System Rad ds. Kompetencji rady sektorowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Advertisements

Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
obszary współpracy z organizacjami pozarządowymi
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Działanie 2.12.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Doświadczenia pierwszych naborów RPO WiM ogłaszanych przez Wojewódzki Urząd Pracy Planowane nabory i cele na bieżący rok Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Zdzisław.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Krajowy Fundusz Szkoleniowy zasady działania i perspektywy w 2017 r.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Wsparcie dotacyjne w ramach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Kryteria wyboru operacji w zakresie formalnym i merytorycznym
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

System Rad ds. Kompetencji rady sektorowe Warszawa, 1 grudnia 2015 roku

Cel Systemu Rad ds. Kompetencji lepsze dopasowania kompetencji pracowników do potrzeb przedsiębiorców

Plan prezentacji: Uzasadnienie powstania systemu Rad, Rada: Korzyści dla przedsiębiorców, System Rad ds. Kompetencji, Rady sektorowe, w tym zadania rad, Konkurs na wybór sektorowych rad.

Uzasadnienie powołania systemu Rad 75% przedsiębiorców deklaruje problem ze znalezieniem kandydatów do pracy odpowiadających na ich potrzeby, 30% pracodawców nie inwestuje w rozwój swoich pracowników, 25% spośród tych pracodawców, którzy korzystają z edukacji pozaformalnej, nie jest zadowolona z efektów, 30% przedsiębiorców spośród nieinwestujących jako główną przyczynę wskazuje brak oferty odpowiadającej na jego potrzeby. Więcej informacji na www.bkl.parp.gov.pl

Rada: Korzyści dla przedsiębiorców Diagnoza zapotrzebowania na kompetencje pracowników w sektorze, Platforma dyskusji z instytucjami edukacyjnymi, Wpływ na kształt kwalifikacji w sektorze, Wpływ na kompetencje dostarczane przez szkoły i uczelnie pracodawcom z sektora.

