Zarządzanie informacją w programie Access A.Ś.
Baza danych to zbiór danych uporządkowany tak, by można je łatwo prezentować i przetwarzać. Wszystkie dane przechowywane są w tabelach. Inne obiekty, takie jak formularze czy raporty, służą do prezentacji danych zawartych w tabelach. A.Ś.
Dane a informacja dane zgromadzone są w tabelach zapisane są w rekordach, składających się z pól aby uniknąć powielania danych, tabele powiązane są relacjami informacja jest wynikiem zapytania kierowanego może być wyświetlana w raportach, kwerendach, na stronach internetowych A.Ś.
Obiekty w bazie danych dają różne możliwości przeglądania, modyfikowania oraz wyszukiwania informacji działania jakie można wykonać na obiektach bazy danych, to Otwórz i Projektuj. A.Ś.
Tabela – widok arkusza rekord przechowuje informację o jednym obiekcie – w tabeli odpowiada mu wiersz pole zawiera informację tego samego typu, w tabeli odpowiada mu kolumna A.Ś.
Tabela – widok projektu zdefiniowane pola i ich typy szczegóły wybranego pola A.Ś.
Porządkowanie informacji Sortowanie to czynność porządkująca dane w określony sposób (np. alfabetycznie), wystarczy kliknąć myszą w dowolny rekord danego pola, a następnie kliknąć przycisk Sortuj A.Ś.
Wyszukiwanie informacji Filtrowanie to wybór rekordów, które spełniają określone kryteria. W tabeli Access możemy dokonać szybkiego wyboru rekordów, zawierających wskazaną wartość, klikając przycisk Filtruj według wyboru. A.Ś.
Relacje pomiędzy tabelami relacje określają sposób powiązania informacji zawartych w tabelach tworzenie relacji umożliwiają pola o niepowtarzających się wartościach – tzw. pola kluczowe A.Ś.
Rodzaje relacji najczęściej występuje relacja jeden do wielu możliwe są: wiele do wielu i jeden do jednego A.Ś.
Polecane strony http://www.ecdl.com.pl/ http://pl.wikipedia.org/wiki/grafika_prezentacyjna A.Ś.