PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
Jak to się zaczęło? Uczennice klasy 3 b naszego Gimnazjum: Karolina Baluta, Natalia Polakowska wraz z Panią Anetą Popławską wzięły udział Uczennice klasy 3 b naszego Gimnazjum: Karolina Baluta, Natalia Polakowska wraz z Panią Anetą Popławską wzięły udział w szkoleniu zorganizowanym przez Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w szkoleniu zorganizowanym przez Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT
ZADANIA Aby zrealizować projekt należało Aby zrealizować projekt należało w okresie od października do końca listopada przeprowadzić 3 inicjatywy uczniowskie oraz lekcje o tematyce antykorupcyjnej.
ANIKIETA Zostało ona przeprowadzona w dniach Zostało ona przeprowadzona w dniach listopada wśród uczniów trzech klas pierwszych. Ankiety miały pokazać wiedzę uczniów na temat korupcji, jej przejawów oraz skutków. Wśród większość uczniów z klas pierwszych niestety znajomość tego zjawiska była bardzo mała. Chociaż były wyjątki, gdzie wiedza na ten temat była duża.
W dniach 23-27listopada przeprowadzono lekcje dotyczące zjawiska korupcji W dniach 23-27listopada przeprowadzono lekcje dotyczące zjawiska korupcji w klasach drugich. Uczniowie bardzo chętnie brali w nich udział, zgłaszali się i byli aktywni oraz chętnie odpowiadali na zadawane pytania. Warto było, ponieważ dobre odpowiedzi nagradzano słodkościami. LEKCJE TEMATYCZNE
25 listopada klasa 3 b oglądała posiedzenie Rady Miejskiej. Zapoznała się z zasadami funkcjonowania tego organu władzy samorządowej oraz z zagadnieniami poruszanymi przez radnych. 25 listopada klasa 3 b oglądała posiedzenie Rady Miejskiej. Zapoznała się z zasadami funkcjonowania tego organu władzy samorządowej oraz z zagadnieniami poruszanymi przez radnych. Wszyscy z ogromnym zainteresowaniem przysłuchiwali się poruszanymy tam problemom. Wszyscy z ogromnym zainteresowaniem przysłuchiwali się poruszanymy tam problemom. SESJA RADY MIEJSKIEJ
REZULATATY PODJĘTYCH DZIAŁAŃ Wzrost świadomości wśród uczniów na temat korupcji i jej negatywnych skutków. Wzrost świadomości wśród uczniów na temat korupcji i jej negatywnych skutków. Rozwój postaw prospołecznych. Rozwój postaw prospołecznych.