Turbosprężarka STi & System AVCS Szkolenie techniczne Turbosprężarka STi & System AVCS
Zmodyfikowane elementy silnika Szkolenie techniczne Zmodyfikowane elementy silnika Większy intercooler z natryskiem wody Turbosprężarka IHI DOHC 16 Valve MPFI AVCS Drążone zawory dolotowe Zawory wydechowe chłodzone sodem Wzmocniony blok silnika Kute tłoki Wzmocniony korbowód
Regulacja luzu zaworowego Regulacja bezpłytkowa Szkolenie techniczne Regulacja luzu zaworowego Regulacja bezpłytkowa Płytka zewnętrzna Płytka wewnętrzna
Active Valve Control System (Aktywny System Kontroli Zaworów) Szkolenie techniczne Active Valve Control System (Aktywny System Kontroli Zaworów) Sterownik silnika Zawór kontrolny przepływu oleju Czujniki położenia wału rozrządu The high levels of power and torque have been achieved by the use of Turbocharging, but the main difference to previous models is the addition of Computer Controlled variable valve timing. Subaru calls it’s system AVCS, which stands for Active Valve Control System Zawór kontrolny przepływu oleju Urządzenie uruchamiające AVCS
Zasada działania sytemu AVCS Szkolenie techniczne Zasada działania sytemu AVCS Sygnał kontrolny Zawór kontrolny przepływu oleju
Przepływ oleju Szkolenie techniczne Zawór kontrolny jest sterowany przez ECM Układ AVCS jest sterowany ciśnieniem oleju silnikowego Olej z zaworu kontrolnego dostarczany jest do elementów wykonawczych przez dwa kanały wykonane w głowicy i wałku rozrządu Urządzenie uruchamiające system AVCS AVCS acts to control the timing of the intake valves by turning the intake camshafts in relation to the camshaft sprockets. This is achieved by regulating engine oil pressure in the Advance and Delay angle chambers located in the sprocket Actuator assemblies. The intake valve timing can be Advanced or Retarded through a range of 35 crankshaft degrees. Variable valve timing maximises engine breathing efficiency at different engine speed & load conditions for improved engine power output, fuel efficiency and exhaust gas emissions. Wałek rozrządu Koło zębate wałka rozrządu
Subaru Technical Training Przekrój urządzenia uruchamiającego Komora przyspieszenia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych AVCS acts to control the timing of the intake valves by turning the intake camshafts in relation to the camshaft sprockets. This is achieved by regulating engine oil pressure in the Advance and Delay angle chambers located in the sprocket Actuator assemblies. The intake valve timing can be Advanced or Retarded through a range of 35 crankshaft degrees. Variable valve timing maximises engine breathing efficiency at different engine speed & load conditions for improved engine power output, fuel efficiency and exhaust gas emissions. Komora opóźnienia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych
Przekrój urządzenia uruchamiającego Szkolenie techniczne Przekrój urządzenia uruchamiającego Położenie opóźnienia Położenie przyspieszenia Komora przyspieszenia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów Komora przyspieszenia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów Komora opóźnienia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów Komora opóźnienia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów
Zasada działania sytemu AVCS Szkolenie techniczne Zasada działania sytemu AVCS
Działanie systemu AVCS na biegu jałowym Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS na biegu jałowym Komora przyspieszająca jest napełniana olejem, komora opóźniająca jest opróżniana co powoduje opóźnienie faz rozrządu Skok zaworu wylotowego Skok zaworu dolotowego Skok zaworu Małe przekrycie poprawia stabilność pracy na biegu jałowym
Działanie systemu AVCS przy średnim obciążeniu Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS przy średnim obciążeniu Wyprzedzenie Komora przyspieszająca jest napełniana olejem, komora opóźniająca jest opróżniana co powoduje wyprzedzenie faz rozrządu Kąt pokrycia zaworów powoduje powstanie efektu EGR (recyrkulacji spalin) przy średnim obciążeniu Efekt doładowania spowodowany wyprzedzeniem czasu zamknięcia zaworów dolotowych
Działanie systemu AVCS przy maksymalnym obciążeniu Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS przy maksymalnym obciążeniu Wyprzedzenie Ustawienie rozrządu zmienia się od przyspieszonego poprzez opóźnione do przyspieszonego w czasie wzrostu prędkości silnika Sprawność wolumetryczna poprawiona przez wyprzedzenie zamknięcia zaworów dolotowych Kąt pokrycia powoduje efekt przepłukania cylindra (z powodu pulsacji spalin)
Działanie systemu AVCS podczas zmian obciążenia Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS podczas zmian obciążenia