Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych POLITECHNIKA LUBELSKA prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych Tabela 1. Efekty ekonomiczne MEB 5 MWe Produkcja roczna Wariant I Wariant II Wariant III Cena Wartość tys. zł energia elektryczna 40 GWh energia cieplna 164 200 GJ Kompost 27 270 t 360 zł/MWh 33 zł/GJ 35 zł/t 14 400 5 418,6 954,45 260 zł/MWh 28 zł/GJ 25 zł/t 10 400 4 597,6 681,75 220 zł/MWh 20 zł/GJ 20 zł/t 8 800 3 284 545,4 Przychód RAZEM tys. PLN 20 773,05 15 679,35 12 629,40 Minus koszty tys. PLN 9 430 Zysk ze sprzedaży PLN 11 343,05 6 249,35 3 199,40 Wskaźnik rentowności sprzedaży % 54,6 39,9 25,3 Koszt biogazu jako paliwa 71 zł / MWh = 0,07 zł / kWh Koszt oleju napędowego 400 zł / MWh = 0,40 zł / kWh Energia elektryczna 360 zł / MWh = 0,36 zł / kWh (0,22 zł) Paliwo silnikowe 2700 zł / MWh = 2,70 zł / kWh
Należy stworzyć rynek odbioru biopaliw czyli przekonwertować samochody prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych Biogaz jest ZNACZNIE TAŃSZY!!! Brak samochodów zdolnych spalać biogaz!!! Należy stworzyć rynek odbioru biopaliw czyli przekonwertować samochody
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych silnik benzynowy silnik elektryczny BIOETANOL BIOGAZ silnik wysokoprężny
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych silnik benzynowy BIOETANOL
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych BIOETANOL BIOGAZ silnik wysokoprężny Mikropilot (wtrysk pośredni biopaliwa) suw dolotu suw sprężania wtrysk mikropilota suw pracy
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych BIOGAZ silnik wysokoprężny prądnica ENERGIA ELEKTRYCZNA sprężarka akumulatory SPRĘŻONE POWIETRZE silnik elektryczny prądnica
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych Symulator do badań sterowników
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych Hamownia podwoziowa Oprogramowanie badawcze
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych Stanowisko do badań w warunkach drogowych
konektory wtryskiwaczy szyna wtryskowa złącze diagnostyczne filtr gazu fazy lotnej czujnik ciśnienia wiązki przewodów konektory wtryskiwaczy sterownik centralka
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych
Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker Układy zasilania biopaliw dla pojazdów samochodowych DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !