Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o. www.komtech.com.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ w Objectivity Marcin Michalak s1744. Pomocne pakiety: Data Definition Language (DDL). Standard Template Library (STL). Active Schema.
Advertisements

REKURENCJA.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Zadania i łamigówki matematyczne.
Tajemnice klawiatury.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Wybrane dane statystyczne dotyczące przestępczości w Polsce DOKUMENTACJA ORAZ SPOSÓB WYKONANIA BAZY DANYCH W PROGRAMIE ACCESS.
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prąd Elektryczny.
Tworzenie tabel na stronach internetowych Program NVU Spis prezentacji: 1.Wstawianie tabeliWstawianie tabeli 2.ZakładkiZakładki.
Tablice.
Punkt wymiany sprawnego, ale niepotrzebnego sprzętu RTV/AGD oraz wolontariat na terenie gminy Stare Babice. Koczargi Stare, r., Katarzyna Skibińska,
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Podstawy programowania
Szkoła w chmurze.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów DorFin Baza.
Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
TYPY STRUKTURALNE Tablice Tablicą nazywamy złożoną strukturę danych, która zawiera zbiór elementów tego samego typu.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
ALGORYTM.
Cz.8 Zdarzenia. Refleksja – przypomnienie Event Programowanie zdarzeniowe Do dzieła!
Antonie de Saint-Exupery
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Rola tabel w kodzie HTML
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
XHTML Odsyłacze tekstowe i graficzne Damian Urbańczyk.
Tworzenie tabel w edytorze Word
Pojęcie i rodzaje doktryn politycznych
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Przygotowali : Szymon, Filip i Piotrek
Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
To śmieszne...
Bazy danych.
A. Jędryczkowski – 2006 ©. Tablica to struktura danych zawierająca zbiór obiektów tego samego typu i odpowiada matematycznemu pojęciu wektora (tablica.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Narzędzie wspomagające projektowanie aplikacji Proficy iFIX
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Szymon Murawski, 4 rok nanotechnologii1 Misja kosmiczna GAIA Czyli cały wszechświat w twoim domu.
W.K. (c) Bazy danych Access. 2W.K. (c) 2007 Baza danych - definicje Baza danych to zbiór informacji dotyczących określonego tematu (stanowiących.
Temat 1: Pojęcie bazy danych – podstawowe definicje
Temat 5: Elementy meta.
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
PROCEDURA LOGOWANIA SIĘ DO PANELU Ogólnopolski Program Partnerski dla Nauczycieli TWÓRCZY NAUCZYCIEL – TWÓRCZA EDUKACJA 1. Kliknij na wybraną zakładkę
Paweł KowalGorący Temat1 Czyli wydarzenie, którym żyje cała Polska.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.
Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.
Komtech Sp. z o.o. Magic Janusz ROŻEJ.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
TYPY KOBIET WEDŁUG INTERNAUTÓW.
10 róż dla ciebie.
Lab 3, 4, 5 Zaawansowane arkusze kalkulacyjne. autor: Piotr Marczewski WYKRESY Typy wykresów Grupowane Skumulowane Skumulowane.
Zapis prezentacji:

Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.

Paradygmat Tworzenia Aplikacji Aplikacja Repozytorium Modeli Repozytorium Tabel Repozytorium Programów Własności Mechanizm dziedziczenia Aplikacja Repozytorium Modeli Repozytorium Tabel Repozytorium Programów Własności Mechanizm dziedziczenia

Cztery Fazy Pisania Aplikacji w Magic'u Każdą aplikację Magic standardowo tworzy się w czterech gł ó wnych etapach: Modele - Definiowanie typ ó w p ó l, formatek, kontrolek oraz ekran ó w pomocy do p ó źniejszego wykorzystania przy tworzeniu tabel i program ó w. Każdą aplikację Magic standardowo tworzy się w czterech gł ó wnych etapach: Modele - Definiowanie typ ó w p ó l, formatek, kontrolek oraz ekran ó w pomocy do p ó źniejszego wykorzystania przy tworzeniu tabel i program ó w.

Cztery Fazy Pisania Aplikacji w Magic'u Tabele - Definiowanie tabel bazy danych, w kt ó rych aplikacja będzie przechowywać dane.

Cztery Fazy Pisania Aplikacji w Magic'u Programy - Tworzenie struktury logicznej dla interakcji pomiędzy końcowym użytkownikiem a tabelami bazy danych (funkcjonalność aplikacji).

Cztery Fazy Pisania Aplikacji w Magic'u Menu - Tworzenie menu, kt ó re umożliwią końcowemu użytkownikowi korzystanie z aplikacji.

Kolejność etapów.

Definiowanie Modeli Model jest zestawem dziedzicznych własności dla typu obiektu w Magic'u - pola, formatki, kontrolki lub ekranu pomocy. Może być użyty jako "szablon" dla obiektów. Definicja modelu jest używana w całej aplikacji, do obiektów, dla których została zdefiniowana. Tworzenie każdej aplikacji Magic rozpoczyna się od zdefiniowania modeli w repozytorium Modeli. Najlepiej jest definiować modele o znaczących nazwach dla lepszego ich wykorzystania w przyszłości. Model jest zestawem dziedzicznych własności dla typu obiektu w Magic'u - pola, formatki, kontrolki lub ekranu pomocy. Może być użyty jako "szablon" dla obiektów. Definicja modelu jest używana w całej aplikacji, do obiektów, dla których została zdefiniowana. Tworzenie każdej aplikacji Magic rozpoczyna się od zdefiniowania modeli w repozytorium Modeli. Najlepiej jest definiować modele o znaczących nazwach dla lepszego ich wykorzystania w przyszłości.

Własności Modelu Każdy obiekt w aplikacji ma własności (properities).

