Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcje w PHP ABK.
Advertisements

C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
C++ wykład 4 ( ) Przeciążanie operatorów.
Język C/C++ Funkcje.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Wzorce.
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Static, const, volatile.
Generics w .NET 2.0 Łukasz Rzeszot.
Programowanie w środowisku sieciowym
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
formatowanie kodu źródłowego
Programowanie obiektowe w Javie
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Powtórka Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Marcin Kujawa Michał Łobarzewski
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Tablice, listy, obiekty w C# i nie tylko!
struct nazwa { lista składników }; Dostęp do składowych struktury Nazwa_Zmniennej_Strukturalnej. Nazwa_Składnika.
Podstawy informatyki Struktury, operatory, wyjątki
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Podstawy programowania
Programowanie obiektowe w C++
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Inicjalizacja i sprzątanie
Seminarium problemowe
Wykonał: Michał Nikołajuk
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
C# Cz.7 Refleksja, Atrybuty
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Programowanie obiektowe 2013/2014
Język C# .NET Maria DEMS.
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Programowanie sieciowe w Javie
Programowanie w języku C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Programowanie zaawansowane Zaawansowane konstrukcje języka C#
Programowanie sieciowe w Javie Michał Kuciapski
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Łukasz Bieszczad Mateusz Gałązka Karol Włodarek
Programowanie Zaawansowane
Zestaw pytań nr. 3 Typy generyczne Wyjątki OPRACOWALI: JAKUB GRYCZEWSKIKINGA ROSA DANIEL KAPTEJNYWOJCIECH ŁĘCZYCKI
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Wykład 4 Programowanie obiektowe. Tworzenie własnych obiektów Słowo kluczowe this W JavaScript można tworzyć własne obiekty. Wykorzystuje się tu zapis.
PO13-1 / 19 Wykład 13 Wyjątki i ich zgłaszanie Wyłapywanie wyjątków Obsługa wyjątków Wykorzystanie polimorfizmu Filtrowanie wyjątków Błędy w konstruktorach.
Podstawy informatyki Funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Programowanie obiektowe
PGO Interfejsy Michail Mokkas.
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
PGO Przeciążanie metod i konstruktorów
Zapis prezentacji:

Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO piotrowski.g@hotmail.com

Czym się dzisiaj zajmiemy? Co dziś w planie? Powinniście już znać: Tworzenie własnych klas Powoływanie do życia obiektów Tworzenie konstruktorów i ich przeciążanie Pojęcie hermetyzacji, modyfikatory dostępu Dziedziczenie Polimorfizm Czym się dzisiaj zajmiemy? Przekazanie przez referencję Metoda statyczna Try i catch Struktura

Przekazywanie przez referencję Co wyświetli ten program?

Przekazywanie przez referencję Ref – słowo kluczowe oznaczające przekazanie przez referencję. Będziemy więc już pracować bezpośrednio na zmiennej nie zaś na jej kopii. Przy przekazywaniu za pomocą ref parametr musi mieć przypisaną wartość! Co wyświetli ten program?

Przekazywanie przez referencję Out – słowo kluczowe oznaczające przekazanie przez referencję. Będziemy więc już pracować bezpośrednio na zmiennej nie zaś na jej kopii. Przy przekazywaniu za pomocą out parametr musi zostać zainicjalizowany wewnątrz metody! Co wyświetli ten program?

Przekazywanie przez referencję Obiekty automatycznie przekazywane są przez referencję!

Metoda statyczna Metoda statyczna – metoda która nie jest wywoływana w kontekście żadnego konkretnego obiektu tej klasy. Metoda zwykła: Metoda statyczna: static

Try i catch

Try i catch Wyjątków jest dużo. Ogólna zasada brzmi, żeby kolejność wyjątków ustawiać od szczegółu do ogółu. Źródło: msdn.microsoft.com Zakańczać jednym z tych:

Try i catch Deklaracja własnego wyjątku: Przykład użycia:

Struktura Struktura (struct) jest bardzo podobna do klasy. Struktura jest jednak typem wartości, a klasa typem referencji. Struktura, tak samo jak klasa może posiadać swoje pola, metody a nawet konstruktor. Stworzenie struktury:

Koniec części szóstej