Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarek Zalewski Został zmieniony 7 lat temu
1
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
„Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny PoD - Chodzież - Piła Główna” w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Poznań, 21 kwiecień 2017 r.
2
Projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354
Koniec modernizacji linii 354 km 92,788 Początek modernizacji linii 354 km -0,197 Projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Gł. PoD – Chodzież - Piła Gł.” finansowany wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni oraz Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
3
Lokalizacja linii kolejowej nr 354 na sieci PKP
Linia o znaczeniu regionalnym i międzyregionalnym, W obrębie Poznańskiego Węzła Kolejowego powiązana z ważnymi międzynarodowymi ciągami komunikacyjnymi E20/C-E20 i E-59.
4
Charakterystyka linii kolejowej nr 354
Długość linii wynosi 94 km, w tym: długość odcinka dwutorowego – 35 km, jednotorowego – 59 km, Linia pierwszorzędna, zelektryfikowana na całym odcinku, Na linii znajduje się 8 stacji kolejowych, 12 przystanków osobowych, Prędkość obowiązująca z uwagi na stan techniczny od 50 do 100 km/h.
5
Cel projektu Skrócenie czasu podróży pasażerów na trasie Poznań – Piła średnio o 46 min., Poprawa oferty przewozowej, Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i bezpieczeństwa podróżnych, Poprawa dostępności linii kolejowej dla osób o ograniczonej zdolności poruszania się, Aspekty środowiskowe.
6
Zakres prac do realizacji na linii kolejowej nr 354 w ramach zadania
Dostosowanie parametrów linii do prędkości 120 km/h w zakresie drogowym, trakcyjnym oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, Prędkość maksymalna dla ruchu pasażerskiego km/h, dla ruchu towarowego - 80 km/h, Linia pozostaje jako jedno- i dwutorowa – jak obecnie, układy torowe stacji będą przygotowane do budowy w przyszłości drugiego toru bez robót straconych, Budowa nowych normatywnych peronów na stacjach i przystankach osobowych z dostosowaniem ich do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się, Budowa 4 nowych przystanków osobowych: Poznań Podolany, Poznań Osiedle Grzybowe, Złotkowo, Gołaszyn, Sterowanie ruchem pociągów z Lokalnego Centrum Sterowania Poznań Główny.
7
Porr Polska Construction S.A. Porr Bau GmbH
Wykonawca: Porr Polska Construction S.A. Porr Bau GmbH Termin realizacji zadania wynosi 976 dni, Okres gwarancji wynosi 60 miesięcy. Inżynier Projektu: SUEZ Consulting SAFAGE EKOCENTRUM Sp. z o.o.
8
Podsumowanie Koszty realizacji projektu w wybranej opcji – około 500 mln PLN netto (roboty budowlane wraz z kosztami projektu, nadzoru nad realizacją inwestycji, promocji), Wyniki analizy ekonomicznej – projekt wykazuje wysoką efektywność ekonomiczną, Realizacja projektu jest współfinansowana przez Województwo Wielkopolskie ze środków Unii Europejskiej w wysokości 85 % kosztów.
9
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.