Koszt systemu. Wyszczególnienie kosztów : zakup oprogramowania do komputerowej obsługi systemu20.000 zł koszt rocznej licencji oprogramowania 5.000 zł

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witamy na spotkaniu z Betterware!
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
1 Stan Wdrażania Regionalnych Programów Operacyjnych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Metody goniometryczne w badaniach materiałów monokrystalicznych
Liczby pierwsze.
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Badania biegłości oczami organizatora
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Transformacja Z (13.6).
Analiza kosztów Miechów Cena brutto wyprodukowanej jednostki energii cieplnej na podstawie cen paliw z września L.p. Paliwo - nośnik.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Kariera & zarobki. Victor Hugo »Nic na świecie nie jest tak silne jak pomysł, którego nadszedł czas !«
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
RADA PROGRAMOWA RSIP WŁ Łódź, r. Małgorzata Krawczyk
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wykonania budżetu za 2007 rok w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola. Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy.
OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA GMINY W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA Kompetencje poszczególnych organów, związane z ochroną środowiska określone są, przede wszystkim,
Kuzma Rozanna i Roksolana GC01 3LTD. Od 1 lipca 2013 roku obowiązują nowe zasady odbioru odpadów. Obowiązek podpisania umowy z firmą wywozową przyjęła.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Główne założenia nowego Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi Przemyśl, 5 grudnia 2008 r.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Zakładając kompostownik chronisz przyrodę i oszczędzasz złotówki, które przeznaczyłbyś na zakup nawozów mineralnych do upraw ogrodowych.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Zarządzanie gospodarką odpadami w świetle ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach Zbigniew Grabowski Politechnika Krakowska.
Gospodarka Odpadami Deklaracje: Prowadzenie kartoteki mieszkańców Rejestracja deklaracji, Integracja z edytorami tekstu w zakresie tworzenia szablonów.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
- powtórzenie wiadomości
Finansowanie działalności gospodarczej przez Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. BANK POLSKIEJ SPÓŁDZIELCZOŚCI S.A. Mirosław Potulski Prezes.
RENTOWNY PROGRAM AUTOMATYCZNEJ DOSTAWY (ADR)RENTOWNY PROGRAM AUTOMATYCZNEJ DOSTAWY (ADR) (Nowy Program – 1 września 2009 r.) Przykład: LifePak ® - 72,60.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Analiza wskaźnikowa.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
1. Dziennikarz Lekarz Listonosz 2 3 Lekarz  bada ludzi i określa ich stan zdrowia  bada podstawowe obszary życia i określa ich stan w liczbach 4.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Koszt systemu

Wyszczególnienie kosztów : zakup oprogramowania do komputerowej obsługi systemu zł koszt rocznej licencji oprogramowania zł szkolenia z zakresu obsługi oprogramowania zł koszt kampanii informacyjnej zł koszt wysyłki listu do właściciela nieruchomości - 6 zł wynagrodzenie pracownika obsługującego system zł docelowo 4 osoby x zł = miesięcznie zł

Kalkulacja kosztów związanych z wysyłką deklaracji oraz windykacją należności Na terenie Gminy Lubliniec jest właścicieli nieruchomości (w rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). dostarczenie deklaracji do każdego właściciela nieruchomości x 6,00 zł = ,00 zł wobec ok. 40% właścicieli nieruchomości zostanie wszczęte postępowanie administracyjne z tyt. niezłożenia deklaracji: postępowania x 12,00 zł = ,00 zł Razem: ,00 zł ,00 zł = ,00 zł – koszt roczny ,00 zł : 12 miesięcy = 4.212,00 zł / miesiąc

Kalkulacja kosztów związanych z wysyłką deklaracji oraz windykacją należności cd. dostarczenie decyzji o zaleganiu z płatnościami, przy założeniu, że ok. 20% właścicieli nieruchomości nie będzie regulowało swoich zobowiązań x 20% = 936 decyzji przy jednorazowym terminie płatności 936 x 6,00 zł = 5.616,00 zł / kwartał wobec ok. 15% właścicieli nieruchomości zostanie wszczęte postępowanie administracyjne z tyt. nieuregulowania płatności za gospodarowanie odpadami: x 15% = 702 postępowania 702 x 12,00 zł = 8.424,00 zł / kwartał Razem: 5.616,00 zł ,00 zł = ,00 zł : 3 miesiące = 4.680,00 zł / miesiąc wydruk potwierdzenia zapłaty, przy płatności gotówkowej, przy założeniu, że ok. 70% właścicieli nieruchomości będzie regulowało płatności za wywóz śmieci przelewem, a 30% gotówką w kasie urzędu x 30% = x 0,30 zł = 421,20 zł / kwartał 421,20 zł : 3 miesiące = 140,40 zł / miesiąc

Koszt wynagrodzenia pracowników przed wdrożeniem systemu 2 osoby referat komunalny III.2012 – VI zł x 16 mcy = zł x 2 osoby = zł 2 osoby finanse I – VI zł x 6 mcy = zł x 2 osoby = zł

Koszt inwestycji początkowej systemu inwestycja początkowaokres zwrotu inwestycji [mc] rodzajwartość osoby referat komunalny ,00 zł 2 osoby finanse ,00 zł Oprogramowanie + szkolenie ,00 zł kampania informacyjna ,00 zł SUMA ,00 zł śr. / mc 7 666,67 zł 5 111,11 zł 3 833,33 zł 3 066,67 zł śr. / mc / mieszkańca 0,32 zł 0,21 zł 0,16 zł 0,13 zł

rodzaj kosztówkoszt miesięcznykoszt miesięczny na mieszkańca 1. windykacja należności, w tym: 4 820,40 zł 1.1 decyzja o zaleganiu z płatnościami 4 680,00 zł 1.2 potwierdzenie zapłaty 140,40 zł 2. deklaracje 4 212,00 zł 3. licencja oprogramowania 416,67 zł 4. koszty pracownicze ,00 zł SUMA ,07 zł 0,98 zł inwestycja początkowa 7 666,67 zł 3 066,67 zł 0,32 zł 0,13 zł przy okresie zwrotu [mc] ŁĄCZNIE ,74 zł ,74 zł 1,30 zł 1,11 zł Koszty administracyjne systemu

