Lego MINDSTORMS NXT budowa i programowanie robotów - pomoc dydaktyczna w nauce informatyki Autor: Jakub Piasecki
Wykorzystanie na lekcjach Podstawy algorytmiki, Programowanie, Modelowanie i symulacje, Zajęcia dodatkowe (robotyka).
Algorytmika Możliwość obserwowania wyników działania algorytmów w rzeczywistości
Algorytmika Budowa prostych układów, realizujących np. sortowanie, wyszukiwanie wyróżnionego elementu itd.
Algorytmika Natychmiastowa analiza wyników działania algorytmu i możliwość jego modyfikacji
Programowanie Możliwość programowania w najbardziej popularnych językach programowania
Programowanie Język NXT-G – graficzny język wysokiego poziomu
Programowanie Języki zbliżone do C –RobotC, –NXC, –C# (.net + MS Robotics Studio)
Programowanie Inne języki: –Python, –Java, –VB, –Assembler, –…
Modelowanie i symulacje Możliwość tworzenia robotów – modeli rzeczywistych mechanizmów
Modelowanie i symulacje Rozwiązywanie problemów rzeczywistych: –wychodzenie z labiryntu, –sortowanie klocków, –układanie kostki Rubika, –…
Zajęcia dodatkowe Zajęcia pozalekcyjne: –fizyka, –informatyka, –automatyka, –mechanika. Konkursy robotyki: –FLL, ZnekBOT, –Sumo, –…
Bibliografia