Rada Programowa ds. Kompetencji System Rad ds. Kompetencji Rada Programowa ds. Kompetencji Sektorowe Rady ds. Kompetencji Bilans Kapitału Ludzkiego i bilanse kompetencji dla każdego sektora w którym funkcjonuje Rada Zgodnie z zapisami Umowy Partnerstwa jednym z priorytetów Celu Tematycznego 10 jest zwiększenie powiązania systemu edukacji z potrzebami rynku pracy m.in. poprzez rozwój współpracy instytucji edukacyjnych tj. szkół, placówek oświatowych i uczelni z pracodawcami, przede wszystkim przedsiębiorcami. Jak wynika z badań pracodawców (Bilans Kapitału Ludzkiego) kompetencje kształtowane w procesie edukacji formalnej nie są wystarczające do efektywnego wykonywania pracy bezpośrednio po zakończeniu szkoły. Pracodawcy oczekują od absolwentów bardziej praktycznych umiejętności - najlepiej powiązanych bezpośrednio z danym sektorem/branżą. Powołanie Rad zostało przewidziane w Działaniu 2.12 PO WER Zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych – budżet 18 836 339 Euro Z drugiej strony powszechnie obserwowanym zjawiskiem jest brak zaangażowania przedsiębiorców w regularną i długotrwałą współpracę ze szkołami wchodzącymi w skład systemu oświaty i szkolnictwa wyższego w definiowanie kierunków kształcenia zgodnych z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy. Aby edukacja formalna dobrze przygotowywała absolwentów do wejścia na rynek pracy, tworzenie programów kształcenia zawodowego i wyższego oraz ich realizacja powinny odbywać się przy aktywnym udziale pracodawców. Sukces przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od tego, jak wielu przedsiębiorców uzna współpracę z konkretnymi placówkami edukacyjnymi za ważną formę długofalowej inwestycji w kapitał ludzki swojego przedsiębiorstwa. Dotychczas prowadzone badania pokazują, że współpraca pomiędzy szkołami a przedsiębiorcami jest archaiczna i chaotyczna, a sami pracodawcy wciąż nie są świadomi długotrwałych korzyści w podejmowaniu tego typu działań. Niezbędne jest zatem wdrożenie systemowych rozwiązań, które usprawnią współpracę przedsiębiorstw z instytucjami szkoleniowymi i edukacyjnymi, w tym m.in. stworzenie platformy stałej współpracy przedstawicieli zainteresowanych środowisk na rzecz wspólnego definiowania kierunków kształcenia i podnoszenia kwalifikacji w poszczególnych sektorach i branżach gospodarki. Celem działania Rad ds. kompetencji jest włączenie pracodawców w system identyfikacji i prognozowania potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych na rynku pracy oraz stworzenie warunków dla aktywnej współpracy przedsiębiorców z poszczególnych sektorów/branż ze szkołami i placówkami edukacyjnymi różnego typu i szczebla mającej na celu dostosowanie kształcenia do zapotrzebowania danego sektora/branży. Koncepcja zakłada powołanie jednej Programowej Rady ds. kompetencji (w skład której wejdą m.in. przedstawiciele partnerów społecznych, kluczowych ministerstw, administracji publicznej, edukacji i nauki, autorytety) mającej charakter instytucji nadającej kierunek i koordynującej prace Sektorowych Rad ds. kompetencji (w skład których wejdą przedstawiciele organizacji zrzeszających przedsiębiorców w danym sektorze oraz organizacje pracowników, szkół, uczelni i instytucji edukacyjnych, administracji publicznej i przedsiębiorców) . Stworzenie instrumentu umożliwiającego przedsiębiorcom większe zaangażowanie we współpracę ze szkołami i zwiększającego ich realny wpływ na to, jak przebiega kształcenie na potrzeby ich sektora/branży, pozytywnie wpłynie na jakość kształcenia i szkolenia zawodowego, tj. takiego, którego celem jest właściwe przygotowanie uczniów/studentów do pracy w danym zawodzie lub na określonym stanowisku. W efekcie zaangażowania przedsiębiorców we wspólne działania z tymi instytucjami zwiększy się wiedza na temat potrzebnych kwalifikacji w poszczególnych sektorach gospodarki. Wiedza ta będzie miała duże znaczenie zarówno dla młodych pracowników, dopiero kończących formalną naukę oraz dla osób już zatrudnionych i bezrobotnych. Będzie dla nich wskazówką, w jakim obszarze należy zwiększać swoje kwalifikacje, aby pozostać poszukiwanym pracownikiem lub znaleźć zatrudnienie. Dostępność takiej wiedzy będzie miała wpływ na skuteczność działań podejmowanych przez instytucje rynku pracy, które będą mogły ją wykorzystywać dla aktywnej pracy ze swoimi klientami, np. kierując swoich podopiecznych na kursy/szkolenia, po których będzie można się legitymować poszukiwanymi kwalifikacjami lub doradzając, jakie kwalifikacje są poszukiwane i gdzie można ich się nauczyć. Do zadań Rad należeć będzie: rekomendowanie rozwiązań/zmian legislacyjnych w obszarze edukacji i jej dostosowania do potrzeb rynku pracy w danym sektorze, współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych działających w zakresie zintegrowania edukacji i pracodawców, określanie obszarów badawczych odnoszących się do kompetencji w danym sektorze, identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji prowadzenie działań popularyzujących wśród przedsiębiorców z danego sektora udział w identyfikacji i prognozowaniu potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych przekazywanie informacji nt. zapotrzebowania na kompetencje do instytucji rynku pracy, przekazywanie informacji nt. specyficznych potrzeb danego sektora w obszarze kompetencji do partnerów społecznych dokonujących identyfikacji potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w danym sektorze.

Rada Programowa ds. Kompetencji organizacja prac Rady Programowej i jej finansowanie należy do zadań PARP; Skład: przedstawiciele partnerów społecznych, przedsiębiorców i organizacji przedsiębiorców, nauki i edukacji formalnej i pozaformalnej, kluczowych ministerstw (MEN, MNiSW, MG, MPiPS)

Podstawy prawne funkcjonowania Rad Nowelizacja Ustawy o utworzeniu PARP, art. 4b, Powołanie Rady Programowej i Rad Sektorowych przez ministra właściwego ds. gospodarki na wniosek Prezesa PARP, Minister gospodarki określa cel, skład i zadania Rady Programowej oraz Rad Sektorowych Rada Programowa i rady sektorowe działają w oparciu o uchwalony regulamin zatwierdzony przez Prezesa Agencji;

19 sektorów Finansowy, Budowlany Telekomunikacja, IT Turystyczny, Komunikacji Marketingowej, Rachunkowo-księgowy i doradztwa podatkowego, Przemysłu mody i innowacyjnych tekstyliów, Produkcja przemysłowa, Handel Samochodowy, Chemiczny, Nieruchomości, Meblarski, Transport, Farmaceutyczny, Spożywczy, Kultury fizycznej, Opieka zdrowotna

Skład Sektorowych Rad ds. Kompetencji Przedstawiciele: instytucji kształcenia formalnego/pozaformalnego; przedstawiciele partnerów społecznych/organizacji branżowych/związków zawodowych działających na rzecz sektora; przedstawiciele instytucji pełniących funkcję nadzoru lub regulacyjną; Przedstawiciele Rady Rynku Pracy lub Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy; przedstawiciele przedsiębiorstw sektora.

