Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006."— Zapis prezentacji:

1 1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006

2 2 Partnerzy kampanii Przy realizacji kampanii „Moje konsumenckie ABC” Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów partnerują: profile - agencja Public Relations oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej Projekt jest współfinansowany przez UOKiK i Unię Europejską.

3 3 Cele kampanii 1. Budowanie świadomości konsumenckiej poprzez: zwiększenie społecznej akceptacji dla racjonalnych zachowań konsumenckich, wzmocnienie aktywności prokonsumenckiej dzieci i młodzieży, rozbudzanie asertywnego podejścia młodzieży - do oferty rynkowej i technik sprzedaży, uświadomienie dzieciom odrębności jakościowej i formalnej reklamy oraz celu reklamy jako przekazu medialnego, uwrażliwienie młodych odbiorców reklamy i mediów na efekt uboczny przekazów reklamowych, jakim jest podtrzymywanie stereotypów i społecznie utartych schematów.

4 4 Cele kampanii 2. Wzmocnienie racjonalnych postaw w grupach docelowych: stworzenie bezpiecznego dystansu psychologicznego wobec reklam i marek, wyrabianie nawyku sprawdzania informacji o produkcie, przede wszystkim na opakowaniu i w internecie, odmitologizowanie świata reklam i marek przez dostarczanie wiedzy na ich temat. 3. Wzmacnianie rzeczowego stosunku do „aktu kupowania”: edukacja w zakresie praw konsumenta i praw przedsiębiorcy, promowanie dobrych przykładów rozwiązywania problemów powstających na styku klient – sklep – producent.

5 5 Grupy docelowe – odbiorcy przekazu Moje konsumenckie ABC to kompleksowe rozwiązanie dla edukacji konsumenckiej. Kampania skierowana jest do: Przedszkolaków Uczniów szkół podstawowych Uczniów gimnazjów Uczniów liceów Studentów szkół wyższych Kluczowa grupa docelowa dla działań PR i promocyjnych to nastolatki w wieku 10-15 lat

6 6 Grupy docelowe – pośrednicy komunikacji W proces edukacyjny angażujemy także: Nauczycieli Przedstawicieli środowiska akademickiego Media NGO’s i instytucje zajmujące się ochroną praw konsumenckich Rodziców

7 7 Główny przekaz kampanii – dzieci i młodzież Warto poznawać zasady działania reklamy, marketingu, budowania marek. Warto dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie. Warto znać swoje konsumenckie prawa. Wtedy kupowanie jest po prostu dużo ciekawsze. Daje też satysfakcję, że dokonaliśmy najlepszej decyzji i zyskaliśmy na tym. Jednocześnie nagrodziliśmy swoją decyzją starania konkretnego przedsiębiorcy. Uczestnictwo w rynku, kupowanie i sprzedawanie są rodzajem gry. Ta gra rządzi się określonymi regułami. Kupujący i sprzedający są w tej grze partnerami i dlatego konsumenci powinni być świadomi jej zasad, żeby grać skutecznie.

8 8 Główny przekaz kampanii – pośrednicy komunikacji Znajomość zasad rządzących reklamą, sprzedażą, marketingiem, transakcjami oraz umiejętność korzystania z praw konsumenckich są niedocenianą kompetencją. Świadoma konsumpcja jest jednym z podstawowych filarów społeczeństwa obywatelskiego i prawidłowego rozwoju rynku. Obecnie pojawiają się specjalne programy edukacyjne na ten temat. Trzeba jednak wykazać dużo większą aktywność w mobilizowaniu konsumentów „do uczenia się rynku”. Jest to zadanie również dla Was. My w UOKiK służymy wszelką fachową wiedzą.

9 9 Działania i nośniki przekazu Strona internetowa:Strona internetowa dla przedszkolaków - do czytania z rodzicami dla uczniów szkoły podstawowej dla uczniów gimnazjum Kampania PR: 9 konferencji; bieżące działania informacyjneKampania PR: Spot społeczny: około 30 sekundowy – emisja na antenie telewizji ogólnopolskiej, w godzinach 17.00-21.00Spot społeczny Publikacje: kolorowanki (36 000), komiksy (120 000), podręczniki dla gimnazjów (56 000), podręczniki dla liceum (96 000), film VHS (3 800)Publikacje Szkolenia: dla rodziców i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówSzkolenia

10 10 Działania i nośniki przekazu Ponadto: dla dorosłych Warsztaty oraz happeningi na temat etyki prowadzenia działalności gospodarczej dla studentów uczelni o profilu ekonomicznymWarsztaty happeningi Działania towarzyszące, nie stanowiące integralnej części kampanii: Program telewizyjny „Konsument” – 20 odcinków cyklu edukacyjnego skierowanego do szerokiego grona widzów; od stycznia br. emitowany jest przez TVP2 w co drugi poniedziałek o godz. 19.30Program telewizyjny „Konsument” Program telewizyjny „Konsument w świecie konkurencji” informujący o znaczeniu, jakie dla realizacji interesów ekonomicznych konsumentów ma konkurencja na rynkuProgram telewizyjny „Konsument w świecie konkurencji”

11 11 Czego chcemy uniknąć w komunikacji z nastolatkami … nadmiernego dydaktyzmu podważania kompetencji nastolatków nawoływania do „prawidłowego” postępowania naśladowania języka i stylu życia nastolatków antagonizowania uczestników rynku: przedsiębiorców i konsumentów

12 12 Strona internetowa www.konsumenckieabc.pl

13 13

14 14

15 15

16 16

17 17

18 18

19 19


Pobierz ppt "1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google