Jacek Pyżalski Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Gdańsk miastem wolności.
Czy jesteś osobą otwartą?
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Jak pomagać dziecku w nauce?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Śmierć półrocznej Madzi
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
Program „Szkoła bez przemocy”
..
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Absolwenci
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
przypadku prześladowania
Debata o samorządności uczniowskiej
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
Studium przypadku. Rodzina składa się z sześciu osób - pana i pani oraz 4 dzieci (2 dorosłych, które są na etapie usamodzielniania się i 2 małoletnich.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Szkolny system wychowawczy
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
Co to jest WOLONTARIAT?.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Przemoc rówieśnicza wobec dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - co działa, gdy chcemy przeciwdziałać? Jacek Pyżalski Uniwersytet.
Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Agresji i przemocy mówię
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Piotr Plichta Uniwersytet Wrocławski Instytut Medycyny Pracy w Łodzi Łódź, Uczniowie ze SPE w szkole specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
ANALIZA ANKIET NA TEMAT WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KRZESZOWICACH.
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Czym jest cyberprzemoc?
Szkolny plan zachowania
Młodzi i zwariowani.
Socjometria bez tajemnic
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
To jest Marcin. Marcin dużo rozmawia z kolegami na przerwach
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Opracowała: Joanna Gruszczyńska
Zapis prezentacji:

Jacek Pyżalski Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej – co można robić w nowej klasie?” Jacek Pyżalski Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu

Czemu właściwie chcemy przeciwdziałać?

rówieśnicza Przemoc Fizyczna Werbalna Relacyjna Cyber

Przemoc relacyjna Koleżanki często roznosiły plotki na jej temat. Na lekcjach wychowania fizycznego nigdy nikt nie chciał pracować z nią w parze, przebierać się koło niej w strój sportowy, bo to groziło, jak wtedy mówiliśmy „zarażeniem” (6, G). Niezauważana/mniej empatii ze strony nauczycieli S. Bauman , & A. Del Rio, Knowledge and belief about bullying in schools: Comparing pre-service teachers in the United States and the United Kingdo. “School Psychology International” 2005, nr 26 (4), s. 428-442.

Nie każda agresja to nękanie Intencjonalność Powtarzalność Bullying Nierównowaga sił

Bullying jako proces Wpisanie w rolę Pojedyncze konfrontacje Grupa, stygmatyzacja, utrwalenie działań Wpisanie w rolę

Początkowo było to ciche obmawianie, wyśmiewanie się z dziewczyny, potem rozrosło się to na większą skalę. Sprawcami byli głównie chłopcy, którzy specjalnie denerwowali dziewczynę podczas jej odpowiedzi na lekcjach- krzyczeli, żeby mówiła głośniej, albo żeby przestała się jąkać; często też można było usłyszeć teksty typu „zgłoś się do poradni z tą swoją dysleksją, może ci tam pomogą”. Ze względu na jej specyficzny chód i sylwetkę dziewczyna była przezywana imieniem i nazwiskiem bohatera kreskówki „Johny Bravo”. Chłopcy mieli także „zwyczaj” rysować karykatury dziewczyny i dopisywać na nich różne niemiłe historyjki. Jedną z nich była historia, że dziewczyna sypia z księdzem. Historia ta przerodziła się w dość dużą plotkę, która wyszła poza środowisko klasowe i obiegła praktycznie całą szkołę, a także miejscowość, w której dziewczyna mieszkała. Sytuacja ta stała się powodem do jeszcze bardziej zaostrzonych kpin z dziewczyny. Zaczęto używać w stosunku do niej bardzo obraźliwych przymiotników. W pierwszej klasie dziewczyna miała tylko jedną koleżankę, z którą utrzymywała kontakt. Później ten kontakt się urwał i dziewczyna zaczęła być jeszcze bardziej izolowana od grupy. Zawsze siedziała sama w ławce a na przerwach, gdy podchodziła do jakiejś grupy jej członkowie albo odchodzili, albo wyśmiewali się z jej wypowiedzi. Gdy były organizowane jakieś spotkania klasowe to nie była na nie zapraszana. Jeden raz pojawiła się tylko na imprezie z okazji zdania matury, mimo, że nie było na nim jej prześladowców dziewczyna nie nawiązała z nikim kontaktu, siedziała z boku i tylko się przyglądała. Na lekcjach jak tylko została wezwana do odpowiedzi, lub jak tylko otrzymała gorszą ocenę, zawsze było to zauważone przez rówieśników i wyśmiane

Co robimy nim się bullying zacznie? Jakie mamy pomysły na nową grupę? - Uniwersalne? A może specyficzne wymagające diagnozy? Ale jakiej?

Pomysły unowersalne Przesadzanie Losowe grupy Wydarzenia specjalne Zabawy integracyjne – lepiej niewiele dobrych niż dużo niedobrych

Diagnoza Przykłady

www.jacekpyzalski.pl