Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMikołaj Chmiel Został zmieniony 8 lat temu
1
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 1 Rynek Dystrybucji Stali Tomasz Milas Prezes Polskiej Unii Dystrybutorów Stali Prezes TM Steel sp. z o.o.
2
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 2 1. Rozbudowana sieć sprzedaży 2. Szeroki asortyment dzięki dywersyfikacji dostawców 3. Termin realizacji – od zaraz 4. Wartość dodana – kompletowanie zamówień, usługi 5. Większa elastyczność (obsługa małych i dużych klientów) Dystrybutor – niezbywalne ogniwo w łańcuchu dostaw
3
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 3 80 firm członkowskich największe przedsiębiorstwa z branży handlu stalą razem ponad 170 składów o łącznej powierzchni przekraczającej 100 ha wyłącznie rzetelne firmy o dobrej reputacji na rynku sprawna sieć dystrybucji w całym kraju (prawie 200 placówek handlowych) Członkowie PUDS
4
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 4 Struktura zakupów dystrybutorów zrzeszonych w PUDS 59% 21% 20% Producent w kraju Import Pośrednicy w kraju Źródło:PUDS, dane za październik 2004 – marzec 2005
5
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 5 Struktura firm pod względem wielkości zatrudnienia 61% 23% 16% poniżej 50 osób między 50-100 osób powyżej 100 osób Źródło:PUDS
6
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 6 Ambicją dystrybucji stali jest sprzedawać „dostępność, usługę i czas” odbiorcom końcowym Dystrybucja stali gwarantuje odbiorcom dostawę w ramach czasowych od 2 godzin to 4-5 dni w przypadku wyrobów przetworzonych Oznacza to wyjątkową dostępność produktu i usługi Oznacza to również wymóg wyjątkowych rozwiązań logistycznych ze wszystkimi źródłami zaopatrzenia i wszystkim segmentami rynku odbiorców know-how logistyki; know-how w zakresie planowania zakupów i magazynowania Logistyka sprzedaży – ostatni krok do poznania klienta Wszystkie wysiłki dystrybucji stali są skierowane na poprawę logistyki sieci dostaw na usługi dla odbiorców końcowych. Na rynkach dojrzałych dystrybucja stali jest główną siłą napędową w tworzeniu nowych strategii zaopatrzenia
7
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 7 Sytuacja na rynku żelazostopów Ryszard Brożyna Członek Zarządu Polskiej Unii Dystrybutorów Stali Prezes Invest Metal
8
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 8 Przyrost produkcji stali w latach 2001 - 2005
9
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 9
10
10 Chiny: żelazokrzem (cena na rynku krajowym) $/t 300 400 500 600 700 800 900 1000 StyLutMarKwiMajCzeLipSieWrzPazListGru 2003 2004 2005
11
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 11 Chiny: żelazokrzemomangan (cena eksportowa FOB China port) $/t 300 400 500 600 700 800 900 1000 StyLutMarKwiMajCzeLipSieWrzPazListGru 2003 2004 2005
12
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 12 Chiny:żelazochrom(cena na rynku krajowym) $/t 30 40 50 60 70 80 90 StyLutMarKwiMajCzeLipSieWrzPazListGru 2003 2004 2005
13
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 13 Rynek prętów Krzysztof Walarowski Członek Zarządu Złomrex S.A.
14
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 14
15
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 15
16
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 16
17
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 17 Stalowe centra serwisowe Krzysztof Stępak Wiceprezes Zarządu PUDS Prezes Sambud-2 sp. z o.o.
18
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 18 Większość wyrobów hutniczych jak blachy, pręty, kształtowniki zimnogięte i gorącowalcowane, rury okrągłe, posiadają wiele cech wyrobów konsumpcyjnych, w szczególności długą listę odbiorców z różnych segmentów rynku. Obszar rynku dla nich wyznaczają: - gęstość zaludnienia (jej wykładnikiem jest nasycenie przemysłem) - udział kosztów transportu w cenie wyrobu Z tych względów, system sprzedaży tych wyrobów winien posiadać cechy sprzedaży dóbr konsumpcyjnych, w szczególności stopniowanie producent hurtownik detalista Charakterystyka rynku dystrybucji stali
19
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 19 Siłę istnienia na rynku można zwiększyć następującymi działaniami: - ilościowe zwiększanie oferty – większy obrót implikuje tańsze zakupy, zmniejsza udział kosztów stałych w cenie końcowej wyrobu, pozwala wydłużać odległości operowania na rynku - przejmowanie wartości dodanych z wcześniejszych okresów życia wyrobu - wykonywanie wstępnego przetworzenia wyrobu wg potrzeby klienta, budowa centrów serwisowych wywołuje stabilizację swojej pozycji na danych mikrorynkach - poprawa wyposażenia wyrobów – zwiększenie konkurencyjności i zaufania klienta do wyrobu (atesty, nowoczesny system pakowania, magazynowania)
20
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 20 -Przed transformacją - jedna państwowa sieć Centrostali mająca za przedłużenie siatkę spółdzielni „GS”. -w momencie transformacji sieć ta praktycznie zanikła pozostawiając na rynku pustkę. -szybkość przemian nie pozwoliła zainstalować się w Polsce zachodnim sieciom handlu stalą. W efekcie przedsiębiorczy Polacy otrzymali szansę zorganizowania rynku w prywatne, skuteczne struktury. Rozwój rynku stali w Polsce
21
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 21 Połowa lat 90 – W Polsce pojawiają się pierwsze proste urządzenia do trapezowania blach i cięcia poprzecznego Koniec lat 90 - Firmy przygotowują się do budowy profesjonalnych centr serwisowych, inwestują w nowoczesne agregaty (wyroby płaskie, pręty zbrojeniowe), hale produkcyjno- usługowe oraz magazynowe Historia
22
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 22 Dużą pomocą na polskim rynku okazały się przedstawicielstwa zachodnich koncernów produkujących specjalistyczne agregaty, a także oferujące sprzedaż używanych linii Firmy handlowe poszerzają asortyment wyrobów przetworzonych Pojawiły się w zachodnie firmy inwestujące w centra serwisowe w Polsce. Producentcentra serwisowe Pogłębia się specjalizacja centr serwisowych (AGD, motoryzacja) Rozwój centrów serwisowych
23
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 23 - Przygotowanie wyrobów: - dla producentów finalnych - dla rzemieślników - dla własnych składów handlowych - dla hurtowników współpracujących z dystrybutorem Cele centrum serwisowego:
24
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 24 Poza dystrybucją stali, firma zbudowała centrum serwisowe oraz zakład przetwórczy. W firmie pracują następujące agregaty: -2 Linie Cięcia Poprzecznego (blachy z/w) -Linia cięcia poprzecznego (blachy g/w) -Linia Profilowania blach ocynkowanych, -Linia Cięcia Wzdłużnego (z/w, g/w), -Dwie Linie Profilowania Kształtowników Otwartych -Linia Profilowania Kształtowników Zamkniętych. -Do końca roku będzie uruchomiona nowa linia do cięcia blach z/w i g/w Planujemy kolejne inwestycje w Krakowie i pozostałych oddziałach w Polsce SAMBUD-2
25
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 25 KONFERENCJA GÓRNICTWO – HUTNICTWO 21 LISTOPADA 2005 RYNEK DYSTRYBUCJI STALI MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A. O FIRMIE DLACZEGO KONSTRUKCJE STALOWE ? MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
26
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 26 RYNEK DYSTRYBUCJI STALI MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
27
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 27 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
28
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 28 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
29
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 29 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
30
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 30 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
31
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 31 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
32
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 32 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
33
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 33 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
34
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 34 Dlaczego konstrukcje stalowe? MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
35
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 35 MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
36
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 36 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 199619971998199920002001200220032004 Wykres nr 4 - Wartość produkcji sprzedanej branży metalowych elementów konstrukcyjnych w mln zł cen bieżących (w zakładach o zatrudnieniu powyżej 50 osób) MOSTOSTAL KRAKÓW FIRMA HANDLOWA S.A.
37
GENERAL ASSEMBLY STEEL STOCKHOLDING AUSTRIA 15/11/2005 37 Wykres 5 - Rozwój sektorów odbiorców stali rok 2005 do 2004 (dane w %) -1,5 -0,5 0 0,5 1 1,5 2 2,5 Budownictwo Konstrukcje Przemysł maszynowy Motoryzacja AGD Przemysł stoczniowy %
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.