Projekt europejski 2007-2009 Akt słowny od A do Z !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYPOSAŻENIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Advertisements

Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
Algorytmika w szkole podstawowej
Autor: Jan Kowalski Uniwersytet UJK wydział – Pedagogika, gr. 4
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Przecinki.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Area 0 : C ontent form and media type area - założenia, problemy, perspektywy Magdalena Krynicka Biblioteka Narodowa.
Moje wędrowanie - Panie mój Moje upadanie - Panie mój Moje powstawanie- Panie mój Twoje miłowanie... Jesteś dla nas spragnionych jak rosa poranna Tobie.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Club lecture Klub lektur.
Bibliotekarz – odkrywca. Agenda Proces tworzenia informacji Indeksy wyszukiwawcze Budowa rekordu w Promaxie Zapytania.
Złudzenia wzrokowe - czy nasze oczy są niedoskonałe.
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Lifelong Learning Programme- Comenius ( ) CZYTANIE, aktywne poszukiwanie znaczenia Sposób.
Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo”
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
EKSPERYMENT LABORATORYJNY
Przeszkody w czytaniu ze zrozumieniem (tekst)
Czytanie ze zrozumieniem
Systemy kognitywne jako nowy wymiar informatyki ekonomicznej
Czym jest czytanie? Uwaga :
Czytanie ze zrozumieniem
Marcin Fojucik, Jan Gorzycki
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
Par Jocelyne GIASSON Roz. 9 : Metazrozumienie procesów Rozumienie czytanego tekstu.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Czytanie ze zrozumieniem
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Innowacje pedagogiczne
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Rozumienie czytanego tekstu
Czytanie ze zrozumieniem
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
Pedagogika szkoły wyższej
Rebusy Opracowała: Jadwiga Wojtyś.
opracowała Joanna Bojarska
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
„Miała baba koguta” Chanson folkolrique polonaise.
Francja Mała Wenecja.
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Tworzenie prezentacji multimedialnej
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2009 r.
Dodawanie klipów i tekstu do projektu Ścieżka video i obrazów Ścieżka dźwięku – muzyka, efekty Tryb wyświetlania.
Bariery komunikacyjne
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Temat: Schematy blokowe - ćwiczenia
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
PRZEKŁAD PODEJŚCIE TEKSTOWE - J.C. Margot - J.-R. Ladmiral - H. Meschonnic PRZEKŁAD PODEJŚCIE TEKSTOWE - J.C. Margot - J.-R. Ladmiral - H. Meschonnic opracowała.
1 Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.
PRZEKŁADOZNAWSTWO 1) Początki okresu językoznawczego
Aleksandra Lewandowska
Wstęp do prawoznawstwa Administracja wykład 1
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Obserwacja wybranych uczniów
„Bóg widział, że były dobre.”
Zapis prezentacji:

Projekt europejski Akt słowny od A do Z !

Opis procesu czytania ze zrozumieniem (w szerokim znaczeniu) wraz ze wszystkimi operacjami potrzebnymi do osiagniecia sukcesu w budowaniu zrozumienia. - najpierw z punktu widzenia neurofizjologii (wychodząc od materiału czytanego) - następnie z punktu widzenia budowania znaczenia, a wiec odwołania się do koniecznych działań poznawczych (wraz z ich implikacjami dydaktycznymi) w pracy nad: - tekstami - obrazami Począwszy od percepcji wzrokowej aż do zbudowania znaczenia Akt słowny od A do Z !

Informacja : Słowa Obrazy Muzyka … oko mózg Aspekt neurofizjologiczny Aspekt dydaktyczny ucho Przedmiot projektu «Znaki i znaczenie ». Przedstawiony tu w skrócie. W ujęciu schematycznym :

Stanislas DEHAENE, Les neurones de la lecture, Odile Jacob, Jocelyne Giasson, La compréhension en lecture, De Boeck, 1996 et W kwestii procesu czytania ze zrozumieniem: W kwestii aspektu neurofizjologicznego : Liliane Hamm, Lire des images, Armand Colin-Bourrelier1986. J.Cl. Fozza, A-M Garat, Fr. Parfait, Petite fabrique de limage, Magnard, W kwestii interpretacji obrazów: Bibliografia: DVD/programy telewizyjne przedstawione przez Jean-François Zygel W kwestii muzyki :