- powtórzenie wiadomości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
 DOBRE, TAŃSZE, DOSTĘPNE.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Wzory ułatwiające obliczenia
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Łamigłówki matematyczne
Transformacja Z (13.6).
Zbiórka żołędzi w naszej szkole jest już zakończona !
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Matematyka wokół nas.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
___________________________________ Warszawa, 27 sierpnia 2009 r. Prezentacja wyników za I półrocze 2009 r. Wzrost zysków i przychodów Grupy MNI.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Zapis prezentacji:

- powtórzenie wiadomości Działania pamięciowe - powtórzenie wiadomości

Zad.1. Oblicz w pamięci: 270 15 67 112 32 8 (136 + 64) + 70 = 136 + 70 + 64 = 53 – 38 = 39 + 4 · 7 = 14 · 8 = 96 : 3 = 56 : (31 – 24) = (136 + 64) + 70 = 15 53 – 30 – 8 = 67 39 + 28 = 112 (10 + 4) · 8 = 80 + 32 = 32 (90 + 6) : 3 = 30 + 2 = 8 56 : 7 =

Zad.2. Podaj nazwy praw działań, które wykorzystano w obliczeniach: 14 · 3 = ( 10 + 4 ) · 3 = 10 · 3 + 4 · 3 = 30 + 12 = 42 ( 17 + 28) + 32 = 17 + ( 28 + 32 ) = 17 + 60 = 77 76 : 4 = ( 80 – 4 ) = 80 : 4 – 4 : 4 = 20 – 1 = 19 Prawo rozdzielności mnożenia względem dodawania Prawo łączności dodawania Prawo rozdzielności dzielenia względem odejmowania

Zad.3. Oblicz pamiętając o kolejności wykonywania działań: 50 98 – 3 ∙ 42 = (68 – 82)2 = 1000 : 103 = (92 + 125 : 5) ∙ 3 = 25 ∙ 23 – 14 = 52 ∙ (8 - 4)+(12 - 7) ∙ 23 = 16 1 318 186 60

Zad.3. Oblicz pamiętając o kolejności wykonywania działań: (7 - 4)3 : 3+(17 - 11)2 ∙ 2 = (15 : 5 + 1)2 + (33 ∙ 2 - 12) + 240 = (4 ∙ 25)1 - (27 : 9 - 1)2 + (6 ∙ 5 - 24)2 = [(7 ∙ 6 – 15) ∙ 3 – 17] : 23 ∙ 40 = (59 + 61) ∙ [23 – 3 ∙ (41 – 39)] = 81 59 132 8 240

Zad.4. Rozwiąż równania: a) 54 + x = 123 b) 70 – x = 45 x = 123 – 54 c) x · 32 = 96 d) 75 : x = 15 x = 96 : 32 x = 3 x = 75 : 15 x = 5

Zad. 5. Syn ma 14 lat, a ojciec jest o 28 lat starszy Zad.5. Syn ma 14 lat, a ojciec jest o 28 lat starszy. Ile razy ojciec jest starszy od syna? 3 (14 + 28) : 14 = 42 : 14 = Odp. : Ojciec jest trzy razy starszy od syna.

Zad.6. Ile towaru można przewieść samochodami o ładowności 5 ton i 3 tony, jeżeli większy samochód wykona 25 kursów, a mniejszy 20? 185 5 · 25 + 3 · 20 = 125 + 60 = Odp. : Tymi samochodami można przewieść 185 ton towaru.

Zad. 7. Mama kupiła 2kg jabłek po 3zł i 3kg gruszek po 4zł za kilogram Zad.7. Mama kupiła 2kg jabłek po 3zł i 3kg gruszek po 4zł za kilogram. Ile otrzymała reszty, jeżeli zapłaciła banknotem dwudziestozłotowym? 2 20 – (2 · 3 + 3 · 4) = 20 – (6 + 12) = Odp. : Mama otrzymała 2 zł reszty.

Zad.8. Pięć sześcioosobowych zespołów rozwiązywało zadania z matematyki. I zespół rozwiązał 20 zadań, II – 23, III – 18, IV – 17, a V – 12. Ile średnio zadań rozwiązał każdy uczeń tej klasy? (20 + 23 + 18 + 17 + 12) : (5 · 6) = 3 = 90 : 30 = Odp. : Każdy uczeń rozwiązał średnio 3 zadania.

Powodzenia podczas pracy klasowej!!!

a) 98 – 3 ∙ 42 = 98 – 3 · 16 = 98 – 48 = 50

b) (68 – 82)2 = (68 – 64)2 = 42 = 16

1000 : 1000 = 1 c) 1000 : 103=  

d) (92 + 125 : 5) ∙ 3 = (81 + 25) ∙ 3 = = 106 ∙ 3 = 318

e) 25 ∙ 23 – 14 = 25 ∙ 8 – 14 = 200 – 14 = 186

f) 52 ∙ (8 - 4) + (12 - 7) ∙ 23 = = 25 ∙ 4 + 5 ∙ 8 = 100 + 40 = 140

g) (7 - 4)3 : 3 + (17 - 11)2 ∙ 2 = = 33 : 3 + 62 ∙ 2 = 27 : 3 + 36 ∙ 2 = = 9 + 72 = 81

h) (15 : 5 + 1)2 + (33 ∙ 2 - 12) + 240 = = (3 + 1)2 + (27 ∙ 2 – 12) + 1 = = 42 + (54 – 12) + 1 = 16 + 42 + 1 = 59

i) (4 ∙ 25)1 - (27 : 9 - 1)2 + (6 ∙ 5 - 24)2 = = 1001 - (3 – 1)2 + (30 – 24)2 = = 100 - 22 + 62 = 100 - 4 + 36 = = 96 + 36 = 132

j) [(7 ∙ 6 – 15) ∙ 3 – 17] : 23 ∙ 40 = = [(42 – 15) ∙ 3 – 17] : 8 ∙ 1 = = (27 ∙ 3 – 17) : 8 ∙ 1 = (81 – 17) : 8 ∙ 1 = = 64 : 8 ∙ 1 = 8 ∙ 1 = 8

k) (59 + 61) ∙ [23 – 3 ∙ (41 – 39)]= = 120 ∙ (8 – 3 ∙ 2) = 120 ∙ (8 – 6) = = 120 ∙ 2 = 240

k) (59 + 61) ∙ [23 – 3 ∙ (41 – 39)]= = 120 ∙ (8 – 3 ∙ 2) = 120 ∙ (8 – 6) = = 120 ∙ 2 = 240