INTERPRETACJA WYNIKÓW PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2008 w Gimnazjum nr 2 w Olecku Opr. mgr Maria Jolanta Kłosińska Olecko 8.04.2008r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Znaki informacyjne.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Klasyfikacja systemów
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ZDJĘCIA OBIEKTÓW UKŁADU SŁONECZNEGO I GŁEBOKIEGO KOSMOSU WYKONANE PRZEZ CZŁONKÓW SZKOLNEGO KLUBU PRZYRODNICZEGO ALTAIR ZE SZKOŁY PODSTAWIOWEJ W ŁUKOMIU.
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Analiza wyników „Matura”
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Klasa I a Wychowawca Agnieszka łącka. Klasa I a Wychowawca Agnieszka łącka.
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI I PRÓBNEGO MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO TESTU KLAS 6.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
- powtórzenie wiadomości
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
Wolfek,Mario, Kamila,Natalia i Zibi in Zachód słońca na Malcie przed imprą
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
w wyborach do parlamentu RP
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

INTERPRETACJA WYNIKÓW PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2008 w Gimnazjum nr 2 w Olecku Opr. mgr Maria Jolanta Kłosińska Olecko r.

Egzamin przeprowadzono w dniach 12 i 13 lutego 2008r. Do egzaminu przystąpiło 187 uczniów w części humanistycznej i 184 uczniów w części matematyczno-przyrodniczej. Wszyscy uczniowie rozwiązywali arkusz A1.

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Do egzaminu przystąpiło 187 uczniów klas III w 5 salach: w sali nr 30 – 98 uczniów, w sali nr 23 – 53 uczniów, w sali nr 31 – 15 uczniów, w sali nr 27 – 15 uczniów, w sali nr 17 – 6 uczniów. Zestaw egzaminacyjny w części humanistycznej zawierał zadania z dwóch obszarów standardów: I – czytanie i odbiór tekstów kultury II – tworzenie własnego tekstu. W każdym obszarze uczeń mógł uzyskać 25 pkt. Wyniki uzyskane przez uczniów w poszczególnych standardach z podziałem na klasy przedstawiają się następująco:

Ogólne wyniki uczniów Wyniki w odniesieniu do standardów III klasa średni wynik średnia łatwość średni wynik poziom opanow ania umiejęt ności średni wynik poziom opanow ania umiejęt ności 3a37,460,7519,6378,50%17,8371,33% 3b30,430,6118,3973,57%12,0448,17% 3c23,560,4815,1760,67%8,3933,56% 3d22,580,4615,3861,50%7,2128,83% 3e24,330,4916,7567,00%7,5830,33% 3f25,300,5116,2064,80%9,1036,40% 3g32,890,6618,0772,29%14,8259,43% 3h31,310,6318,5874,31%12,7350,92% SZKO ŁA 28,820,5817,39 69,56 % 11,44 45,76 %

Wyniki części humanistycznej wg standardów

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału A

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału B

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału C

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału D

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału E

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału F

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału G

Poziom opanowania umiejętności dla oddziału H

Standard I Czytanie i odbiór tekstów kultury Najsłabiej opanowane umiejętności: 44 na 187 pkt. za zad. 27 uczeń rozumie przenośny sens podanego wyrażenia 58 na 187 pkt. za zad. 24 uczeń wyjaśnia sens podanego zwrotu na podstawie posiadanej wiedzy 77 na 187 pkt. za zadanie 13 uczeń określa cechę zjawiska opisanego w tekście 84 na 187 pkt. za zadanie 2 uczeń rozumie sens tekstu literackiego 103 na 187 pkt. za zadanie 8 uczeń sytuuje na osi chronologicznej czas powstania tekstu

