Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP 2014-2020 Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Województwo Podkarpackie
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
PRIORYTET IX PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Planowany sposób wdrażania POKL w Małopolsce w 2012r. Najważniejsze konkursy i kryteria Roman Ciepiela Wicemarszałek.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Edukacji EFS

Działanie 9.1 ROZWÓJ EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ Cel szczegółowy: Zwiększenie liczby miejsc wychowania przedszkolnego Cel szczegółowy: Zwiększenie liczby miejsc wychowania przedszkolnego

Wartość projektu nie przekracza kwoty obliczonej jako iloczyn określonej we wniosku o dofinansowanie projektu wartości docelowej wskaźnika „Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dofinansowanych w programie” i kwoty ,00 zł (limit nie dotyczy miejsc tworzonych w przedszkolach specjalnych i integracyjnych). Działanie 9.1 OCENA FORMALNA Kryteria specyficzne dostępu:

Projekt przewiduje objęcie wsparciem wyłącznie ośrodki wychowania przedszkolnego które nie korzystały ze środków EFS dostępnych w latach w ramach Poddziałania Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej. Premia: 10 punktów Projekt przewiduje objęcie wsparciem wyłącznie ośrodki wychowania przedszkolnego które nie korzystały ze środków EFS dostępnych w latach w ramach Poddziałania Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej. Premia: 10 punktów Działanie 9.1 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 1

Co najmniej 50% przedszkoli objętych wsparciem w projekcie stanowią przedszkola specjalne/integracyjne lub działania zaplanowane w projekcie (w ramach wsparcia na rzecz doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego) służą poprawie kompetencji w zakresie pedagogiki specjalnej. Premia: 15 punktów Co najmniej 50% przedszkoli objętych wsparciem w projekcie stanowią przedszkola specjalne/integracyjne lub działania zaplanowane w projekcie (w ramach wsparcia na rzecz doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego) służą poprawie kompetencji w zakresie pedagogiki specjalnej. Premia: 15 punktów Działanie 9.1 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 2

Projekt realizowany w gminie o poziomie upowszechnienia wychowania przedszkolnego poniżej średniej dla województwa podkarpackiego. Premia: 15 punktów Projekt realizowany w gminie o poziomie upowszechnienia wychowania przedszkolnego poniżej średniej dla województwa podkarpackiego. Premia: 15 punktów Działanie 9.1 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 3

Działanie 9.3 PODNOSZENIE KOMPETENCJI OSÓB DOROSŁYCH W OBSZARZE TIK I JĘZYKÓW OBCYCH Cel szczegółowy: Wzrost kompetencji w obszarze TIK i języków obcych u osób dorosłych będących w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy Cel szczegółowy: Wzrost kompetencji w obszarze TIK i języków obcych u osób dorosłych będących w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy

Grupę docelową w projekcie stanowią wyłącznie osoby o niskich kwalifikacjach w wieku 25 i więcej i/lub osoby w wieku 50 lat i więcej. Działanie 9.3 OCENA FORMALNA Kryterium specyficzne dostępu nr 1

Projekt obejmuje wsparciem co najmniej 150 osób. Działanie 9.3 OCENA FORMALNA Kryterium specyficzne dostępu nr 2

Projekt zakłada wyłącznie realizację szkoleń językowych w zakresie określonym w załączniku nr 1 do Wytycznych MIR z dnia 2 czerwca 2015 r. w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze edukacji na lata ). Działanie 9.3 OCENA FORMALNA Kryterium specyficzne dostępu nr 3

Grupę docelową w projekcie stanowią wyłącznie osoby należące do jednej i/lub więcej z poniższych grup: osoby wchodzące po raz pierwszy na rynek pracy oraz powracające na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowywaniem dzieci, osoby niepełnosprawne, osoby pozostające bez zatrudnienia przez okres co najmniej ostatnich 6 miesięcy przed przystąpieniem do projektu, a wsparcie udzielane w ramach projektu dostosowane jest do specyficznych potrzeb tej grupy. Premia: 30 punktów Grupę docelową w projekcie stanowią wyłącznie osoby należące do jednej i/lub więcej z poniższych grup: osoby wchodzące po raz pierwszy na rynek pracy oraz powracające na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowywaniem dzieci, osoby niepełnosprawne, osoby pozostające bez zatrudnienia przez okres co najmniej ostatnich 6 miesięcy przed przystąpieniem do projektu, a wsparcie udzielane w ramach projektu dostosowane jest do specyficznych potrzeb tej grupy. Premia: 30 punktów Działanie 9.3 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 1

