Projekt europejski Akt słowny od A do Z !
Opis procesu czytania ze zrozumieniem (w szerokim znaczeniu) wraz ze wszystkimi operacjami potrzebnymi do osiagniecia sukcesu w budowaniu zrozumienia. - najpierw z punktu widzenia neurofizjologii (wychodząc od materiału czytanego) - następnie z punktu widzenia budowania znaczenia, a wiec odwołania się do koniecznych działań poznawczych (wraz z ich implikacjami dydaktycznymi) w pracy nad: - tekstami - obrazami Począwszy od percepcji wzrokowej aż do zbudowania znaczenia Akt słowny od A do Z !
Informacja : Słowa Obrazy Muzyka … oko mózg Aspekt neurofizjologiczny Aspekt dydaktyczny ucho Przedmiot projektu «Znaki i znaczenie ». Przedstawiony tu w skrócie. W ujęciu schematycznym :
Stanislas DEHAENE, Les neurones de la lecture, Odile Jacob, Jocelyne Giasson, La compréhension en lecture, De Boeck, 1996 et W kwestii procesu czytania ze zrozumieniem: W kwestii aspektu neurofizjologicznego : Liliane Hamm, Lire des images, Armand Colin-Bourrelier1986. J.Cl. Fozza, A-M Garat, Fr. Parfait, Petite fabrique de limage, Magnard, W kwestii interpretacji obrazów: Bibliografia: DVD/programy telewizyjne przedstawione przez Jean-François Zygel W kwestii muzyki :