Standard II Tworzenie własnego tekstu Sprawdzane były formy: hasło encyklopedyczne, napis na pomniku, zaproszenie i rozprawka. Najsłabiej opanowane umiejętności dotyczące hasła encyklopedycznego i napisu na pomniku: 52 na 187 pkt.za zadanie 22 uczeń wnioskuje na podstawie tekstu historycznego 188 na 374 pkt.za zadanie 25 uczeń tworzy hasło encyklopedyczne korzystając z informacji podanych w tekście 39 na 187 pkt.za zadanie 28 uczeń formułuje napis na pomniku upamiętniającym wybitnych przedstawicieli Złotego Wieku Polski – na podstawie informacji zawartych w tekście Najsłabiej opanowane umiejętności przy redagowaniu zaproszenia (zad.29): 90 na 187 uczeń wskazuje adresata, nadawcę, określa miejsce, czas, cel 111 na 187pkt. poprawność językowa i stylistyczna – dopuszczalny 1 błąd Najsłabiej opanowane umiejętności przy redagowaniu rozprawki (zad.30): 232 na 748 pkt. poprawność językowa i stylistyczna – dopuszczalne 3 błędy 155 na 374 pkt. uczeń tworzy tekst poprawny pod względem ortograficznym – dopuszczalne 2 błędy 58 na 187 pkt. uczeń tworzy tekst poprawny pod względem interpunkcyjnym – dopuszczalne 3 błędy Przy kryterium Realizacja tematu trudność sprawiło dobieranie i formułowanie argumentów na zadany temat i omówienie ich.

Poziom opanowania umiejętności część humanistyczna

Uczniowie o najwyższych wynikach w szkole w części humanistycznej (min.75%): Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 1.A 24Zyskowska Emilia50 2.A 17Mularczyk Michał 49 3.F 02Bukowska Izabela 4.G 06Góryńska Karolina 5.A 02Bańkowska Anastazja48 6.A 11Gojlik Gabriela 47 7.G 07Gryglas Marta 8.G 17Mrozowski Paweł

cd. Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 9.G 23Rejszel Emilia46 10.A 15Leszkowicz Justyna G 22Radzaj Magda 12.A 16Łukaszuk Agnieszka G 19Półtorak Paulina 13.A 12Grygo Katarzyna A 21Tryt Piotr 16.G 05Galicka Karolina 17H 11Maszerowska Paulina 18H 13Olender Anna

cd. Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 19.A 01Backiel Maciej A 14Kozłowska Katarzyna 21.A 18Remiszewski Daniel 22.E 12Łukaszewicz Beata 23.G 15Maj Natalia 24.H 22Sulima Mateusz

cd. Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 25.A 06Brodowski Mateusz A 08Burba Tobiasz 27.B 03Dadura Anna 28.B 12Milewska Ewelina 29.D 17Mejsak Marlena 30.E02Brynda Joanna 31.G 26Sobolewska Magda 32.E 01Brodowska Lena40

cd. Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 33.E 07Jachimski Dawid G 01Banach Łukasz 35.G 14Mackiewicz Joanna 36.H 21Starski Michał 37.B 04Danilewicz Julita B 08Jarząbska Dominika 39.C 12Ratuszny Łukasz 40.D 06Duda Małgorzata

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Do egzaminu przystąpiło 184 uczniów klas III w 5 salach: w sali nr 30 – 98 uczniów, w sali nr 23 – 50 uczniów, w sali nr 31 – 15 uczniów, w sali nr 27 – 15 uczniów, w sali nr 17 – 6 uczniów.

Zestaw egzaminacyjny w części matematyczno - przyrodniczej zawierał zadania z czterech obszarów standardów: I – umiejętne stosowanie terminów pojęć i procedur II – wyszukiwanie i stosowanie informacji III – wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności IV – stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów Ilość punktów w poszczególnych obszarach: I – 15, II – 12, III – 14, IV – 9 pkt.

