Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasy abstrakcyjne i interfejsy
Advertisements

Programowanie w środowisku sieciowym
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Programowanie obiektowe w Javie
Nowa wersja C# Autor: Piotr Sobczak
Visual Studio Codename „Orcas”, LINQ
CLR na platformie .NET Tomasz Kostarski.
OOP - programowanie zorientowane obiektowo w VB.NET
Serwery Aplikacji ASP .NET Web Objects Arkadiusz Popa.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 6: Tablice, rekordy, zbiory.
Kurs Pascala – spis treści
Inteligentne Systemy Informacyjne
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Pakiety i ATD 1 Definicja. Pakietem albo jednostką programową nazywamy grupę logicznie powiązanych elementów, które mogą być typami, podtypami, obiektami.
Typy pochodne 1 Często dogodnie jest wprowadzić nowy typ, który jest podobny do istniejącego, niemniej jednak różny. Niech T będzie pewnym typem. Możemy.
Programowanie zorientowane obiektowo 1 Programowanie zorientowane obiektowo (object-oriented programming) jest to metodologia programowania bazująca na.
Typy danych – podstawy 1 W Adzie wszystkie dane muszą być określonego typu. Definicja Typ danych (data type) jest to zbiór wartości i operacji, które można.
Typy prywatne 1 Typy prywatne W Adzie typy prywatne (private types) służą do bezpiecznego udostępniania danych zdefiniowanych w pakiecie, z którego korzysta.
Wstęp do programowania obiektowego
Teoria relacyjnych baz danych
Witold Bołt Wprowadzenie do .NET Witold Bołt
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Tworzenie aplikacji mobilnych
WPROWADZENIE W ŚWIAT OBIEKTÓW
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Projektowanie obiektowe
C# Cz.7 Refleksja, Atrybuty
Programowanie obiektowe 2013/2014
Technologie Programowania seminarium
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
1 Każdy obiekt jest scharakteryzowany poprzez: tożsamość – daje się jednoznacznie wyróżnić; stan; zachowanie. W analizie obiektowej podstawową strukturą
Język C# .NET Maria DEMS.
Programowanie w języku C++
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie zaawansowane
Programowanie zaawansowane
Toruń 28/ Metadane SAML opisują, w jaki sposób ma być realizowana komunikacja pomiędzy IdP i SP Metadane są typowo prezentowane w postaci XML.
Model obiektowy bazy danych
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane Strukturalna obsługa wyjątków.
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
Programowanie zaawansowane Kolekcje i typy generyczne
Programowanie zaawansowane
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 6 ( ) Polimorfizm.
Technologie internetowe i mobilne
Programowanie zaawansowane Zaawansowane konstrukcje języka C#
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Hibernate Podstawy.
Zakres Wzorce projektowe - kreacyjne -Factory Method -Abstract Factory.
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate Podstawy.
Programowanie w środowisku sieciowym W. Bartkiewicz 1. Wprowadzenie do platformy.NET.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
.NET i Bazy Danych Projekt: Wadim Grasza.
Platforma .Net.
Łukasz Bieszczad Mateusz Gałązka Karol Włodarek
Programowanie Zaawansowane
Zestaw pytań nr. 3 Typy generyczne Wyjątki OPRACOWALI: JAKUB GRYCZEWSKIKINGA ROSA DANIEL KAPTEJNYWOJCIECH ŁĘCZYCKI
Refleksja i serializacja
Programowanie zaawansowane
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
(według:
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Podstawy programowania
Założenia projektowe Javy
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Zapis prezentacji:

Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1

Waldemar Bartyna Platforma.NET  Co to jest platforma.NET?  Jakie są jej najważniejsze cechy?  Jakie elementy składają się na platformę.NET?  Co to jest CLR?  Co to jest CTS?  Co to jest CLS?  Co to jest CIL?  Co to jest CLI? 2 Zestaw nr 1

Waldemar Bartyna  Co to są pakiety?  Co to są typy i co do nich zaliczamy?  Jaka jest zależność między pakietami, przestrzeniami nazw i typami?  W jaki sposób wykonywane są programy na platformie.NET? 3 Platforma.NET Zestaw nr 1 c. d.

Waldemar Bartyna  Na czym polega OOP i jakie są jego trzy podstawowe filary?  Na czym polega dziedziczenie?  Do czego wykorzystujemy słowa kluczowe protected, base, sealed?  Na czym polega agregacja?  Na czym polega zagnieżdżanie?  Na czym polega delegacja?  Co to są abstrakcyjne klasy bazowe? 4 Filary OOP Zestaw nr 2

Waldemar Bartyna  Na czym polega polimorfizm?  W jakich sytuacjach jest wykorzystywany?  Do czego służą słowa kluczowe abstract, virtual, override i new?  Czym różni się nadpisywanie od zasłaniania składowych?  Do czego służą słowa kluczowe as i is? 5 Polimorfizm Zestaw nr 2 c. d.

Waldemar Bartyna  Co to jest klasa System.Object i jakie posiada składowe?  Co to są wyjątki?  Na czym polega obsługa wyjątków?  Jakie są bloki i słowa kluczowe związane z obsługą wyjątków?  Jak realizujemy przechwytywanie wielu wyjątków? 6 Obsługa wyjątków Zestaw nr 3

Waldemar Bartyna  Co to są typy generyczne?  Na czym polega o/wypakowywanie i gdzie jest wykorzystywane?  Wymień znane Ci kolekcje generyczne.  Co to są indeksery? 7 Typy generyczne Zestaw nr 3 c. d.

Waldemar Bartyna  Co to jest interfejs?  Czym interfejs różni się od abstrakcyjnej klasy?  W jaki sposób implementujemy interfejsy?  Czym się różni jawna i niejawna implementacja interfejsów?  Co trzeba zrobić, aby po zawartości naszej klasy można było iterować za pomocą pętli foreach  Czym się różnie płytkie i głębokie klonowanie?  Co trzeba zrobić, aby kolekcję naszych obiektów można było posortować? 8 Interfejsy Zestaw nr 4

Waldemar Bartyna  Co to są delegaty?  Co to są zdarzenia?  Co to są metody anonimowe?  Co to są wyrażenia lambda?  Na czym polega kowariancja i kontrkowariancja?  Z jakich standardowych delegatów korzystałeś?  Do czego wykorzystywane są delegaty w zapytaniach LINQ i aplikacjach okienkowych? 9 Delegaty Zestaw nr 5

Waldemar Bartyna  Co to jest LINQ?  Co mają wspólnego z LINQ metody rozszerzeniowe?  Na czym polega natychmiastowe i odroczone wykonanie zapytań?  Na jakich obiektach może działać LINQ?  Jak dostosować kolekcje niegeneryczne do LINQ?  Jak definiuje się zapytania LINQ? 10 LINQ Zestaw nr 5 c. d.

Waldemar Bartyna  Na czym polega niejawne typowanie zmiennych?  Co to są właściwości automatyczne?  Co to są metody rozszerzeniowe?  Co to są klasy i metody częściowe?  W jaki sposób wykorzystujemy inicjalizator obiektów?  Co to są typy anonimowe? 11 Zaawans. konstrukcje w C# Zestaw nr 6

Waldemar Bartyna  Co to jest ADO.NET?  Co to są dostawcy danych? Definicje jakich typów powinni posiadać?  Co to jest warstwa połączeniowa ADO.NET?.  Co to jest warstwa bezpołączeniowa ADO.NET?.  W jaki sposób kontrolowana jest wersja rekordów?  Jaka jest rola metody AsEnumerable() i Field<>()?  Co to są klasy encji?  Jaka jest rola typu DataContext? 12 ADO.NET Zestaw nr 7

Waldemar Bartyna  Co to są metadane?  Co to jest refleksja? Podaj przykłady jej wykorzystania.  W jaki sposób można pobrać obiekt klasy Type?  Na czym polega dynamiczne ładowanie pakietów?  Na czym polega późne wiązanie?  Co to są atrybuty?  Na czym polega serializacja?  Jakie znasz formaty serializacji? Czym się różnią? 13 Refleksja i serializacja Zestaw nr 8

Waldemar Bartyna 14 Dobrej zabawy przy projektach i powodzenia na egzaminie