Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałOskar Jerzy Michalik Został zmieniony 8 lat temu
1
UNIWERSYTET WARSZAWSKI Bankowość elektroniczna
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 UNIWERSYTET WARSZAWSKI WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA Bankowość elektroniczna Marcin Ignatowski Warszawa 2013
2
Elektroniczne kanały dystrybucji produktów bankowych
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 Elektroniczne kanały dystrybucji produktów bankowych Bankowość Terminalowa Bankomaty POS Telefoniczna Phone banking SMS banking Internetowa E-konto Aplikacje Komputerowa-modemowa Home banking Office banking Telewizyjna Telewizja cyfrowa BANKOWOŚĆ ELEKTORNICZNA
3
Otoczenie bankowości elektornicznej
Bankowość elektroniczna Nadzór bankowy Hakerzy Czynniki losowe Dostawcy oprogramowania Dostawcy usług teleinformatycznych Regulacje prawne Technologia Użytkownicy Pracownicy
4
Elektroniczne kanały dystrybucji produktów bankowych
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 Elektroniczne kanały dystrybucji produktów bankowych Bankowość Terminalowa Bankomaty POS Telefoniczna Phone banking SMS banking Internetowa E-konto Aplikacje Komputerowa-modemowa Home banking Office banking Telewizyjna Telewizja cyfrowa BANKOWOŚĆ ELEKTORNICZNA
5
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej System bankowości elektronicznej jest tak mocny jak najsłabsze jego ogniwo (element) Bezpieczeństwo kanału internetowego zapewniają przede wszystkim: szyfrowana transmisja danych za pomocą protokołu SSL proste uwierzytelnianie oparte na identyfikatorze użytkownika i haśle PIN silne uwierzytelnianie oparte na tokenie, karcie haseł jednorazowych, karcie magnetycznej (urządzenia elektroniczne lub mechanizmy cyfrowe) podpis elektroniczny (cyfrowy).
6
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 Podpis elektroniczny Cztery filary zaufania:
zapewnienie identyfikacji użytkownika w komunikacji za pośrednictwem Internetu, zapewnienie poufności transakcji (dane są szyfrowane na drodze klient bank i odwrotnie), zapewnienie integralności danych transmitowanych w sieci (wszelkie zmiany w podpisanej transakcji są rozpoznawalne), zapewnienie wiarygodności użytkownika (brak możliwości podszywania się innych pod określoną osobę) oraz niezaprzeczalności transakcji (brak możliwości wyparcia się złożonego przez autora podpisu)
7
Zagadnienia bankowości elektronicznej
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 Zagadnienia bankowości elektronicznej Ryzyka: operacyjne, prawne i reputacji Outsourcing Ryzyko a transgraniczny charakter bankowości elektronicznej Multichanneling (wielokanałowość) Rzeczywiste ataki na e-banki (phishing, spoofing, sniffing, keyloggery, wormy, trojany itp.) CRM (Customer Relationship Management).
8
BANKOWOŚĆ ćwiczenia 5 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.