Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Dalai Lama Test na osobowość
Tydzień kultury słowa
Temat: Muzyka radości życia – renesans. [str ]
Muzyka instrumentalna w baroku. [str ]
Temat: Muzyka starożytnej Grecji i Rzymu.(str )
Uczyłem się na lekcjach
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
INSTRUMENTY MUZYCZNE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Potrzeba jednej godziny, abyś poznał jego talenty.
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wymiana 2014.
MATEMATYKA … w muzyce  + +.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Muzyka Adrianna Świniarska.
Mówi się, że potrzeba minuty byś rozpoznał człowieka spośród wielu innych!
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
O MINACH I NIE TYLKO… Jakie zjawiska muzyczne zostały odwzorowane w Waszych rysunkach?
MOJE HOBBY MUZYKA.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
DEBATA SZKOLNA.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Będę obok JJ.
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
Temat: ? /praca w grupach: wykonanie projektu pt. „Gwiazda sukcesu” - załącznik nr 1 i nr 2/
2 czerwca 2015 klasa 2a na wycieczce w Teatrze Muzycznym na musicalu pt. „Zorro”
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Kiedy nikogo nie będzie i pomyślisz, że nikomu nie zależy
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Epoka: Starożytność Początek: wiek Koniec: ……. wiek
Temat: Początki wielogłosowości. Polska muzyka w średniowieczu. Str
SERDECZNIE WITAMY!!!.
Temat: Renesans – złoty wiek muzyki polskiej. Str.26
Praca w zespole.
„ Spotkania z muzyką ” Każdego miesiąca odbywają się w naszej szkole lekcje muzyki, które mają na celu wyrobienie i utrwalenie umiejętności słuchania i.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Dalai Lama Test na osobowość
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
WYMARZONY ZAWÓD.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Koncert akordeonowy pt. „Ziemia- planeta na której żyjemy”
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Hymn Szkoły

1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa

Wszystkim nam przyświeca jedna myśl By cały świat z nas dumny był Przez okna słów oglądam świat, cel znam I trzymam klucz do wiedzy bram Z najprostszych słów głęboką myśl spisz dziś By jaśnieć mogła w życiu twym

2. Słowa to są mosty by Przejść po rzece życia Tyle mamy ja i ty Jeszcze do odkrycia

Wszystkim nam przyświeca jedna myśl By cały świat z nas dumny był Przez okna słów oglądam świat, cel znam I trzymam klucz do wiedzy bram Z najprostszych słów głęboką myśl spisz dziś By jaśnieć mogła w życiu twym

1. Aby ……. mówić chciał co pomyśli ……… Zawsze ………… dbać o kulturę ……..

Wszystkim nam przyświeca jedna ……. By cały ……… z nas dumny był Przez okna …….. oglądam świat, cel ……….. I …………. klucz do wiedzy bram Z najprostszych……. głęboką myśl spisz ………….. By jaśnieć mogła ……………….. twym

2. …………….. to są mosty by Przejść …………… życia Tyle ……………. ja i ty ……………… do odkrycia

…………………………………….. myśl ………………………………. był Przez okna ……………………….., …….. znam ……………………………… bram ……………………………………. myśl ……………………ś …………………………….. twym

Muzyka w gimnazjum, klasa 1 Podręcznik: „Gra Muzyka” Wymagania: na KAŻDEJ lekcji należy mieć podręcznik i zeszyt (w kratkę lub w linię) Uwaga: przedmiot MUZYKA jest tylko w PIERWSZEJ klasie! Na lekcjach będziemy zajmować się historią muzyki, od najdawniejszej do najnowszej. Poznacie epoki, kompozytorów, instrumenty. Będziemy często słuchać utworów i je omawiać. Nauczycie się rozpoznawać style muzyczne. Czasami będziemy śpiewać różne piosenki.

Ch ó r szkolny Jest dla wszystkich, kt ó rzy lubią śpiewać :-) pr ó by są w czwartki w godz. 14:40-16:00 w sali nr 10

Na wszystkich lekcjach muzyki będziemy korzystać z prezentacji. Zawsze zapisujemy w zeszycie to co jest BIAŁYMI LITERAMI Robienie notatek jest obowiązkowe. SPRAWDZAM!

Rola muzyki w naszym życiu Do czego jest nam potrzebna muzyka? Czy jest dla nas czymś WAŻNYM? Muzyka Może być… (jaka?) dzieli się na daje wykorzystuje dźwięki głos wyobraźnię człowieka instrumenty nuty Radość Odpoczynek Emocje Spokój Możliwość rozwoju Wzruszenie energię Super Spokojna pobudzająca Energiczna Szybka Wolna Smutna Wesoła Głośna Nudna męcząca Poważną Rozrywkową Śpiewaną Instrumentalną Elektroniczną Nowoczesną dawną

Zastanów się i zapisz po kilka odpowiedzi: Lubię słuchać muzyki, gdy… Nie lubię słyszeć muzyki, gdy… Na czym polega różnica między SŁYSZENIEM a SŁUCHANIEM?

Oceny: czerwone, zielone, niebieskie Kartkówki  -czasami zapowiedziane  czasami niezapowiedziane  Czasami „zeszytówki” ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM Kartkówki  -czasami zapowiedziane  czasami niezapowiedziane  Czasami „zeszytówki” ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM Aktywność  Aby dostać „+” trzeba około 3 razy odpowiedzieć na lekcji.  „-” jest za zgłoszenie braku pracy domowej, może być tez za przeszkadzanie. +++ to to 1 - i + się kasują Aktywność  Aby dostać „+” trzeba około 3 razy odpowiedzieć na lekcji.  „-” jest za zgłoszenie braku pracy domowej, może być tez za przeszkadzanie. +++ to to 1 - i + się kasują Śpiewanie Śpiewanie Na lekcji ćwiczymy jakąś piosenkę i jest to OBOWIĄZKOWE następnie KTO CHCE zgłasza się i śpiewa w małej grupie na ocenę Śpiewanie Śpiewanie Na lekcji ćwiczymy jakąś piosenkę i jest to OBOWIĄZKOWE następnie KTO CHCE zgłasza się i śpiewa w małej grupie na ocenę

Temat: U źródeł muzyki str Pierwotna, czyli najdawniejsza muzyka łączyła w sobie......,......i Była więc sztuką Opisz krótko ewolucję prehistorycznej muzyki. śpiewtaniec grę na instrumentach. synkretyczną.

Podział instrumentów na grupy: DęteStrunowePerkusyjne Źródłem dźwięku jest drgający słup powietrza Źródłem dźwięku jest drgająca struna Źródłem dźwięku jest drgająca część instrumentu [np. błona] lub cały instrument Instrumenty dzielimy na trzy grupy: Dęte, strunowe i perkusyjne. Czy pamiętasz co jest źródłem dźwięku w każdej z grup?

O najdawniejszej muzyce możemy dowiedzieć się z , oraz z obserwacji żyjących dziś ludów. Badanie jej roli i rozwoju pozwala nam lepiej zrozumieć rolę jaką muzyka pełni w naszych czasach. prymitywnych wykopalisk

Zadane: Str. 16: pytania do tematu 1: Pyt. 1 – ustnie Pyt. 4 – pisemnie (pół strony; może być też komiks)