Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMagdalena Laskowska Został zmieniony 8 lat temu
2
Badanie PBC Od 1998 roku. Wszystkie rodzaje prasy. Realizuje Instytut Millward Brown. Badaniem objętych jest ponad 160 pism. Publikowane są dane zagregowane: domy mediowe – okresy 3 miesięczne; domena publiczna - okresy 6 miesięczne.
3
Metodologia badania Opracowana przez Zespół Ekspertów PBC. Standard National Readership Survey w Wielkiej Brytanii. Wieloletnie testy metodologii. Technika CAPI. Prezentacja winiet tytułów prasowych. Rotacja winiet. Badanie 12 miesięcy w roku, 7 dni w tygodniu.
4
Prezentacja winiet
5
Próba PBC Reprezentatywna dla populacji w wieku 15 – 75 lat (30 mln osób). 20 000 respondentów w skali roku. Próba losowa, dobierana dwustopniowo: Gospodarstwo domowe - z bazy mieszkań GUS, Respondent - metodą siatki Kisha. Realizacja próby objęta kontrolą PBC.
6
NOWOŚCI W BADANIU PBC
7
Fuzja wyników PBC-TGI Fuzja - standard w badaniach światowych. Łączenie danych w oparciu o kilkadziesiąt zmiennych, głównie socjo-demograficznych. Dwie równoległe askrypcje: z PBC do TGI oraz z TGI do PBC. Zbiór 40 000 respondentów rocznie. Możliwość łączenia danych o czytelnictwie prasy z zachowaniami konsumpcyjnymi na dużej próbie.
8
Czytelnictwo miesięczników wśród chodzących do teatru lub na balet Wyniki PBC-TGI, Millward Brown, I – VI 2015, CCS, N = 1553 * chodzenie przynajmniej kilka razy w roku
9
Posiadanie ekspresu do kawy wśród czytelników tygodników Wyniki PBC-TGI, Millward Brown, I – VI 2015, CCS
10
PBC NA TLE INNYCH BADAŃ PRASY
11
NRS, Wielka Brytania Czytelnictwo wersji papierowej i cyfrowej
12
EMMA, Australia Czytelnictwo wersji cyfrowej wg typu urządzenia
13
GfK MRI, USA Nie tylko czytelnictwo …
14
NAJWAŻNIEJSZE WSKAŹNIKI, PRZYKŁADOWE WYNIKI
15
Czytelnictwo Cyklu Sezonowego Kiedy Czytał(a) Ostatnio – tygodnik Procent w ciągu ostatnich 7 dni15,5 w ciągu ostatnich 4 tygodni7,4 dawniej4,1 nie czytał72,9 ogółem100,0 CCS Procent osób, które czytały tytuł w okresie cyklu sezonowego (dzienniki – 7 dni, tygodniki – 30 dni, dwutygodniki – 3 miesiące, miesięczniki – 6 miesięcy, dwumiesięczniki – 6 miesięcy).
16
Czytelnictwo Przeciętnego Wydania Procent osób, które czytały przeciętne wydanie pisma. Liczba Czytanych Wydań – tygodnik (z ostatnich 4 wyd.) Częstość Procent nie czytał1159677,1 j edno618 4,1 dwa 8155,4 trzy 525 3,5 wszystkie1486 9,9 ogółem15040 100,0
17
Ranking a błąd statystyczny Czytelnictwo wśród znających języki obce* PBC, Millward Brown, X 2013 – IX 2015, CCS; Osoby znające dobrze co najmniej dwa języki obce, N=3 843 Czytelnictwo National Geographic w populacji osób dobrze znających dwa lub więcej języków obcych wynosi od 8,4% do 10,2% i jest podobne do czytelnictwa Focus i Muratora.
18
Procent a punkt procentowy Czytelnictwo miesięcznika Focus jest niższe od Twojego Stylu o 4,6 punktu procentowego, tj. o 30 procent. PBC, Millward Brown, X 2013 – IX 2015, CCS; Osoby znające dobrze co najmniej dwa języki obce, N=3 843
19
Współczytelnictwo tytułów Co piąty czytelnik Newsweeka czyta Politykę, zaś co czwarty - Wprost. Newsweek czyta 37% czytelników Polityki. Co czwarty czytelnik Wprost czyta Politykę. Newsweek czyta 38% czytelników Wprost. PBC, Millward Brown, I – IX 2015, CCS; N=15 040
20
Czytelnictwo dziennika w dni tygodnia w grupach płci Badanie PBC, Millward Brown, I – IX 2015, CDT, Mieszkańcy wielkich miast, N = 1 695
21
Czytelnictwo wg zawodów Badanie PBC, Millward Brown, I 2014 – VII 2015, CCS; Lekarze N=187, pielęgniarki i położne N=429
22
Zakup ubrań i kosmetyków wśród czytelniczek magazynów kobiecych Badanie PBC, Millward Brown, VIII 2014 – VI 2015, SCPW; Kobiety, N=12 407
23
Publikacja wyników PBC Na stronie PBC: www.pbc.plwww.pbc.pl Zagregowane wyniki z 6 miesięcy. Publikowane 15 dnia miesiąca, przy 45-dniowym opóźnieniu, np.: w październiku 2015 za okres marzec-sierpień 2015. W podziale na województwo i periodyczność. Na portalu: www.prasa.infowww.prasa.info Zamówienie danych w PBC, prośba o interpretacje wyników: e-mail: biuro@pbc.pl lub tel. (22) 827 02 23biuro@pbc.pl
24
Przytaczanie wyników PBC „Polskie Badania Czytelnictwa, Millward Brown; analizowany okres; wskaźnik; grupa celowa; N = [wielkość analizowanej próby]; analiza: [nazwa podmiotu innego niż PBC, który wykonał analizę] Zalecany opis ma umożliwić dowolnemu odbiorcy odtworzenie publikowanej analizy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.