1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon
Jak to dokładnie robić, by sprzedaż była naprawdę skuteczna i łatwiejsza niż dziś? Czym się zajmiemy? 1. Praca w sprzedaży nie męczy i daje efekty. 2. Nieznane konsekwencje zasady Pareto w zarządzaniu sprzedażą i nie tylko. 3. Prospecting i techniki pracy, które wzmacniają wzrost obrotów i marży. 2 Co zrobimy?
Czy problem z planowaniem i organizacją czasu jest pochodną efektu pełnej szafy? Planowania i organizacji czasu uczyłem się u jezuitów. Mówili rzecz prawie oczywistą: „Jeśli nie potrafisz pozbywać się zbytecznych przedmiotów, to na pewno nie pozbędziesz się zbytecznych czynności, a bez wyzbycia się zbytecznych działań, nigdy nie będziesz mieć dość czasu na konieczne”.
Mądrzy handlowcy, szefowie sprzedaży, prezesi firm, jak doświadczeni jezuici, co roku znajdują czas (co najmniej 3 dni!) na zrobienie porządków, opróżnienie szafy! Twój stary sposób był dobry na wczoraj, ale czy nadal zadziała dziś? Jakie metody sprawdziły się naprawdę w ciągu ostatnich trzech lat? Których klientów w tym czasie pozyskaliśmy i jak? Którzy weszli do grona kluczowych klientów w tym czasie? A których straciliśmy i dlaczego? Jakie zmiany rynku wymagają dziś zmian od Ciebie? Czy nie czas na refleksję całego zespołu?
Czy naprawdę macie odwagę wyciągnąć wnioski z zasady Pareto? Jak mądrze analizować, by był z tego efekt? Jakie praktyczne wnioski w Twojej pracy powinna podsunąć zasada Pareto?
Uwaga! Przypomnę – dziś nie sprawdza się zupełnie model sprzedaży typu „Klient nasz Pan”! Pragniesz być skuteczny, to przestań być służalczy. Efektywna sprzedaż działa zgodnie z modelem: „Klient nasz partner”! Partnerstwo to Umowa, Kontrakt. Sprzedaż w tym modelu zakłada ścisłe trzymanie się wzajemnych ustaleń i zamykanie każdej rozmowy Kontraktem! Jaki jest faktycznie Twój model sprzedaży? Podporządkowujesz się, czy budujesz partnerstwo?
Co musisz zrobić w praktyce, by Twój plan sprzedaży był dobry?
Jeszcze raz zapytam: Jak dobrze znasz skutki syndromu pełnej szafy? Zdecydowana większość skarży się na to, że jest aż tak zapracowana, zawalona obowiązkami, iż nie ma czasu zrobić porządku z całkowicie zbyteczną pracą i obowiązkami, które właśnie wywołują ten brak czasu i dodatkowo poczucie bezsensu, frustracji i zdenerwowania lub przepracowania!
Nie da się mieć znaczących wzrostów, gdy się nie pozbędziesz nieefektywnych działań
Zastosowanie odwróconej zasady Pareto w praktyce sprzedaży jest kluczem techniki Wielowymiarowego Zarządzania Efektem 10 To właśnie dzięki technikom WZE w firmach możliwy okazał się nie tylko efekt skali sprzedaży, ale przede wszystkim marży. Pozbywamy się nierentownych złogów, wzmacniamy efektywne sfery wzrostu.
Większość szefów i handlowców nie nudzi się w pracy! – Jeśli mają poświęcić na coś więcej czasu i środków, to muszą najpierw z czegoś innego zrezygnować! Problem w tym, że jesteś przywiązany do swojej pracy i sposobu jej wykonywania w znacznie większym stopniu niż do jej efektu! 11
W czasie warsztatów, za 2 miesiące wykonamy 21 punktową Analizę Projekcyjną, ale zanim to zrobimy, muszę przywołać kilka treści, które wyjaśniają głęboki sens tej niezwykle skutecznej metody, jaka jest WZE 12 Ta autorska metoda, wynikająca z zasady Pareto, wyśmienicie sprawdziła się w kilkuset firmach objętych projektem 97 dni. To na jej podstawie zbudowano najlepsze, bo nadzwyczaj proste i skuteczne Strategie Wzrostu Sprzedaży!
Pamiętaj! Nic się samo nie zrobi. Przygotuj konkretne narzędzia! 13 Wiele firm przygotowanie narzędzi wzrostu sprzedaży albo zrzuca na handlowców, albo w ogóle lekceważy. Bez nich nie będzie dziś efektu!
Od czego dziś zaczynasz, aby skutecznie wdrożyć zmiany? 14 Najpierw uporządkuj własne priorytety i postaw sobie jasny CEL!
15 Szkolisz się tak skutecznie, że kochasz to, co robisz. Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce