kim jest dzisiejszy gracz? wojtek ozimek one2tribe
BrainTracking Disclaimer: Żaden gracz nie ucierpiał podczas tego badania.
Gameplay marketing biznes gamedev ? “gamifikacja gry to “co to to nie gry” gry to poważny biznes “co to są gry?" “gry są dla dzieci" “advergames to?”
dokąd zmierzają gry? Rynek gier Gry online Gry social Real life games razem 60 mld USD 7% CAGR 2009-2013 razem 18 mld USD 11% CAGR 2009-2013 razem 2 bln USD 40% CAGR 2009-2013 dokąd zmierzają gry?
“Nie jesteśmy już w Kansas Toto…”
40% wzrostu płeć nie gra roli wiek nie gra roli styl życia też nie płatności też nie wiedza techniczna tym bardziej = 40% wzrostu rynku + zjawiska takie , jak gamifikacja
historia gier to historia zaangażowania…
mózg jako kontroler do gier
czy zaangażowanie mózgu można mierzyć? Jesse Schell, Art of Game Design, “Interest Curve”
kilka prostych testów 1. “nie-gracz” i Angry Birds (Rovio) 2. “gracz” i Pszczółki (one2tribe) i atrakcja: 3. “gracz hardkorowy” i Snajper 2 (City Interactive)
3 elementy designu gier Krzywa zainteresowania (Interest Curve) Schematy nagród (Reward Schedules) Flow (Flow) Wikipedia (przy okazji apel Jimmego Walesa)
wyzwanie irytacja FLOW znudzenie umiejętności
wyzwanie irytacja FLOW znudzenie umiejętności
dajcie nam człowieka a zrobimy dla niego grę
Real life games gry wspomagające życie gry edukacyjne Rynek gier Gry online Gry social gry wspomagające życie gry edukacyjne gry wspomagające biznes gry marketingowe gry ... gamifikacja jest „buzzwordem” na dzisiaj .. (gamification is the new black)
Hype cycle (AKA krzywa Moore’a) 1.0 2.0 czas
http://www.next-gen.biz/opinion/bullshit-comes-territory
czy system fotoradarów jest grą? http://www.thefuntheory.com/2009/11/12/fun-theory-award-winner-speed-camera-lottery
gry to gameplay (flow i fun) a nie grafika i wygląd rewolucja no gender limits no age limits no lifestyle limits no payment barriers no technical barriers = 40% wzrostu rynku + zjawiska takie , jak gamifikacja design dostosowany do płci design dostosowany do wieku design dostosowany do lifestyle Real life games nagrodą nie jest cel gry, nagrodą jest sama gra
? ? ? marketing biznes gamedev