter projektu
Punktacja Komplementarność  0 pkt Brak komplementarności 25 % max. oceny Projekt komplementarny z co najmniej jednym projektem 50 % max. oceny Projekt komplementarny z co najmniej dwoma projektami, 100 % max. oceny Projekt komplementarny z co najmniej czterema projektami, Ocena: 3,8 pkt. / 3.9 pkt. Konkurs 1.2 A / Konkurs 1.2 B W ramach tego kryterium będzie weryfikowane, czy we wniosku o dofinansowanie zostały wskazane projekty, które są powiązane ze zgłoszonym projektem i które zostały zrealizowane, bądź są w trakcie realizacji na terenie danego ZIT i zostały sfinansowane ze środków publicznych zewnętrznych. Projekty komplementarne mogą polegać na: wykorzystaniu efektów realizacji innego projektu; wzmocnieniu trwałości efektów jednego przedsięwzięcia realizacją drugiego; bardziej kompleksowym potraktowaniem problemu, m.in. poprzez zaadresowanie projektu do tej samej grupy docelowej, tego samego beneficjenta, tego samego terytorium, uzależnienia realizacji jednego projektu od przeprowadzenia innego przedsięwzięcia itp.;

39 Dziękujemy za uwagę KONTAKT:
Wydział Zarządzania Funduszami UMW / ZIT WrOF ul. Świdnicka Wrocław tel.  


Pobierz ppt "Podstawowe informacje dla beneficjentów konkursów:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google