Definiowanie Tabel Tabela jest zestawem rekord ó w posiadających tą samą strukturę pod jedną logiczną nazwą. Indeks jest zestawem wskaźnik ó w na dane w konkretnym porządku. Tabela może mieć jeden lub więcej indeks ó w, a indeks może być unikalny (unique) lub nie unikalny (non-unique). Tabela jest zestawem rekord ó w posiadających tą samą strukturę pod jedną logiczną nazwą. Indeks jest zestawem wskaźnik ó w na dane w konkretnym porządku. Tabela może mieć jeden lub więcej indeks ó w, a indeks może być unikalny (unique) lub nie unikalny (non-unique).

Tworzenie Programów Programy są narzędziami, za pomocą kt ó rych użytkownik końcowy może manipulować danymi. To tw ó rca aplikacji decyduje, kt ó re dane i jakie operacje będą konieczne. Są dwa gł ó wne typy program ó w: Online (Program Online) - program z interaktywnym interfejsem użytkownika Batch (Program Wsadowy) - program o predefiniowanym przepływie bez interaktywnego interfejsu użytkownika Programy są narzędziami, za pomocą kt ó rych użytkownik końcowy może manipulować danymi. To tw ó rca aplikacji decyduje, kt ó re dane i jakie operacje będą konieczne. Są dwa gł ó wne typy program ó w: Online (Program Online) - program z interaktywnym interfejsem użytkownika Batch (Program Wsadowy) - program o predefiniowanym przepływie bez interaktywnego interfejsu użytkownika

Tworzenie Menu Menu są narzędziami nawigacji w obrębie aplikacji dla końcowego użytkownika. Tw ó rca aplikacji określa pozycje menu i ich własności.

Mechanizm Dziedziczenia (Inheritance Mechanism) Obiekty w repozytoriach Tabel i Program ó w (tak samo jak repozytorium Pomocy) mogą dziedziczyć własności zdefiniowane dla modeli, na kt ó rych bazują.

Mechanizm Dziedziczenia (Inheritance Mechanism) Mechanizm dziedziczenia dostarcza następujących korzyści przy tworzeniu aplikacji: Zaoszczędzony na tworzeniu czas. Jeśli już raz stworzyłeś model obiektu, nie będziesz więcej potrzebował ustawiać tych samych właściwości dla obiekt ó w tego typu. 1.Łatwość utrzymywania. Jeśli już raz zdefiniowałeś własności związane z konkretnym typem, to każda modyfikacja tego typu jest automatycznie dziedziczona przez wszystkie powiązane z nim obiekty. 2.Zapewnienie identyczności kolumn w r ó żnych tabelach dla tych samych modeli p ó l. Kiedy kolumny są por ó wnywane w celu łączenia lub przekazywane jako parametry, ich atrybuty muszą się dokładnie zgadzać. Dobrym sposobem na zapewnienie tej właściwości jest zdefiniowanie ich na tego samego modelu. Mechanizm dziedziczenia dostarcza następujących korzyści przy tworzeniu aplikacji: Zaoszczędzony na tworzeniu czas. Jeśli już raz stworzyłeś model obiektu, nie będziesz więcej potrzebował ustawiać tych samych właściwości dla obiekt ó w tego typu. 1.Łatwość utrzymywania. Jeśli już raz zdefiniowałeś własności związane z konkretnym typem, to każda modyfikacja tego typu jest automatycznie dziedziczona przez wszystkie powiązane z nim obiekty. 2.Zapewnienie identyczności kolumn w r ó żnych tabelach dla tych samych modeli p ó l. Kiedy kolumny są por ó wnywane w celu łączenia lub przekazywane jako parametry, ich atrybuty muszą się dokładnie zgadzać. Dobrym sposobem na zapewnienie tej właściwości jest zdefiniowanie ich na tego samego modelu.

Mechanizm Dziedziczenia (Inheritance Mechanism) Na przykład: Jeśli zdefiniujemy model dla pola Customer_Code o rozmiarze 5 znak ó w, będziemy mogli użyć tego pola w dowolnym miejscu w aplikacji (tabelach, programach, itd.) Jeśli, w trakcie rozwijania aplikacji, okaże się potrzebna zmiana rozmiaru pola z 5 na 6 znak ó w, wystarczy dokonać zmiany tylko w jednym miejscu - w repozytorium Modeli. Mechanizm dziedziczenia zapewni przeniesienie nowych własności na wszystkie obiekty bazujące na tym modelu. Na przykład: Jeśli zdefiniujemy model dla pola Customer_Code o rozmiarze 5 znak ó w, będziemy mogli użyć tego pola w dowolnym miejscu w aplikacji (tabelach, programach, itd.) Jeśli, w trakcie rozwijania aplikacji, okaże się potrzebna zmiana rozmiaru pola z 5 na 6 znak ó w, wystarczy dokonać zmiany tylko w jednym miejscu - w repozytorium Modeli. Mechanizm dziedziczenia zapewni przeniesienie nowych własności na wszystkie obiekty bazujące na tym modelu.

Podsumowanie Poprawny sposób pisania aplikacji składa się z 4 etapów: Definiowanie modeli w repozytorium Modeli. 1. Definiowanie tabel w repozytorium Tabel. 2. Tworzenie program ó w w repozytorium Program ó w. 3. Tworzenie menu użytkownika w repozytorium Menu. Poprawny sposób pisania aplikacji składa się z 4 etapów: Definiowanie modeli w repozytorium Modeli. 1. Definiowanie tabel w repozytorium Tabel. 2. Tworzenie program ó w w repozytorium Program ó w. 3. Tworzenie menu użytkownika w repozytorium Menu.

Dziękuję za uwagę Janusz ROŻEJ