Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)"— Zapis prezentacji:

1 Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz

2 (Kol. 3,20)

3  Zdolność kochania  Zdolność organizowania rodziny  Zdolność zachęcania dziecka do rozwoju  Zdolność słuchania dziecka  Zdolność umacniania się  Zdolność porozumiewania w sytuacjach konfliktowych  Zdolność wpływania na kształtowanie moralnych wartości dziecka – przekazywanie wiary

4  Rodzic ma prawo do błędów : przyznanie się do błędu, przeproszenie  Ustalenie kierunków wychowawczych : wspólny front wychowawczy rodziców  Warunki wychowawcze: czas, odprężenie dla rodziców  Konsekwencje naturalne i logiczne: dziecko musi je ponosić, aby żyć bezpiecznie  Ukierunkowane energii dziecka: dziecko ma być posłuszne, a nie grzeczne  Niezdrowe ambicje rodziców: dziecko nie jest własnością rodziców i ma prawo do samorealizacji

5  Potrzeba poczucia bezpieczeństwa (bliskość, dotyk, słowa, obecność rodziców)  Potrzeby fizjologiczne (odżywianie, wydalanie, oddychanie, ruch)  Potrzeba czystości (własnego ciała i otoczenia)  Potrzeba rozwoju osobowości i intelektualnego (kontakt z rodzicami, ludźmi z zewnątrz i światem)  Potrzeba rozwoju duchowego

6  Obecność obojga rodziców  Ich zaangażowanie  Spójne wypowiedzi rodziców do dzieci  Zachęcanie dziecka do wysiłku, a nie wyręczanie

7  Być do dyspozycji  Zachęcać (zauważam i podziwiam)  Postawa „jednego poziomu”  Mówić „jego” językiem  „Wejść” w jego świat  Nauczyć się bawić i cieszyć się z nim

8  Rodzice to „lustro”  Dwie formy szacunku dla siebie: - kim jestem - co robię

9  Postawa rodziców wobec Boga  Mówienie o swojej wierze  Modlitwa za dzieci  Przeżywanie praktyk religijnych (wspólna modlitwa, msza św., nabożeństwa, procesje, literatura i filmy religijne)

10 „Karć swego syna w młodości jego, dopóki jest nadzieja, jeżeli tego nie zrobisz, zrujnujesz jego życie” (Prz. 19,18 parafraza)  Karcenie dziecka poprzez zastosowanie: - kary słownej, - kary zadaniowej, - kary fizycznej.

11 Zwrócenie uwagi na nieprawidłowość w formie prośby „Proszę Ciebie nie bij brata” „Proszę nie przeszkadzaj mi, teraz nie mogę z Tobą rozmawiać” Pamiętaj!  Nie wolno oceniać dziecka: „Ty niezdaro!” „Jesteś złym dzieckiem!”  Nie wolno przyklejać mu wizytówki: „Jesteś uparty jak osioł”, „Jesteś głupi!”, „Jesteś taki sam jak Twój tatuś!”

12 Upomnienie, czyli powtórzenie prośby o zmianę nieprawidłowego zachowania dziecka „Proszę Ciebie jeszcze raz, abyś przestał bić brata” „Proszę po raz drugi, abyś nie przeszkadzał mi teraz, bo rozmawiam z tatą”

13 Wyrażenie uczuć, które rodzą się pod wpływem nieprawidłowego zachowania dziecka „Jest mi bardzo smutno, że bijesz swojego brata” „Zaczynam się denerwować, bo nie mogę porozmawiać z tatą”

14 Prezentacja siły rodzica, czyli zapowiedź konsekwencji dla dziecka

15 Zastosowanie konsekwencji

16 Rozmowa o sytuacji co się wydarzyło i dlaczego

17 Duszpasterstwo Rodzin Diecezji Gliwickiej Katarzyna Kamińska Jurkiewicz Michał Jurkiewicz ul. Jana Pawła II 5a, 44-100 Gliwice Tel. 507389948 www.dorodzin.pl Email: poradnia@dorodzin.pl


Pobierz ppt "Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google