Dr n med. n biol Nadia Bryl

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola diagnozy klinicznej jako głównego wskazania do psychoterapii
Advertisements

Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
ROLA I ZADANIA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Zagadnienia na zaliczenie
Dostępność świadczeń z perspektywy lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dr med. Adam Windak.
Jak zapewnić pacjentom chorym na nowotwory prawo do głosu?
BIOETYKA Krzysztof G. Jeziorski.
Zasady terapii Leczenie środowiskowe
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Komputeryzacja praktyki
Wirtualna Recepcja Łatwy kontakt pacjenta z lekarzem Warszawa,
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Miejsce psychoedukacji w systemie leczenia schizofrenii
Przedmiot: Medycyna Rodzinna, Wydział LEkarski II UM Poznan, VI rok
Przypadki kliniczne w praktyce LR
Przedmiot medycyna rodzinna VI rok WL Przewlekła niewydolność żylna kończyn dolnych. Owrzodzenia podudzi. Dr n. med. Liliana Celczyńska – Bajew Katedra.
Dr n. med. Anna Wawrzyniak
Przedmiot medycyna rodzinna VI r
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarki anestezjologicznej i intensywnej opieki. Szukanie winnych czy rozwiązań? Anna Zdun Warszawa
Usługa medyczna i jej cechy
Faza 1 - wstrząs i szok, uczuciowa anestezja, otępienie, poczucie odrealnienia (bezpośrednio po zdarzeniu)
Konferencja MaterCare International
Zasady komunikowania się lekarza z pacjentem i jego rodziną.
Informowanie pacjentki o niepowodzeniu położniczym Magdalena Szymańska Studium Filozofii i Psychologii Człowieka AMB.
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Informacje o Projekcie P1
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Dlaczego warto wybrać wykłady z Histologii na kierunku Dietetyka PUM
Ścieżka kariery zawodowej-
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Rozpoznanie i postępowanie z dzieckiem w stanie zagrożenia życia
Informacje dla lekarzy POZ dotyczące postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie wirusem EBOLA Dr n. med. Agnieszka Muszyńska Konsultant wojewódzki.
STUDENCI KIERUNKU LEKARSKIEGO I LEKARSKO-DENTYSTYCZNEGO W PROCESIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Przedmiot: Medycyna Rodzinna VI –rok Program Szczepień Ochronnych realizowany w praktyce lekarza rodzinnego Dr n. med. Michalina Marcinkowska Katedra i.
Witam! Mam nadzieję, że spodoba wam się moja prezentacja.
LECZENIE OPARZEŃ Wykaz literatury.
Koło Naukowe Prawa Biomedycznego Uniwersytet Wrocławski – Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Europejska Akademia Pacjentów dotycząca innowacji terapeutycznych Medycyna translacyjna: wprowadzenie.
Wykaz literatury obowiązującej w zawodzie technik masażysta
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
E-Dokumentacja medyczna – perspektywa lekarzy Dr n. med.. Konstanty Radziwiłł Konferencja Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia „Elektroniczna.
1 System teleopieki. Rozmowa z lekarzem W wielu przypadkach nie ma konieczności osobistej wizyty w przychodni a rozmowa online z lekarzem pozwala uspokoić.
Studenckie Koło Naukowe SEKSUOLOGII. Przewodniczący koła: Wojciech Małuszek Opiekun naukowy koła: Dr Sonia Kędziora z Katedry Psychologii Klinicznej i.
Mgr inż. Paweł Błaszczyk Kierownik Zakładu OSOZ. 2 ZADANIEM SYSTEMU OSOZ JEST ZBUDOWANIE WARSTW OCHRONNYCH WOKÓŁ SPOŁECZEŃSTWA OGRANICZAJĄCYCH DOSTĘP.
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Rola kierownika specjalizacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego”
DEBATA: Rzucamy wyzwanie cukrzycy. Walczymy o dłuższe życie z cukrzycą, dn , Sejm RP.
Zioła dla Zdrowia i Urody
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Dr Iwona Andrys-Wawrzyniak
Dr Iwona Andrys-Wawrzyniak
Badanie satysfakcji pacjentów jest badaniem subiektywnych ocen pacjentów opartych na indywidualnym doświadczeniu, wymaganiach i oczekiwaniach.
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
ZIOŁA NA CZTERY PORY ROKU
Ostra niewydolność serca - co nowego
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
ZIOŁA NA CZTERY PORY ROKU
Tryby Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym „TOPSOR”
Zapis prezentacji:

Dr n med. n biol Nadia Bryl Przedmiot: Medycyna Rodzinna IV-Rok Psychologiczne aspekty współpracy z pacjentem Dr n med. n biol Nadia Bryl Katedra i Zakład Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu Medycznego im Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Psychologiczne aspekty współpracy z pacjentem Cel leczenia z perspektywy lekarza i pacjenta Znaczenie postawy terapeutycznej w stosunku lekarz – pacjent Lecznicze aspekty kontaktu Budowanie kontaktu Wyznaczniki dobrego kontaktu z pacjentem

Psychologiczne aspekty współpracy z pacjentem Szukanie wzajemnego zrozumienia Obraz choroby u pacjenta Dlaczego pacjent się zgłasza/wzywa lekarza Dlaczego unika kontaktu Co komunikuje skarżąc się lekarzowi Jakich tematów unika jak lekarz został zrozumiany czy informacje nie zostały pominięte lub przekształcone

Psychologiczne aspekty współpracy z pacjentem Dostosowanie modelu komunikacji do wybranych sytuacji w gabinecie lekarskim Komunikacja jako transfer informacji Komunikacja jako uzgadnianie znaczenia Model interakcyjny Model transakcyjny

Psychologiczne aspekty współpracy z pacjentem Piśmiennictwo: Jakubowska-Winecka, A. Włodarczyk, D. Psychologia w praktyce medycznej (2007) Trzcieniecka-Green, A.(red) Psychologia. Podręcznik dla studentów kierunków medycznych (2006) Jarosz, M. Psychologia lekarska (1983) Moreale, S.P., Spitzberg, B.H., Barge, J.K. Komunikacja między ludźmi. (2007)