Koszty odbioru i transportu odpadów Miesięczny przebieg km. Średnie zużycie paliwa 36 l/100 km koszt paliwa 6 zł Miesięczny koszt transportu odpadów komunalnych: km * 0,36 l = l - miesięczne zużycie paliwa l * 6 zł = zł / miesiąc Miesięczna kwota przeznaczona na przeglądy i naprawy samochodów: zł * 3 samochody = zł / miesiąc 500 zł * 1 hakowiec = 500 zł / miesiąc = zł / miesiąc Przyjęto, iż każdy samochód obsługiwany będzie przez dwie osoby, natomiast hakowiec przez jedną osobę pracującą na pół etatu: 3 samochody * 2 osoby = 6 osób * zł = zł / miesiąc 1 hakowiec * 1 osoba * zł = zł / miesiąc = zł / miesiąc

Koszty odbioru i transportu odpadów cd. Przyjęto, iż firma do obsługi terenu całej gminy będzie musiała zakupić śmieciarkę, której koszt zakupu mieści się w granicach zł. Samochód może być amortyzowany przez 7 lat, więc kalkulacja przedstawia się następująco: zł : 7 lat = ,57 zł / rok = 5.952,38 zł / miesiąc Łącznie koszty bezpośrednio związane ze zbieraniem i transportem odpadów komunalnych: ,38 = ,38 zł / miesiąc Pozostałe koszty przedsiębiorstwa (utrzymanie nieruchomości, administracja, kosztami zarządu oraz zysk) – ok. 50% kosztów bezpośrednich ,38 zł * 50% = ,19 zł / miesiąc Miesięczny koszt odbioru i transportu odpadów komunalnych: , ,19 = ,57 / miesiąc ,57zł / mieszkańców = 2,39 zł / miesiąc / osobę

Koszt selektywnej zbiórki mieszkańców, ok. 50% osób mieszka w domach jednorodzinnych, które należy wyposażyć w worki do selektywnej zbiórki, średnio w jednym gospodarstwie domowym 3 osoby, do jednego gospodarstwa domowego co miesiąc 5 worków 120 l (1 na papier, 1 na tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, 1 na szkło oraz 2 na odpady biodegradowalne), koszt zakupu jednego worka to 0,35 zł, mieszkańców : 3 osoby = gospodarstw domowych * 5 worków = worków / miesiąc * 0,35 zł = zł / miesiąc

Koszt selektywnej zbiórki cd. ok osób mieszka w budynkach kilkurodzinnych, ok osób mieszka w budynkach wielorodzinnych, przy czym ok osób na dużych osiedlach, średnio w jednym gospodarstwie domowym 3 osoby, nieruchomości trzeba wyposażyć w 4 rodzaje pojemników do selektywnej zbiórki (papier, tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, szkło oraz odpady biodegradowalne), Koszt zakupu pojemników: 240 l: 206 pojemników * 410 zł = zł 1100 l: 113 pojemników * 1000 zł = zł 2500 l : 60 pojemników * zł = zł Łączny koszt zakupu pojemników do selektywnej zbiórki: = zł Uwzględniając czas amortyzacji: zł : 5 lat = zł / rok zł / 12 miesięcy = zł / miesiąc Koszt selektywnej zbiórki: = zł / miesiąc zł / mieszkańców = 0,53 zł / miesiąc / osobę

Koszt zagospodarowania odpadów komunalnych Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami w 2013 r ,53 Mg odpadów 70% odpadów pochodzi z gospodarstw domowych: 8.788,53 * 70% = 6.151,97 Mg, Uwzględniając odpady oddawane do punktu selektywnej zbiórki: 6.151,97 Mg – 117,33 Mg = 6.034,64 Mg : 12 miesięcy = 502,89 Mg / miesiąc, Koszt zagospodarowania odpadów w wysokości 200 zł za 1 Mg odpadów 200 zł * 502,89 Mg = zł / miesiąc zł : mieszkańców = 4,19 zł / miesiąc / osobę

Łączny koszt odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych ,57 zł zł zł = ,57 zł / miesiąc 2,39 zł + 0,53 zł + 4,19 zł = 7,11 zł / miesiąc / osobę

Koszty inwestycyjne związane z przygotowaniem Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Budowa hali składowej – ,00 zł Wyposażenie (pojemniki) – ,00 zł Amortyzacja (20 lat hala, 5 lat pojemniki) ,50 zł/rok Transport i zagospodarowanie odpadów ,64 zł/rok Obsługa punktu ,00 zł/rok Razem ,14 zł/rok ,14 : 12 : = 0,22 zł/rok/osoba

Podsumowanie rodzaj koszt ó w koszt miesięcznykoszt miesięczny / osobę% udział w stawce opłaty obsługa administracyjna systemu ,74 zł 1,11 zł13,15% transport i zagospodarowanie odpad ó w ,57 zł 7,11 zł84,24% punkt selektywnej zbi ó rki 5 367,68 zł 0,22 zł2,61% Suma ,99 zł 8,44 zł100,00% Przyjęto, że ok. 15% właścicieli nieruchomości nie będzie regulowało płatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 8,44 zł + 15% = 9,71 zł Przyjęto stawkę w wysokości: 9,50 zł / miesiąc / osobę