Zadania Sektorowych Rad ds. Kompetencji rekomendowanie rozwiązań lub zmian legislacyjnych w obszarze edukacji i jej dostosowania do przedsiębiorców w danym sektorze, współpraca przedsiębiorców z edukacją, inicjowanie, zarządzanie, aktualizacja Sektorowych Ram Kwalifikacji, inicjowanie tworzenia kwalifikacji w sektorach, określanie obszarów badawczych odnoszących się do kompetencji w danym sektorze (sektorowy BKL), udział w tworzeniu i upowszechnianiu wyników, przekazywanie informacji nt. zapotrzebowania na kompetencje w sektorze,

Konkurs na wybór Sektorowych Rad Konsultacje kryteriów konkursowych : kwiecień - listopad 2015 Akceptacja kryteriów przez KM: 24 listopada 2015 Konsultacje studium wykonalności i Regulaminu konkursu: grudzień 2015 – luty 2016 Ogłoszenie konkursu : luty 2016 Wybór max. 5 Rad – alokacja 7,8 mln pln

Kryteria wyboru Sektorowych Rad Kryteria dostępu Kryteria strategiczne (ocena strategiczna)

Kryteria dostępu Termin realizacji projektu jest nie krótszy niż 31 grudnia 2020 r. i nie dłuższy niż 30 czerwca 2023 r. Data rozpoczęcia realizacji projektu nie jest późniejsza niż 9 miesięcy od ostatecznego terminu składania wniosków dla konkursu. Projekt dotyczy tylko jednego sektora wymienionego w Regulaminie konkursu. Wnioskowana kwota dofinansowania projektu nie przekracza wartości alokacji przeznaczonej na dofinansowanie projektu wskazanej w Regulaminie konkursu.

Kryteria dostępu Podmiot występuje jako Wnioskodawca bądź partner tylko w jednym wniosku o dofinansowanie projektu złożonym w ramach konkursu. Liczba podmiotów składających projekt partnerski jest zgodna z wymaganiami konkursu, tj. nie przekracza 5 podmiotów (Wnioskodawca/Lider + 4 partnerów – o ile dotyczy). Większość z podmiotów składających wniosek o dofinansowanie projektu posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie, przed terminem złożenia wniosku, w prowadzeniu działań wspierających sektor, na rzecz którego składany jest Projekt. Wnioskodawca i partnerzy (o ile dotyczy) łącznie zrzesza /ją co najmniej 30 przedstawicieli sektora (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne), na rzecz którego składany jest Projekt.

Kryteria dostępu 9. Wnioskodawca bądź partner (o ile dotyczy) posiada udokumentowane doświadczenie (co najmniej 1 z 4 poniżej wskazanych): związane z uczestnictwem w pracach nad Polską Ramą Kwalifikacji (PRK) bądź nad Sektorową Ramą Kwalifikacji (SRK) w sektorze, na rzecz którego składany jest Projekt (o ile dotyczy), związane z opiniowaniem bądź współtworzeniem bądź tworzeniem łącznie co najmniej 3 programów edukacyjnych dotyczących sektora, na rzecz którego składany jest Projekt, w okresie 5 lat przed terminem złożenia wniosku, we współpracy łącznie z co najmniej 3 jednostkami edukacji formalnej bądź pozaformalnej w zakresie przygotowania uczniów bądź studentów bądź kursantów bądź uczestników szkoleń do zawodów związanych z sektorem, na rzecz którego składany jest Projekt, w okresie 5 lat przed terminem złożenia wniosku, w szczególności w zakresie organizacji staży bądź praktyk, związane z przygotowaniem podstawy programowej dla zawodu z sektora, na rzecz którego składany jest Projekt, w okresie 5 lat przed terminem złożenia wniosku.