Wyniki uzyskane przez uczniów w poszczególnych standardach z podziałem na klasy przedstawiają się następująco:

Ogólne wyniki uczniów Wyniki w odniesieniu do standardów III klasa średni wynik średnia łatwość średni wynik poziom opanowania umiejętności średni wynik poziom opanowania umiejętnośc i 3a25,540,518,1354,17%6,7155,90% 3b21,300,436,4843,19%6,9157,61% 3c15,630,314, %3,7531,25% 3d17,960,364,9132,75%5,2243,48% 3e18,790,385,3835,83%5,3844,79% 3f14,350,293,7024,67%4,5037,50% 3g22,310,456,7144,76%6,2552,08% 3h21,650,437,2748,46%5,5846,47% SZKOŁ A 20,110,406,0540,33%5,6547,06%

Wyniki w odniesieniu do standardów IIIIV klasa średni wynik poziom opanowania umiejętności średni wynik poziom opanowania umiejętności 3a6,9649,70%3,7541,67% 3b5,6140,06%2,3025,60% 3c4,5032,14%2,6329,17% 3d5,2237,27%2,6128,99% 3e5,4638,99%2,5828,70% 3f4,0028,57%2,1523,89% 3g6,2944,90%3,4338,10% 3h5,9242,31%2,8832,05% SZKOŁA5,5939,95%2,8331,46%

Wyniki części matematyczno-przyrodniczej wg standardów

Opanowanie wiedzy i umiejętności z obszarów objętych standardami: II – Wyszukiwanie i stosowanie informacji – ok. 47 % I – Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur – ok. 40 % III – Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności – ok. 40% IV – Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów - ok. 31 % Standard IV wystąpił w zadaniach: 23 i 34 (matematyka), 3 i 33 (fizyka) i 18 (geografia). Najsłabiej uczniowie rozwiązywali następujące zadania:

numer zadania przedmiotstandard liczba uczniów % zdających 32matematykaIII4ok. 2 % 34matematykaIV5ok. 2 % 18geografiaIV22ok. 12 % 33fizykaIV29ok. 16 % 7fizykaIII37ok. 20 % 15geografiaII48ok. 26 % 22matematyka I 48ok. 26 % 25matematyka I 49ok. 27 % 17geografia III 60ok. 33 % 29matematyka III 62ok. 34 % 10chemia III 70ok. 38 % 5biologia II 70ok. 38 % 23matematyka IV 73ok. 40 % 1fizyka I 74ok. 40 %

Słabo opanowane umiejętności: sprawdzanie, czy dana zależność jest odwrotnie proporcjonalna (2 pkt.), formułowanie i stawianie hipotezy w zadaniu na uzasadnienie otrzymanego wyniku (4 pkt.), szacowanie – na podstawie mapy – długości łuku południka zawartego w granicach Polski (1 pkt.), sporządzenie wykresu zależności funkcyjnej, analizowanie i interpretacja danych uzyskanych w doświadczeniu, przewidywanie dalszego przebiegu doświadczenia (3 pkt.), wyjaśnienie, jak zmienia się bodziec akustyczny w procesie słyszenia (1 pkt.), posługiwanie się współrzędnymi geograficznymi, porównywanie informacji odczytanych z mapy (1 pkt.), posługiwanie się procentami w sytuacjach praktycznych (1 pkt.), rozpoznawanie figur środkowosymetrycznych (1 pkt.), wybór – spośród miast zaznaczonych na mapie – miasta, w którym słońce góruje najwcześniej (1 pkt.). Zadania te dawały uczniowi w sumie 15 pkt., t.j. 30% testu.

Poziom opanowania umiejętności - część matematyczno-przyrodnicza

Uczniowie o najwyższych wynikach w szkole w części matematyczno- przyrodniczej (min. 70%): Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 1.G 23Rejszel Emilia43 2.A 17Mularczyk Michał 42 3.A 18Remiszewski Daniel 4.G 06Góryńska Karolina 5.E 07Jachimski Dawid41 6.A 24Zyskowska Emilia 40 7.G 17Mrozowski Paweł 8.H 04Kiełkucki Szymon 9.H 15Pajko Paweł

cd. Lp.Kod uczniaNazwisko i imię uczniaIlość punktów 10.A 12Grygo Katarzyna38 11.A 02Bańkowska Anastazja E 12Łukaszewicz Beata 13.G 15Maj Natalia 14.G 22Radzaj Magda 15.H 11Maszerowska Paulina 16.G 19Półtorak Paulina36 17.H 06Koncewicz Mateusz