Działanie 9.4 POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Cel szczegółowy: Wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe poprzez poprawę jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół Cel szczegółowy: Wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe poprzez poprawę jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół

Wartość projektu nie przekracza kwoty obliczonej jako iloczyn określonej we wniosku o dofinansowanie projektu wartości docelowej wskaźnika „Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy” i kwoty 6 500,00 PLN. Działanie 9.4 OCENA FORMALNA Kryterium specyficzne dostępu nr 1

Wartość docelowa określonego we wniosku o dofinansowanie projektu wskaźnika „Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie” wynosi nie mniej niż wartość wynikająca z ilorazu wartości projektu i kwoty ,00 zł. Działanie 9.4 OCENA FORMALNA Kryterium specyficzne dostępu nr 2

Projekt zakłada realizację studiów podyplomowych lub kursów kwalifikacyjnych przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego. Premia: 5 punktów Projekt zakłada realizację studiów podyplomowych lub kursów kwalifikacyjnych przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego. Premia: 5 punktów Działanie 9.4 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 1

Praktyki lub staże zawodowe dla uczniów organizowane są wyłącznie u pracodawców, którzy partycypują finansowo w kosztach ich organizacji i prowadzenia w wymiarze co najmniej 5% ich wartości w przypadku MŚP i co najmniej 10% w przypadku dużych przedsiębiorstw. Premia: 10 punktów Praktyki lub staże zawodowe dla uczniów organizowane są wyłącznie u pracodawców, którzy partycypują finansowo w kosztach ich organizacji i prowadzenia w wymiarze co najmniej 5% ich wartości w przypadku MŚP i co najmniej 10% w przypadku dużych przedsiębiorstw. Premia: 10 punktów Działanie 9.4 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 2

Projekt obejmuje wsparciem wyłącznie szkoły lub placówki systemu oświaty położone na terenach wiejskich. Premia: 5 punktów Projekt obejmuje wsparciem wyłącznie szkoły lub placówki systemu oświaty położone na terenach wiejskich. Premia: 5 punktów Działanie 9.4 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 3

Projekt obejmuje wsparciem wyłącznie szkoły lub placówki systemu oświaty, które uzyskały wyniki, z co najmniej jednego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, niższe niż średnia zdawalność dla danej kwalifikacji w województwie. Premia: 10 punktów Projekt obejmuje wsparciem wyłącznie szkoły lub placówki systemu oświaty, które uzyskały wyniki, z co najmniej jednego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, niższe niż średnia zdawalność dla danej kwalifikacji w województwie. Premia: 10 punktów Działanie 9.4 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 4

Projekt przewiduje współpracę co najmniej dwóch szkół lub placówek systemu oświaty oraz co najmniej jednego przedsiębiorstwa, instytucji otoczenia biznesu lub klastra przemysłowego, na rzecz których współpracujące szkoły mogą prowadzić kształcenie zawodowe. Premia: 5 punktów Projekt przewiduje współpracę co najmniej dwóch szkół lub placówek systemu oświaty oraz co najmniej jednego przedsiębiorstwa, instytucji otoczenia biznesu lub klastra przemysłowego, na rzecz których współpracujące szkoły mogą prowadzić kształcenie zawodowe. Premia: 5 punktów Działanie 9.4 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 5

Projekt realizowany w partnerstwie pomiędzy różnymi organami prowadzącymi szkoły/placówki prowadzące kształcenie zawodowe, którego celem jest zakup / zmodernizowanie bazy dydaktycznej do wzajemnego udostępniania w procesie dydaktycznym. Premia: 5 punktów Projekt realizowany w partnerstwie pomiędzy różnymi organami prowadzącymi szkoły/placówki prowadzące kształcenie zawodowe, którego celem jest zakup / zmodernizowanie bazy dydaktycznej do wzajemnego udostępniania w procesie dydaktycznym. Premia: 5 punktów Działanie 9.4 OCENA MERYTORYCZNA Kryterium specyficzne premiujące nr 6

Działanie 9.6 WSPARCIE STYPENDIALNE DLA UCZNIÓW Cele szczegółowe: 1)Wzrost kompetencji kluczowych uczniów w zakresie TIK, nauk matematyczno- przyrodniczych, języków obcych, kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 2)Wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe poprzez poprawę jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół Cele szczegółowe: 1)Wzrost kompetencji kluczowych uczniów w zakresie TIK, nauk matematyczno- przyrodniczych, języków obcych, kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 2)Wzrost zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe poprzez poprawę jakości szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb rynku pracy oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół

Kryterium dostępu : 1)Poddziałanie 9.6.1: Grupę docelową projektu stanowić będą uczniowie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji materialnej, kształcący się w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce, w szczególności w zakresie przedmiotów przyczyniających się do podniesienia ich kompetencji kluczowych tj. w zakresie TIK, nauk matematyczno – przyrodniczych i języków obcych. 2)Poddziałanie 9.6.2: Grupę docelową projektu stanowić będą uczniowie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji materialnej, kształcący się w ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce w zakresie przedmiotów zawodowych. Kryterium dostępu : 1)Poddziałanie 9.6.1: Grupę docelową projektu stanowić będą uczniowie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji materialnej, kształcący się w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie ogólne, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce, w szczególności w zakresie przedmiotów przyczyniających się do podniesienia ich kompetencji kluczowych tj. w zakresie TIK, nauk matematyczno – przyrodniczych i języków obcych. 2)Poddziałanie 9.6.2: Grupę docelową projektu stanowić będą uczniowie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji materialnej, kształcący się w ponadgimnazjalnych szkołach zawodowych, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce w zakresie przedmiotów zawodowych. Działanie 9.6

Wyjaśnienia: Poddziałanie Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo ogólne: 1)kryterium dochodowe: Planuje się zastosować dochód w rodzinie ucznia przypadający na jednego członka rodziny, z roku kalendarzowego poprzedzającego rok szkolny, na który przyznawane będzie stypendium, w wysokości nie przekraczającej dwukrotności progu określonego w Ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U z późn. zm.). 2)kryterium szczególnie uzdolnionych uczniów: co najmniej oceny klasyfikacyjne uzyskane przez uczniów z przynajmniej jednego spośród przedmiotów: przyrodniczych, informatycznych, języków obcych lub matematyki. Osiągnięcia w olimpiadach, konkursach lub turniejach - dodatkowe kryterium premiujące. Poddziałanie Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe: 1)kryterium dochodowe: Planuje się zastosować dochód w rodzinie ucznia przypadający na jednego członka rodziny, z roku kalendarzowego poprzedzającego rok szkolny, na który przyznawane będzie stypendium, w wysokości nie przekraczającej dwukrotności progu określonego w Ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U z późn. zm.). 2)kryterium szczególnie uzdolnionych uczniów: co najmniej oceny klasyfikacyjne uzyskane przez uczniów z przynajmniej jednego spośród przedmiotów zawodowych. Osiągnięcia w olimpiadach, konkursach lub turniejach - dodatkowe kryterium premiujące. Wyjaśnienia: Poddziałanie Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo ogólne: 1)kryterium dochodowe: Planuje się zastosować dochód w rodzinie ucznia przypadający na jednego członka rodziny, z roku kalendarzowego poprzedzającego rok szkolny, na który przyznawane będzie stypendium, w wysokości nie przekraczającej dwukrotności progu określonego w Ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U z późn. zm.). 2)kryterium szczególnie uzdolnionych uczniów: co najmniej oceny klasyfikacyjne uzyskane przez uczniów z przynajmniej jednego spośród przedmiotów: przyrodniczych, informatycznych, języków obcych lub matematyki. Osiągnięcia w olimpiadach, konkursach lub turniejach - dodatkowe kryterium premiujące. Poddziałanie Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe: 1)kryterium dochodowe: Planuje się zastosować dochód w rodzinie ucznia przypadający na jednego członka rodziny, z roku kalendarzowego poprzedzającego rok szkolny, na który przyznawane będzie stypendium, w wysokości nie przekraczającej dwukrotności progu określonego w Ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U z późn. zm.). 2)kryterium szczególnie uzdolnionych uczniów: co najmniej oceny klasyfikacyjne uzyskane przez uczniów z przynajmniej jednego spośród przedmiotów zawodowych. Osiągnięcia w olimpiadach, konkursach lub turniejach - dodatkowe kryterium premiujące. Działanie 9.6

Dziękuję za uwagę Piotr Golema Z-ca Kierownika Wydziału Edukacji Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Edukacji EFS ul. Poniatowskiego 10 Rzeszów