Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Drodzy Rodzice z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia przygotowaliśmy dla Was prezentację podsumowującą mijający rok w naszym Tuptusiowym Żłobku.
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Hasło promujące życie bez agresji.
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Prawa Dziecka.
Niby banalne pytanie, a jednak nie jest tak łatwo na nie odpowiedzieć
Na dobre i na złe… Więzi łączące klasę 6 a.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
DZIECI UCZĄ SIĘ TEGO, CZEGO DOŚWIADCZAJĄ…
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Optymistyczne Przedszkole
Moje dziecko idzie do przedszkola
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Młodzież i jej autorytety
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Przemyślenia....
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Nauczanie wartości SZACUNEK
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Jest pragnieniem szczęścia drugich. Tolmann Pesch
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
O korzeniach i skrzydłach…
Uczyć lepiej KONFERENCJA METODYCZNA NA PRADZE PÓŁNOC
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
„Dzieciństwo to nie wyścig - to podróż”
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Szkolny system wychowawczy
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Wychowywać to kochać i wymagać
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
KOMPETENCJE WYCHOWAWCZE RODZICÒW.  „ Dziecko jest jak skarb o nka, ile do niej włożymy, tyle wyjmiemy.”
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Przemyślenia.
6 grudnia Mikołaj zjawił się wczesnym rankiem i zostawił dla przedszkolaków list w którym zapraszał do wspólnej zabawy, a także zachęcał ich, aby były.
Dzieci uczą się tego, czym żyją
Kodeks etyczny nauczyciela
Czy dzieci muszą mieć wszystko- główne błędy popełniane przez rodziców
1 1.
Zapis prezentacji:

Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb 2015/2016

Co robimy w przedszkolu?

Dziecko uczy się tego, czego doświadcza Dorothy Law Nolte za Drygen G Dziecko uczy się tego, czego doświadcza Dorothy Law Nolte za Drygen G., Vos J. „Rewolucja w uczeniu” Krytykowane- uczy się potępiać Otoczone wrogością- uczy się agresji Żyjące w strachu- uczy się lękliwości Doświadczające litości- uczy się rozczulania nad sobą Wyśmiewane- uczy się nieśmiałości Otoczone zazdrością- uczy się zawiści Zawstydzone- uczy się poczucia winy Zachęcane- uczy się wiary we własne siły Otoczone wyrozumiałością- uczy się cierpliwości Chwalone- uczy się wdzięczności

Dziecko uczy się tego, czego doświadcza Akceptowane- uczy się kochać Otoczone aprobatą- uczy się lubić siebie Darzone uznaniem- uczy się, że dobrze jest mieć cel Żyjące w otoczeniu, które potrafi się dzielić- uczy się hojności Traktowane uczciwie- uczy się prawdy i sprawiedliwości Żyjące w poczuciu bezpieczeństwa- uczy się ufności Otoczone przyjaźnią- uczy się radości życia

Jeżeli żyjesz w spokoju, twoje dziecko będzie żyło w spokoju ducha. W jakim otoczeniu żyje twoje dziecko?

PRZEDSZKOLE PRZYCHYLNE RODZICOM PARTNERSKA WSPÓŁPRACA Efektywna praca zespołowa nie powstaje w cudowny sposób. Tworzy ją postawa uczestników zespołu skłonna do współpracy. /D. Carnegie/

Współpraca rodziców i nauczyciela opiera się na: Dobrej woli Otwartości Szacunku i sympatii Prawdy i uczciwości Umiejętności Dyskrecji

Kontrakt współpracy rodziców z nauczycielem Przychodzimy na spotkania (Nauczyciel powiadamia rodziców o temacie i spotkaniu z tygodniowym wyprzedzeniem) Jesteśmy punktualni i przychodzimy bez dzieci Jesteśmy aktywni podczas spotkań Obdarzamy się wzajemnym zaufaniem. Rozważamy krytyczne uwagi na temat nauczyciela, rodziców i dziecka wiedząc, że podyktowane są one troską o rozwój i dobro dziecka. Jesteśmy dyskretni.

Czego oczekuję od rodziców powierzonych mi dzieci?

Dzieci w domu nie powinny: Oglądać programów i filmów dla dorosłych Słuchać i używać wulgarnych słów Być świadkami nieporozumień między dorosłymi Być świadkami krytycznych uwag skierowanych pod adresem nauczyciela Być karane fizycznie Pozostawać same w domu

Dzieci w domu będą mieć: Ustalony rytm dnia Ustalone obowiązki Zapewniony czas na zabawę z opiekunami Ustalone reguły postępowania i związane z tym nagrody i kary Wybierane audycje telewizyjne, a czas oglądania nie będzie przekraczał godziny Wpajany szacunek do innych ludzi Wpajane zasady grzecznego zachowania.

Lubimy wyręczać dziecko, ale...czego je wówczas uczymy? Kiedy wycinasz coś za dziecko, Kiedy ubierasz mu buty, bluzki, spodnie, skarpetki, itd. Otwierasz coś za dziecko Kiedy rysujesz za nie, żeby było ładnie Kiedy odnajdujesz zagubione rzeczy za dziecko Kiedy sprzątasz zabawki w jego pokoju Kiedy składasz jego ubranka Kiedy....

Kiedy wyręczasz dziecko Uczysz je jedynie, że jest nieudolne i nic nie potrafi zrobić samo.