Turbosprężarka STi & System AVCS Szkolenie techniczne Turbosprężarka STi & System AVCS
Zmodyfikowane elementy silnika Szkolenie techniczne Zmodyfikowane elementy silnika Większy intercooler z natryskiem wody Turbosprężarka IHI DOHC 16 Valve MPFI AVCS Drążone zawory dolotowe Zawory wydechowe chłodzone sodem Wzmocniony blok silnika Kute tłoki Wzmocniony korbowód
Regulacja luzu zaworowego Regulacja bezpłytkowa Szkolenie techniczne Regulacja luzu zaworowego Regulacja bezpłytkowa Płytka zewnętrzna Płytka wewnętrzna
Active Valve Control System (Aktywny System Kontroli Zaworów) Szkolenie techniczne Active Valve Control System (Aktywny System Kontroli Zaworów) Sterownik silnika Zawór kontrolny przepływu oleju Czujniki położenia wału rozrządu The high levels of power and torque have been achieved by the use of Turbocharging, but the main difference to previous models is the addition of Computer Controlled variable valve timing. Subaru calls it’s system AVCS, which stands for Active Valve Control System Zawór kontrolny przepływu oleju Urządzenie uruchamiające AVCS
Zasada działania sytemu AVCS Szkolenie techniczne Zasada działania sytemu AVCS Sygnał kontrolny Zawór kontrolny przepływu oleju
Działanie systemu AVCS przy średnim obciążeniu Subaru Technical Training Działanie systemu AVCS przy średnim obciążeniu Wyprzedzenie Komora przyspieszająca jest napełniana olejem, komora opóźniająca jest opróżniana co powoduje zmianę faz rozrządu Kąt pokrycia zaworów powoduje powstanie efektu EGR (recyrkulacji spalin) przy średnim obciążeniu Efekt doładowania spowodowany wyprzedzeniem czasu zamknięcia zaworów dolotowych
Działanie systemu AVCS przy maksymalnym obciążeniu Subaru Technical Training Działanie systemu AVCS przy maksymalnym obciążeniu Wyprzedzenie Ustawienie rozrządu zmienia się od przyspieszonego poprzez opóźnione do przyspieszonego w czasie wzrostu prędkości silnika Sprawność wolumetryczna poprawiona przez wyprzedzenie zamknięcia zaworów dolotowych Kąt pokrycia powoduje efekt przepłukania cylindra (z powodu pulsacji spalin)