Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJacek Nowacki Został zmieniony 8 lat temu
1
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
2
Wyznaczanie ciepła właściwego wody Ciepło właściwe (C w ): ilość energii (ciepła) potrzebna do podniesienia temperatury o 1 stopień ciała o masie 1kg. Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
3
Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Qenergia elektryczna dostarczona do czajnika m masa wody w czajniku c w ciepło właściwe wody T p i T k temperatura początkowa i końcowa Po przekształceniach otrzymujemy wzór na ciepło właściwe wody: KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
4
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
5
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 1 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
6
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
7
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 4 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
8
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 2 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
9
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
10
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 6 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
11
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 5 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
12
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 7 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
13
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 8 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
14
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 1,35 Wypełnij kolumnę nr 9 (zaznaczoną kolorem szarym) KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
15
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody 1234567 89 TpTp TkTk Masa wody m [kg] Moc czajnika P e [W] T k - T p [K] Energia pobrana przez czajnik Q [Wh] Energia pobrana przez czajnik Q [Ws = J] C w [J/kgK] Błąd pomiaru C w [J/kgK] oCoCK oCoCK 20293873601,35181267110,6 398160 4402202 Porównaj otrzymane wyniki z wynikami poprawnymi KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
16
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 1 Co to jest ciepło właściwe wody ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
17
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 2 Jakie wielkości potrzebne są do wyznaczenia ciepła właściwego wody ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
18
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody Odpowiedz na pytania zawarte w karcie pracy PYTANIE 3 Dlaczego otrzymałeś większą wartość ciepła właściwego niż wartość podawana w tablicach fizycznych czyli (4200 J/kgK) ? KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
19
Używając tego pięknego wzoru policzymy ciepło właściwe wody: Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wyznaczanie ciepła właściwego wody KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.