Businessman InstituteWarszawa, styczeń 2016
Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie oferty własnej bazy hotelowej. Cel ten ma być osiągnięty poprzez budowę hotelu na terenie istniejącego obecnie centrum konferencyjno-szkoleniowego Businessman Institute w Warszawie.
Działalność Businessman Institute to centrum konferencyjno-szkoleniowe w Warszawie – kompleks mieszczący się w pałacu położonym na terenie 5 hektarowego obszaru leśnego przy Trakcie Lubelskim 40A w Warszawie. Centrum dysponuje pełną infrastrukturą pozwalającą świadczyć usługi z zakresu organizacji: konferencji i szkoleń, imprez firmowych, imprez okolicznościowych, pikników i innych wydarzeń. W skład kompleksu wchodzą m.in.: sale konferencyjne, zaplecze gastronomiczne: restauracja, bar, baza noclegowa: hotel obejmujący 8 pokoi co stanowi łącznie 16 miejsc noclegowych, zaplecze fitness & wellness: basen, sauny, gabinety SPA, siłownia, całoroczne korty tenisowe, zalesiony teren wraz z przestrzenią rekreacyjną, co pozwala na organizację pikników i innych rozrywek na świeżym powietrzu.
Wyniki finansowe (dane w zł) 2015 r. Przychody Zysk ze sprzedaży EBITDA Zysk netto Aktywa razem Kapitał własny Rentowność netto9%
Prognozy wyników finansowych
W kolejnych latach Spółka zakłada przychody na poziomie z 2017 (ceny stale). Wpływ inwestycji na wyniki finansowe Przychody (zł) Wzrost w stosunku do Wzrost w stosunku do 2015 Imprezy % % Restauracja % % Hotel % % Pozostałe % % % %
Wycena Spółki Wycena metodą zdyskontowanych zysków rezydualnych Spojrzenie na wycenę z punktu widzenia oczekiwanej stopy zwrotu z kapitału własnego, którą w związku z dużym bezpieczeństwem inwestycji szacujemy na 9-10%, i docelowy zysk netto na 2 mln zł, umożliwia oszacowanie aktualnej wartości kapitału własnego na ok. 15 mln zł. Uwzględniając jednak posiadane przez Spółkę grunty oraz oczekiwany wzrost wartości nieruchomości w okresie najbliższych kilku lat, co stanowi dodatkowy potencjalny zysk, wycenę tę można określić na poziomie 23 mln zł. Wycena metodą porównawczą na bazie posiadanych miejsc hotelowych W wysokiej klasy hotelach cena za pokój zbliżona jest do 100 tys. euro. Od tak ustalonej wyceny Spółki należałoby odjąć posiadane zadłużenie. Uwzględnić należy jednak również istotne aktywo Spółki w postaci gruntu. Wycena wartości Spółki z punktu widzenia posiadanych miejsc hotelowych wskazuje więc również na wycenę zbliżoną do 23 mln zł.
Ocena inwestycji PozytywneNegatywne WewnętrzneMocne strony Rzadko spotykany teren leśny w Warszawie oddalony od centrum 15 minut o dużej powierzchni (5 ha) pozwalający na organizację wielu imprez. Zdobyta już bardzo dobra pozycja na rynku centrum kongresowo-szkoleniowych w Warszawie. Bardzo duża liczba zdobytych stałych klientów. Bardzo wysoki poziom świadczonych usług Duży parking (300 samochodów). Szeroki wachlarz usług dodatkowych (korty, basen, spa, wellness). Możliwość dowolnej konfiguracji sal w zależności od potrzeb klienta (od kilkuosobowych do 320 osób). Słabe strony Stosunkowo nieduży poziom własnych środków pieniężnych. Ograniczone możliwości wykorzystania hotelu dla turystów indywidualnych (turyści indywidualni wybierają raczej hotele w ścisłym centrum). ZewnętrzneSzanse Wykorzystanie efektu synergii dla dotychczasowej infrastruktury (obecnie z powodu małej bazy hotelowej centrum traci ok. 40% klientów biznesowych). Zagrożenia Ewentualne duże pogłębienie kryzysu gospodarczego i ograniczenie wydatków na wydarzenia.
Kontakt Marcin Lewandowski – Prezes Zarządu tel.: CKS S.A. Siedziba: Ul. Trakt Lubelski 40A Warszawa