Kryteria dostępu 10. Do wniosku o dofinansowanie projektu zostaną załączone deklaracje współpracy od co najmniej 10 różnych potencjalnych członków Sektorowej Rady ds. Kompetencji dla sektora, na rzecz którego składa Projekt zgodnie z poniższą wytyczną. Deklaracje współpracy złożyli przedstawiciele podmiotów reprezentujących co najmniej 3 z 5 grup interesariuszy sektora, którego dotyczy Projekt, rekomendowanych przez Wnioskodawcę i partnerów (jeśli dotyczy) do bycia członkami Sektorowej Rady ds. Kompetencji, tj.: przedstawiciel/le instytucji kształcenia formalnego bądź pozaformalnego; przedstawiciel/le partnerów społecznych bądź organizacji branżowych bądź związków zawodowych działających na rzecz sektora; przedstawiciel/le instytucji pełniący funkcję nadzoru lub regulacyjną; przedstawiciel/le Rady Rynku Pracy lub Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy; przedstawiciel/le przedsiębiorstw – zgodnie ze strukturą danego sektora.

Kryteria dostępu 11. Projekt zakłada, że Sektorowa Rada ds. Kompetencji będzie realizować co najmniej zadania określone dla Rady w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych PO WER, Działanie 2.12. 12. W celu realizacji Projektu zostanie zaangażowany co najmniej personel posiadający następujące doświadczenie: Specjalista ds. realizacji projektu (osoba posiadająca doświadczenie, w zarządzaniu co najmniej 2 projektami o łącznej wartości co najmniej 1 mln PLN, które zakończyły w okresie 5 lat przed terminem złożenia wniosku); Animator działania Rady (osoba posiadająca doświadczenie, w okresie 3 lat przed terminem złożenia wniosku, w prowadzeniu działań mających na celu dopasowanie edukacji do potrzeb sektora, na rzecz którego składa Projekt).

Kryteria dostępu 13. Do wniosku o dofinansowanie projektu zostało załączone Studium wykonalności Sektorowej Rady. 14. Wskaźnik realizacji produktu Projektu (tj. liczba przedsiębiorców włączonych w identyfikację i prognozowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych na rynku pracy dzięki EFS) jest zgodny z wymaganiami określonymi w Regulaminie konkursu ( tj. minimum 35 przedsiębiorców) .

Kryteria strategiczne Studium wykonalności Rady: Analiza sektora i jego otoczenia społeczno-gospodarczego i instytucjonalno-prawnego oraz jego potrzeb kompetencyjnych (max. 20 pkt.) Studium wykonalności Rady: Opis organizacji i funkcjonowania Sektorowej Rady (max. 40 pkt.) Studium wykonalności Rady: Wskazanie i opis kamieni milowych realizacji Projektu (max. 15 pkt.)

Kryteria strategiczne 4. Liczba zrealizowanych przedsięwzięć przez przedsiębiorców* sektora w obszarze współpracy z edukacją formalną bądź pozaformalną w okresie 5 lat przed terminem złożenia wniosku (max. 10 pkt.) * Przedsiębiorców zrzeszonych przez Wnioskodawcę i Partnerów (jeśli dotyczy) oraz przedsiębiorców, którzy podpisali deklaracje współpracy, o której mowa w kryteriach dostępu.

Kryteria strategiczne 5. Liczba przedstawionych przez Wnioskodawcę i partnerów (jeśli dotyczy) listów intencyjnych od instytucji edukacji formalnej bądź pozaformalnej (max. 5 pkt.) 6. Liczba przedstawionych przez Wnioskodawcę i partnerów (jeśli dotyczy) listów intencyjnych od instytucji administracji publicznej pełniących funkcję nadzoru lub regulacyjną dla sektora (max. 5 pkt.) 7. Liczba przedstawionych przez Wnioskodawcę i partnerów (jeśli dotyczy) listów intencyjnych od organizacji, o których mowa w Ustawie z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (max. 5 pkt.)

Ocena strategiczna wniosku Maksymalnie Projekt może uzyskać 100 pkt. Dofinansowanie otrzyma max. 5 projektów dla 5 różnych sektorów, które uzyskają największą liczbę punktów na ocenie strategicznej, przy czym musi ona wynosić co najmniej 60 pkt i w każdym z kryteriów ocenianych na podstawie studium wykonalności sektorowej rady (kryteria 1-3) projekt musi otrzymać minimum 60% maksymalnej liczby punktów przewidzianych dla danego kryterium.

Dziękujemy za uwagę Anna Świebocka-Nerkowska, anna_swiebocka@parp.gov.pl Beata Świercz, beata_swiercz@parp.gov.pl