Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Nowa Instrukcja Kancelaryjna - projektowane zmiany prawne
Dział Zasobów Archiwalnych
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
System kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
PRZECHOWYWANIE PISM..
Systemy zarządzania dokumentami
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
E-Administracja- zagadnienia podstawowe
SYSTEMY KANCELARYJNE.
– główny efekt pracy biurowej
Dokument elektroniczny w administracji publicznej
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Dokumentacja papierowa
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Spotkanie informacyjne
Wpływ rozporządzenia eIDAS na prawo europejskie i krajowe prof. n
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Kraków, dnia września 2014 r.
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
ezd w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
EZD Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Prezentacja oferty przedsiębiorcy. Doradztwo dziennikarskie ● doradzanie w tematyce dziennikarstwa prasowego i tworzenie tekstów prasowych na zlecenie,
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Rodzaje dokumentów biurowych
Funkcje pracy biurowej
Rejestrowanie i znakowanie pism przychodzących i wychodzących
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Obowiązek sprawozdawczy jednostek naukowych na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Prezentacja oferty przedsiębiorcy
Stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Targu PROWADZĄCA SZKOLENIE Danuta Zając.
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Kancelaria Tajna prowadzi następujące urządzenia ewidencyjne:
ARCHIWIZOWANIE I NISZCZENIE MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Uczelnie wyższe.
Porządkowanie akt osobowych studentów i pracowników
Urządzenia ewidencyjne Kancelarii Tajnej
Zapis prezentacji:

Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny

Podstawy prawne zasadność wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej reguluje art. 6 ust. 2 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z dnia 14 lipca 1983 roku (Dz. U. Nr 38, poz. 173), instrukcje kancelaryjne podlegają zatwierdzeniu przez organy nadrzędne, przez dyrektorów archiwów państwowych, w naszym przypadku przez dyrektora Archiwum Państwowego m. st. Warszawy, instrukcja kancelaryjna w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym obowiązuje na mocy zarządzenia Rektora nr 4/2007 z dnia 17 stycznia 2007 roku, w § 6 instrukcji kancelaryjnej istnieją zapisy określające sposób obiegu dokumentów w naszej jednostce organizacyjnej, o zakresie zmian do instrukcji kancelaryjnej, w tym do obiegu dokumentów w budynku Rektoratu mówi zarządzenie nr 96/2008 Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 13 października 2008 roku.

Schemat obiegu korespondencji przychodzącej w Uczelni

Droga pisma – Kancelaria - poczta tradycyjna – listy i przesyłki

Droga pisma – Kancelaria – poczta elektroniczna

Droga pisma – Kancelaria – poczta internetowa poprzez formularze

Droga pisma – Kancelaria – poczta dostarczana przez faks

Droga pisma – Kancelaria – poczta bezpośrednia - interesanci

Droga pisma – Kancelaria – poczta bezpośrednia – pracownicy Uczelni

Droga pisma – Kancelaria – rejestrowanie spraw (pism) – system dziennikowy

Droga pisma – Kancelaria – dziennik podawczy (korespondencyjny)

Droga pisma – Kancelaria – selekcja – wstępne przekierowanie sprawy (pisma)

Droga pisma – Kancelaria – sposób przekierowania sprawy (pisma) - goniec

Droga pisma – Sekretariat – właściwe miejsce koordynacji obiegu spraw (pism)

Droga pisma – Sekretariat – spis spraw (pism) – system bezdziennikowy

Droga pisma – Sekretariat - znakowanie spraw (pism) w systemie rzeczowym 0032 1 05 KANCLERZ NARADY ADMINI- STRACYJNE NUMER SPRAWY W SPISIE SPRAW SKRÓCONA LICZBA ROKU

Droga pisma – Sekretariat – przedkładanie spraw (pism) do podpisu przełożonemu

Droga pisma – Przełożony – dekretacja spraw (pism) do realizacji referentowi

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Przełożony – sposoby dekretacji spraw (pism)

Droga pisma – Sekretariat – dyspozycja według dekretacji przełożonego

Droga pisma – Referent – podział spraw (pism) na terminy i priorytety

Droga pisma – Referent – załatwienie spraw (pism)

Schemat obiegu korespondencji wychodzącej w Uczelni

Droga pisma – Sekretariat – przedłożenie spraw (pism) do podpisu przełożonemu

Droga pisma – Przełożony – rola i odpowiedzialność przełożonego

Droga pisma – Sekretariat – rejestrowanie spraw (pism) – system bezdziennikowy

Droga pisma – Sekretariat – przechowywanie akt spraw (pism)

Droga pisma – Sekretariat – podział na kategorie archiwalne

Droga pisma – Sekretariat – delegowanie spraw (pism) do Kancelarii

Droga pisma – Kancelaria – dzienniki korespondencyjne i pocztowe książki nadawcze

Droga pisma – Kancelaria – selekcja, znakowanie kopert (przesyłek)

Droga pisma – Kancelaria – przesyłki i pakiety listowne

Droga pisma – Kancelaria – nośniki danych wysyłane pocztą zwykłą

Droga pisma – Kancelaria – wysyłanie spraw (pism)

Podsumowanie – uwagi końcowe w naszym systemie kancelaryjnym za prawidłowy obieg dokumentów odpowiadają przede wszystkim Sekretariaty, a nie Kancelaria, i bezpośredni przełożeni, a nie poszczególni referenci, niemniej jednak to na Sekretariatach spoczywa główny obowiązek wdrażania, koordynowania i regulowania procesu realizacyjnego każdego pisma, na prawidłowości w sposobie obiegu dokumentów wpływa po pierwsze kompetentna dekretacja, po drugie odpowiedzialność przy składaniu podpisu przez przełożonego na piśmie, wprowadzenie elektronicznych środków ewidencyjnych i elektronicznego obiegu dokumentów przyspiesza i ułatwia realizację spraw (pism) na poziomie pierwszym.

Dziękuję za uwagę, przyjdzie czas na rozmowę o jutrze…..