CHEMIA OD KUCHNI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Azot i fosfor – pierwiastki życia codziennego
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
  OK konspekt z chemii.
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Tlen i azot jako składniki powietrza
Sprawozdanie z doświadczenia
OGNIWA PALIWOWE.
Ropa naftowa.
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
WODA I ROZTWORY WODNE TESTY
PROSTE ZŁOŻONE JEDNORODNE NIEJEDNORODNE
Doświadczenia chemiczne
Konkurs PAP i Min. Szk. Wyższ.
złote i srebrne monety – z miedzianych…
otrzymywanie i zastosowanie
I ICH ZASToSOWANIA WYK. NATALIA HOANG KL. 3B
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
Budowa, właściwości, Zastosowanie, otrzymywanie
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Temat: Reakcje strąceniowe
Wycieczka w chemię żywności
Doświadczenia Chemiczne
Woda i roztwory wodne.
Chemia – z czego składa się materia?
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Repetytorium z chemii.
PRACOWNIA FIZYKOCHEMICZNYCH PODSTAW TECHNOLOGII CHEMICZNEJ
Zamiast chemii z fabryk – „mydło” z drzew. Środek do mycia naczyń na bazie orzecha mydlanego.
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
CHEMIA PREZENATCJA FOSFORANY.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
Cukier - wróg czy przyjaciel?
Potęga Eksperymentu.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt biologiczno-chemiczny
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Reakcja manganianu (VII) potasu z perhydrolem
Kółko biologiczne Izolacja DNA z cebuli.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Węglan wapnia CaCO 3. Otrzymywanie Reakcja metalu i kwasu węglowego. Ca + H 2 CO 3  CaCO 3 + H 2 Reakcja wodorotlenku wapnia i kwasu węglowego. Ca(OH)
Gleba Gleba – najbardziej zewnętrzna powłoka litosfery składająca się z luźnych cząsteczek mineralnych i organicznych, powietrza i wody. Cechą charakterystyczną.
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Dlaczego bez tlenu nie byłoby życia na Ziemi?
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Wydział Chemiczny, Politechnika Warszawska Edyta Molga, Arleta Madej, Anna Łuczak, Sylwia Dudek Opiekun grupy: dr hab. inż. Wanda Ziemkowska Charakterystyka.
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
BADANIE POWSTAWANIA GAZU W TRAKCIE FOTOSYNTEZY
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Synteza kwasu azotowego z zastosowaniem technik
Który gaz ma najmniejszą gęstość?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Rys historyczny badań nad powietrzem
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Zapis prezentacji:

CHEMIA OD KUCHNI

Pasta do zębów dla słonia . Czyli katalityczny rozkład nadtlenku wodoru (30 %)- perhydrolu

tacka plastikowa, łyżeczka, Sprzęt: . tacka plastikowa, łyżeczka,

Szkło: . zlewki, kolby płaskodenne, bagietka,

Odczynniki: perhydrol (30%), jodek potasu, woda destylowana, . perhydrol (30%), jodek potasu, woda destylowana, płyn do mycia naczyń, barwniki spożywcze,

. Obserwacje: Po dodaniu na końcu jodku potasu do mieszaniny nastąpiła natychmiastowa reakcja. Ze zlewki wydostała się gwałtownym ruchem gorąca piana. Cała reakcja zaszła bardzo burzliwie.

. Wniosek: Nastąpił gwałtowny rozkład perhydrolu. Produktami reakcji są: tlen i woda. Dodanie jodku potasu spowodowało zainicjowanie reakcji (czyli jej rozpoczęcie). Na podstawie tej obserwacji stwierdzamy, że jodek potasu w całej reakcji stanowi jej katalizator.

Sumaryczne równanie reakcji: . 2H2O2 → 2H2O + O2