Pobierz prezentację
1
Identyfikacja Wizualna Firmy
Mgr Elżbieta Hałasa
2
Znaki(gmerki) kamieniarzy z Katedry w Strasburgu
3
„Identyfikacja wizualna firmy (corporate identity)
to podstawowe narzędzie służące budowie wizerunku marki na rynku. Pojęciem tym określa się ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu osiągnięcia czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy”. A. Benicewicz-Miazga „Grafika w biznesie”
4
Zależności pomiędzy tożsamością przedsiębiorstwa, tożsamością wizualną, a wizerunkiem
5
Landor Associates – Walter Landor (1913-1995)
6
Paul Rand ( )
7
Paul Rand twórca m.in. logo IBM, ABC, UPC, opisał istotę znaku firmowego w zdaniu:
„O ile w dziedzinie komunikacji wizerunek jest królem, o tyle jego esencją, klejnotem w koronie, jest logo”.
8
ZNAK GRAFICZNY - LOGO – LOGOTYP
LOGOTYP – z gr. logos – słowo, myśl typos – odcisk, obraz Termin rozpoznawalny od lat 30 XX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej (Wikipedia)
9
Budowa LOGO Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Logotyp – to część typograficzna Tagline – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem
10
Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę
Budowa LOGO Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Henryk Chyliński – Lotnisko Chopina Piotr Rosiński, Edyta Majewska – logo Banku PKO SA
11
Logotyp – to część typograficzna
Redkroft – logo dewelopera Savan Investments
12
Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę
Logotyp – to część typograficzna Tagline – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem Andrzej Budek, Jacek Ebert – logo wydawnictwa Baobab Papajastudio – logo producenta mebli
13
Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline
Budowa LOGO Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline Henryk Chyliński – Orlen Mamastudio - Otofilm
14
Sygnety, których stylizowana treść sięga do przedstawień figuratywnych
15
Sygnety, których budowa oparta jest na bazie liter (monogramy)
16
Sygnety, formy abstrakcyjne
17
Znaki graficzne Karola Śliwki
18
Znaki graficzne Henryka Chylińskiego
19
Cechy, którymi powinno charakteryzować dobre logo:
Prostota Trafność Trwałość/Czerpanie z tradycji Oryginalność Rozpoznawalność Spójność Czytelność Łatwość zapamiętania Uniwersalność
20
Kultowe marki
21
Kultowe marki
22
Kultowe marki
23
Księga znaku (corporate identity) - podstawowa
Opis znaczenia logo lub logotypu (filozofia znaku) Opis budowy logo lub logotypu Kolorystyka Pole ochronne wokół logo Warianty logotypu, wersje mono i achromatyczne Skalowanie i orientacja logo Przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo Zestaw znaków firmowego kroju pisma oraz zalecane odmiany i wielkości
24
Projektowanie znaków oraz złożonych systemów identyfikacji to dziedzina powstała na skrzyżowaniu dwóch odległych światów: marketingu i kultury wizualnej.
25
Studio SEMAFOR – elementy identyfikacji warszawskiej restauracji KOM
26
Paweł Jońca – elementy identyfikacji firmy projektowej Graphic Studio Design
27
Sagmeister&Walsh – Stefan Sagmeister – creative direction, Jessica Walsh – art. direction, design
Function Engineering (konstrukcja mechaniczna i technika dla rozwoju produktu)
28
Sagmeister&Walsh – Stefan Sagmeister – creative direction, Jessica Walsh – art. direction, design
33
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.