Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych."— Zapis prezentacji:

1 Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

2 Wyznaczanie ciepła właściwego wody Ciepło właściwe (C w ): ilość energii (ciepła) potrzebna do podniesienia temperatury o 1 stopień ciała o masie 1kg. Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

3 Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Qenergia elektryczna dostarczona do czajnika m masa wody w czajniku c w ciepło właściwe wody T p i T k temperatura początkowa i końcowa Po przekształceniach otrzymujemy wzór na ciepło właściwe wody: KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

4 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

5 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 1 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

6 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

7 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 4 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

8 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 2 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

9 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

10 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 6 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

11 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 5 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

12 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 7 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

13 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 8 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

14 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 9 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

15 Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru  C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 20293873601,35181267110,6 398160 4402202 Porównaj otrzymane wyniki z wynikami poprawnymi KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

16 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 1 Co to jest ciepło właściwe wody ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

17 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 2 Jakie wielkości potrzebne są do wyznaczenia ciepła właściwego wody ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

18 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 3 Dlaczego otrzymałeś większą wartość ciepła właściwego niż wartość podawana w tablicach fizycznych czyli (4200 J/kgK) ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

19 Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności


Pobierz ppt "Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google