Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKatarzyna Mikołajczyk Został zmieniony 8 lat temu
1
„Uczyć się, aby być” – podsumowanie projektu realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Lidzbark Warmiński, 2009
4
W ramach projektu: Zorganizowano kursy rozszerzające kwalifikacje zawodowe Przeprowadzono zajęcia dodatkowe dydaktyczno-wychowawcze Przeprowadzono konkursy powiatowe Zakupiono nowoczesne materiały dydaktyczne
5
Uczestnicy projektu otrzymali materiały promocyjne (na zdjęciu uczniowie z klasy II h/m)
6
Największym zainteresowaniem uczniów cieszyły się kursy zawodowe
7
PRAWO JAZDY W kursie na Prawo Jazdy kat. B uczestniczyło aż 100 osób, natomiast w kat. C 25 uczniów. 18 uczestników projektu doskonaliło swoje umiejętności na kursie wózków jezdniowych, zdobywając świadectwa ukończenia szkolenia.
8
Uczniowie w tej sali poznawali zasady ruchu drogowego
9
Pierwsza jazda budziła wiele radości
10
Młodzież właśnie zakończyła egzaminy wewnętrzne i może już przystąpić do egzaminu państwowego
11
Mechanicy przed egzaminem wewnętrznym na kat. C
12
Egzamin wewnętrzny – Prawo Jazdy Kat. C
13
SZKOLENIA KELNERSKIE i BARMAŃSKIE W kursie „Profesjonalny Barman” uczestniczyło 20 hotelarzy, a w „Szkoleniu Kelnerskim” 12. Uczniowie ukończyli szkolenia zdobywając jednocześnie certyfikaty cenione w branży gastronomicznej.
14
Część teoretyczna – szkolenie kelnerskie
15
Podręczniki do nauki – szkolenie kelnerskie
16
Efekty pracy uczniów – szkolenie kelnerskie
17
Przygotowanie teoretyczne – szkolenie kelnerskie
18
Nauka otwierania i podawania wina – szkolenie kelnerskie
19
Nauka rozpoznawania i komponowania smaków – szkolenie barmańskie
20
Zajęcia teoretyczne – szkolenie barmańskie
21
Połączenie teorii z praktyką – szkolenie barmańskie
22
Podręczniki do nauki – szkolenie barmańskie
23
Kurs KADRY i PŁACE Zajęcia teoretyczne odbywały się w szkole, natomiast część praktyczna w Centrum Edukacji OSKAR w Olsztynie. Kurs obejmował 60 godzin szkolenia nadającego dodatkowe kwalifikacje zawodowe i kończył się egzaminem oraz otrzymaniem zaświadczenia o ukończonym szkoleniu.
24
Ekonomiści uczestniczący w kursie „Kadry i Płace”
25
Podczas kursów i szkoleń wykorzystywano sprzęt multimedialny zakupiony w ramach projektu „Uczyć się, aby być”
26
Zajęcia dodatkowe Przeprowadzono 880 godz. zajęć dydaktycznych i specjalistycznych Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z języka polskiego, języków obcych (j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski), matematyki, biologii, fizyki, chemii, historii, wos-u, geografii oraz zajęciach specjalistycznych kształcących umiejętności obsługi komputera, analizy finansowej a także opracowywania projektów.
27
Dopełnieniem zajęć dodatkowych były wycieczki dydaktyczne do: Warszawy, Gdańska, Malborka, Gierłoży, Świętej Lipki, Reszla, Mikołajek.
28
Maturzyści 2009 w Sejmie w sali obrad
29
Uczestnicy zajęć dodatkowych z wiedzy o społeczeństwie w „Kuluarach Sejmowych”
30
Przewodnik objaśnia zasady funkcjonowania Sejmu
31
Spacer po Łazienkach zakończony pod pomnikiem Chopina
32
Śladami Stanisława Wokulskiego po Warszawie wyruszyli uczestnicy zajęć dodatkowych z j. polskiego
33
Uczestnicy wycieczki na Placu Zamkowym
34
Zajęcia dodatkowe z biologii w terenie – Muzeum w Gierłoży
35
Wśród lasów i bagien w okolicach Gierłoży wędrują uczestnicy zajęć dodatkowych z biologii
36
Uczniowie kl. I Zasadniczej Szkoły Zawodowej w ramach zajęć z j. polskiego poszukiwali dzieł sztuki w Gdańsku
37
W poszukiwaniu Muzeum Porcelany
38
Po architekturze i malarstwie przyszedł czas na odpoczynek na plaży
39
Pomoce i materiały dydaktyczne W ramach projektu zakupiono: Laptopy, rzutniki multimedialne i walizkowe, wizualizer Kamerę cyfrową i aparat cyfrowy Ekrany i tablice magnetyczne, wskaźniki laserowe Telewizory i odtwarzacze DVD Plansze dydaktyczne i mapy Zestawy brył geometrycznych Zestawy narzędzi dla mechaników Podręczniki do matematyki i kalkulatory Poradniki i słowniki specjalistyczne
40
Zajęcia dodatkowe z matematyki - nowe przyrządy tablicowe oraz bryły geometryczne ułatwiają naukę
41
Zajęcia dodatkowe z biologii z wykorzystaniem nowo zakupionego szkieletu
42
Konkursy powiatowe W ZSZ przeprowadzono dwa konkursy: „Matematyka w banku” dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych „Mistrz Klawiatury” dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cenne nagrody zakupiono w ramach projektu ze środków unijnych.
43
Laureaci Konkursów Powiatowych : „Matematyka w Banku” oraz „Mistrz Klawiatury”
44
W projekcie „Uczyć się, aby być” wzięło udział 442 uczniów Zespołu Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.