Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Rodzic jako doradca zawodowy
Demokracja w szkole.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Polskich Olimpijczyków
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
My w Europie.
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
MŁODZIEŻOWE WYBORY PARLAMENTARNE W GIMNAZJUM W ZANIEMYŚLU
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
System edukacji w Polsce
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Udział w ogólnopolskim projekcje organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Dzień Dawcy Szpiku Akcja DKMS 16 października 2015r.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Młodzi głosują! Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2012 roku mgr Paweł Raźny.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Zapis prezentacji:

Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu

„Młodzi głosują” to projekt wspierany przez CEO mający na celu przeprowadzenie w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w całej Polsce symulacji wyborów parlamentarnych poprzedzonej akcjami profrekfencyjnymi, debatami i dyskusjami oraz różnorodnymi zajęciami edukacyjnymi.

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) jest niezależną instytucją edukacyjną. Powstała z myślą o poprawie jakości systemu oświaty, upowszechnianiu wiedzy obywatelskiej, promowaniu praktycznych umiejętności i postaw niezbędnych do budowania demokratycznego państwa prawa i społeczeństwa obywatelskiego.

Celem akcji „Młodzi głosują” jest zwiększenie uczestnictwa młodych ludzi w życiu publicznym, w tym zachęcenie ich do świadomego udziału w wyborach poprzez dostarczenie uczniom informacji na temat procedur demokratycznych i znaczenia wyborów oraz zaangażowanie w działania na rzecz wysokiej frekwencji wyborczej i udziału w wyborach młodzieżowych.

r. – rekrutacja do programu r. – przesyłanie materiałów edukacyjnych do szkół r. – akcje profrekfencyjne, zajęcia edukacyjne r. – przeprowadzenie symulacji wyborów parlamentarnych r. – przesyłanie wyników szkolnych wyborów r. – publikacja wyników ogólnopolskich wyborów młodzieży

Członkowie zespołu: Bogusława Dymek Sabina Hanelt Joanna Jessa Faustyna Poznań Aleksander Mróz W trakcie trwania projektu wspomagali nas członkowie koła obywatelskiego.

W naszej działalności można wyróżnić cztery podstawowe etapy: akcje profrekfencyjne akcje profrekfencyjne przygotowania do wyborów przygotowania do wyborów symulacja wyborów parlamentarnych 19 października symulacja wyborów parlamentarnych 19 października ogłoszenie wyników młodzieżowych wyborów ogłoszenie wyników młodzieżowych wyborów

Akcje profrekfencyjne w naszym gimnazjum przybierały różne formy. Zaczęliśmy od rozwieszenia plakatów na szkolnym korytarzu, które przybliżyły uczniom główne cele głosowania. Została także przeprowadzona lekcja, której temat brzmiał: „Ile waży jeden głos?”. Oprócz tego rozdawaliśmy ulotki zachęcające do wzięcia udziału w akcji oraz wzory kart do głosowania.

Na specjalnej lekcji WOS-u uczniowie mogli przekonać się o ważności każdego głosu w wyborach, a także dowiedzieć się jak zmienia się wartość jednego głosu przy różnej frekwencji.

W celu sprawdzenia świadomości obywatelskiej mieszkańców Lubasza, a także uczniów naszego gimnazjum postanowiliśmy przeprowadzić sondaż. Pytaliśmy przechodniów na ulicach, czy wyrażają chęć uczestnictwa w wyborach parlamentarnych 25 października 2015 roku oraz prosiliśmy o uzasadnienie swojej odpowiedzi. Wśród uczniów pytaliśmy o ich zdanie na temat akcji „Młodzi Głosują” oraz o to, czy wezmą udział w symulacji wyborów parlamentarnych 19 października 2015 roku. Ponadto pytaliśmy, czy według ich zdania, wybory są ważne, czy zamierzają głosować gdy będą dorośli oraz prosiliśmy o uzasadnienie swojej odpowiedzi.

87% - TAK, ponieważ: mam obywatelski obowiązek mam obywatelski obowiązek chcę mieć wpływ na to, kto będzie rządził w moim kraju chcę mieć wpływ na to, kto będzie rządził w moim kraju konstytucja daje mi takie prawo i chcę z niego skorzystać konstytucja daje mi takie prawo i chcę z niego skorzystać 13% - NIE, ponieważ: nie ma odpowiedniego kandydata nie ma odpowiedniego kandydata nie lubię wyborów nie lubię wyborów nie mam w tym dniu czasu nie mam w tym dniu czasu Czy pójdzie Pan/i na wybory parlamentarne 25 października 2015? Dlaczego tak/nie?

90% - TAK, wezmę udział 10% - NIE, nie wezmę udziału Uczniowie bardzo chwalili akcję „Młodzi Głosują”. Uważają ją za dobrą inicjatywę będącą swoistym treningiem i przygotowaniem do wyborów w dorosłym życiu. Czy weźmiesz udział w symulacji wyborów parlamentarnych w naszej szkole? Jakie jest Twoje zdanie z temat akcji „Młodzi Głosują”? Czy gdy będziesz dorosły, będziesz brał/a udział w wyborach? Dlaczego tak/nie? Czy według Ciebie, wybory są ważne? 96 % - TAK, ponieważ: chcę mieć wpływ na tpo, kto będzie rządził moim państwem chcę mieć wpływ na tpo, kto będzie rządził moim państwem Chcę skorzystać z obywatelskiego przywileju i obowiązku Chcę skorzystać z obywatelskiego przywileju i obowiązku Dzięki temu mogę naprawić mój kraj Dzięki temu mogę naprawić mój kraj 4% - NIE, ponieważ: Mój głos i tak nie poprawi sytuacji w Polsce Mój głos i tak nie poprawi sytuacji w Polsce

Członkowie naszej grupy opowiedzieli uczniom o głównych założeniach partii prawicowych, lewicowych i centrowych. Ponadto rozdawaliśmy ulotki na temat możliwości głosowania oraz wzory kart wyborczych.

Skład komisji wyborczej: Przewodnicząca: Bogusława Dymek Członkowie: Joanna Jessa Patrycja Stróżyńska Agata Ławińska Aleksandra Konieczka Marta Sobota Komisja wyborcza wraz z opiekunem koła obywatelskiego.

Na kilka dni przed wyborami naszym zadaniem było przygotowanie lokalu wyborczego w sali nr 19, tak aby w jak największym stopniu przypominała prawdziwy lokal wyborczy.

Porządku podczas symulacji wyborów pilnowała wcześniej powołana komicja. Uczeń który chciał zagłosować, musiał potwierdzić swoją tożsamość okazując ważną legitymację szkolną. Następnie otrzymywał kartę wyborczą, którą wypełnił i wrzucił do urny wyborczej.

Do opracowania prezentacji zostały użyte materiały znajdujące się na stronie Centrum Edukacji Obywatelskiej – Zdjęcia użyte w prezentacji zostały wykonane przez członków grupy projektowej.

zespół „Młodzi głosują”

Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu