Turbosprężarka STi & System AVCS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Silnik czterosuwowy (cykl Otto).
Advertisements

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Together we'll move ahead !
Sprawność mechaniczna
Nowe technologie na górkach rozrządowych
HISTORIA MOTORYZACJII
Symbole.
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
1 1.
JET CLEAN TRONIC Rozwiąże problemy z silnikiem
sterownik pracy kotła na paliwo stałe
UKŁAD HYDRAULICZNY SPYCHARKI BAT- M
Turbosprężarki samochodowe
Promotor: Autor: dr hab. inż. Jan Walkowicz Grzegorz Grzesiak
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Mariusz Postół Przemysław Małek
Budowa samochodu Przygotowała: Regina Wasilewska (nauczyciel techniki)
Nie bać się mechatroniki
Technika Cieplna Sp. z o.o. Prezentacja przygotowana dla firmy:
Technika Cieplna Sp. z o.o.
WSPOMAGANIE DIAGNOSTYKI UKŁADÓW BEZPIECZEŃSTWA
Gazowy kocioł wiszący z wbudowaną automatyką pogodową
„Windup” w układach regulacji
Regulacja dwupołożeniowa i trójpołożeniowa
Subaru Technical Training STi Turbocharger & AVCS Systems.
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Subaru Technical Training
Turbosprężarka STi & System AVCS
SW – Algorytmy sterowania
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Coś dla miłośników crossów. Opracował: Piotr Romaniak
MECHATRONIKA Profile dyplomowania Konstrukcje Mechatroniczne
II zasad termodynamiki
Mechanik Pojazdów Samochodowych
Wynalazek który odmienił życie
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
Budowa i zasada działania silnika dwu - i czterosuwowego
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Ford Probe Klub Polska FPKP to klub zrzeszający miłośników Forda Probe – tych obecnych oraz tych przyszłych.
MASZYNY ENERGETYCZNE NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI
Budowa zaworu rozdzielającego suwakowego.
Zawory rozdzielające sterowane bezpośrednio i pośrednio.
Jedno ślady. Jedno ślady Honda CBR 900 ccm Liczba cylindrów-4 Liczba zaworów na cylinder-4 Pojemność-918cc Moc-130 KM przy rpm Moment obrot-92.
Projekt Silnik spalinowy 2-suwowy i 4-suwowy
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Zasady budowy układu hydraulicznego
Budowa układu hydraulicznego
Maszyny Elektryczne i Transformatory
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
Układ smarowania (olejenia)
Układ rozrządu.
Zasadnicze zespoły i układy silnika.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 2: Ogólna budowa.
SILNIK CZTEROSUWOWY.
Maszyna Parowa.
zasada działania opracował E. Kania
OBSŁUGI.
Diagnostyka układu hamulcowego
Eksploatacja lotniczych silników tłokowych wg stanu technicznego
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
PRZEKŁADNIE ZĘBATE PKM III.2a Schemat układu przenoszenia napędu.
Kompleksowa Obsługa Pojazdu
Auta i Motory.
ELEKTRONICZNY WYKRYWACZ NIESZCZELNOŚCI HYDROGEN
Zapis prezentacji:

Turbosprężarka STi & System AVCS Szkolenie techniczne Turbosprężarka STi & System AVCS

Zmodyfikowane elementy silnika Szkolenie techniczne Zmodyfikowane elementy silnika Większy intercooler z natryskiem wody Turbosprężarka IHI DOHC 16 Valve MPFI AVCS Drążone zawory dolotowe Zawory wydechowe chłodzone sodem Wzmocniony blok silnika Kute tłoki Wzmocniony korbowód

Regulacja luzu zaworowego Regulacja bezpłytkowa Szkolenie techniczne Regulacja luzu zaworowego Regulacja bezpłytkowa Płytka zewnętrzna Płytka wewnętrzna

Active Valve Control System (Aktywny System Kontroli Zaworów) Szkolenie techniczne Active Valve Control System (Aktywny System Kontroli Zaworów) Sterownik silnika Zawór kontrolny przepływu oleju Czujniki położenia wału rozrządu The high levels of power and torque have been achieved by the use of Turbocharging, but the main difference to previous models is the addition of Computer Controlled variable valve timing. Subaru calls it’s system AVCS, which stands for Active Valve Control System Zawór kontrolny przepływu oleju Urządzenie uruchamiające AVCS

Zasada działania sytemu AVCS Szkolenie techniczne Zasada działania sytemu AVCS Sygnał kontrolny Zawór kontrolny przepływu oleju

Przepływ oleju Szkolenie techniczne Zawór kontrolny jest sterowany przez ECM Układ AVCS jest sterowany ciśnieniem oleju silnikowego Olej z zaworu kontrolnego dostarczany jest do elementów wykonawczych przez dwa kanały wykonane w głowicy i wałku rozrządu Urządzenie uruchamiające system AVCS AVCS acts to control the timing of the intake valves by turning the intake camshafts in relation to the camshaft sprockets. This is achieved by regulating engine oil pressure in the Advance and Delay angle chambers located in the sprocket Actuator assemblies. The intake valve timing can be Advanced or Retarded through a range of 35 crankshaft degrees. Variable valve timing maximises engine breathing efficiency at different engine speed & load conditions for improved engine power output, fuel efficiency and exhaust gas emissions. Wałek rozrządu Koło zębate wałka rozrządu

Subaru Technical Training Przekrój urządzenia uruchamiającego Komora przyspieszenia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych AVCS acts to control the timing of the intake valves by turning the intake camshafts in relation to the camshaft sprockets. This is achieved by regulating engine oil pressure in the Advance and Delay angle chambers located in the sprocket Actuator assemblies. The intake valve timing can be Advanced or Retarded through a range of 35 crankshaft degrees. Variable valve timing maximises engine breathing efficiency at different engine speed & load conditions for improved engine power output, fuel efficiency and exhaust gas emissions. Komora opóźnienia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych

Przekrój urządzenia uruchamiającego Szkolenie techniczne Przekrój urządzenia uruchamiającego Położenie opóźnienia Położenie przyspieszenia Komora przyspieszenia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów Komora przyspieszenia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów Komora opóźnienia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów Komora opóźnienia kąta otwarcia i zamknięcia zaworów

Zasada działania sytemu AVCS Szkolenie techniczne Zasada działania sytemu AVCS

Działanie systemu AVCS na biegu jałowym Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS na biegu jałowym Komora przyspieszająca jest napełniana olejem, komora opóźniająca jest opróżniana co powoduje opóźnienie faz rozrządu Skok zaworu wylotowego Skok zaworu dolotowego Skok zaworu Małe przekrycie poprawia stabilność pracy na biegu jałowym

Działanie systemu AVCS przy średnim obciążeniu Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS przy średnim obciążeniu Wyprzedzenie Komora przyspieszająca jest napełniana olejem, komora opóźniająca jest opróżniana co powoduje wyprzedzenie faz rozrządu Kąt pokrycia zaworów powoduje powstanie efektu EGR (recyrkulacji spalin) przy średnim obciążeniu Efekt doładowania spowodowany wyprzedzeniem czasu zamknięcia zaworów dolotowych

Działanie systemu AVCS przy maksymalnym obciążeniu Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS przy maksymalnym obciążeniu Wyprzedzenie Ustawienie rozrządu zmienia się od przyspieszonego poprzez opóźnione do przyspieszonego w czasie wzrostu prędkości silnika Sprawność wolumetryczna poprawiona przez wyprzedzenie zamknięcia zaworów dolotowych Kąt pokrycia powoduje efekt przepłukania cylindra (z powodu pulsacji spalin)

Działanie systemu AVCS podczas zmian obciążenia Szkolenie techniczne Działanie systemu AVCS podczas zmian obciążenia