Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny Damian Legawiec Gametrade.pl Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Rynek wtórny?
Kto kupuje używane gry?
85% tych kolesi
wg NPD 45% przychodów rynku gier w 2010 to gry używane oraz download 56% amerykańskich graczy nie kupuje gier, a z pozostałych 44% 85% kupuje używane (raport Newzoo) wg NPD 45% przychodów rynku gier w 2010 to gry używane oraz download
Dlaczego? Wysoka cena gier Kryzys gospodarczy Krótki czas rozgrywki
Kto na tym najwięcej zarabia?
Gry używane to: 26% przychodów
Gry używane to: 46% zysku
Gry używane to: 1 mld 140mln $ zysku
Jak wydawcy z tym walczą? OnlinePass czyli przepustki sieciowe (EA, Sony, THQ) Darmowe dodatki DLC dla pierwszych posiadaczy Cyfrowa dystrybucja
Pozytywne skutki rynku wtórnego: Niższa bariera wejścia w gry dla mniej zamożnych Wzrost siły marki – sprzedaż kontynuacji Sprzedaż dodatków DLC
Pozytywne skutki rynku wtórnego: Pieniądze ze sprzedaży starych gier gracze przeznaczają na.. zakup nowych gier
A jak to wygląda w Polsce?
Ok 15 000 gier / mc zmienia właściciela Ponad 100 000 zarejestrowanych graczy (70% to posiadacze PS3, kolejne 20% to Xbox 360) 11 000 000 odsłon / mc Ok 15 000 gier / mc zmienia właściciela
Jak wykorzystać ten potencjał dla swojego biznesu? Wydawcy – promocja gier i płatnych dodatków Sklepy – sprzedaż (zamówienia przedpremierowe, edycje kolekcjonerskie, outlet)
Damian Legawiec Gametrade.pl damian@gametrade.pl 698 157 512