czyli jak rozciągnąć kulę na płaszczyźnie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół w Przemkowie Leśna Góra Przemków.
Advertisements

Teoria maszyn i części maszyn
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Figury obrotowe.
WOKÓŁ NAS.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Obraz Ziemi na mapie Zwykle nie sprawia nam trudności poruszanie się po najbliższej okolicy, gdzie znamy każdy kamień. Problem pojawia się, gdy znajdziemy.
Dodawanie ułamków zwykłych
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 5
odwzorowanie Mercatora odwzorowanie Cassiniego-Soldnera
Wykład 11. Podstawy teoretyczne odwzorowań konforemnych
WALEC KULA Bryły obrotowe STOŻEK.
Bryły obrotowe V – objętość Pc – pole powierzchni całkowitej.
Zastosowania rzutu cechowanego w robotach ziemnych
Kartografia matematyczna
Rzuty Monge’a cz. 3 Transformacje układu odniesienia
Klaudia Gadzała to1012a. Klaudia Gadzała gr. to1012a Imię i nazwisko: Klaudia Gadzała. Data urodzenia , miejsce urodzenia: Włodawa. Obecnie.
Najprostszy instrument
Wykład 13. Odwzorowania elipsoidy obrotowej na powierzchnię kuli
r. Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku- Białej.
Wiedziała, że będzie musiała czekać przez kilka godzin dlatego kupiła sobie do czytania książkę. Kupiła również paczuszkę ciastek.
JAKIE DZIAŁANIA SZKOLNE I LOKALNE SĄ WARTE ZREALIZOWANIA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI? NASZE POMYSŁY I DOBRE PRAKTYKI.
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Wykład 6. Redukcje odwzorowawcze
Ostrzegamy, że zaczął działać nowy wirus...
Zajęcia- "Wiem, Rozumiem, Potrafię" w ramach realizacji projektu "W stronę sukcesu" finansowanego przez POKL.
BRYŁY OBROTOWE ©M.
PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C. K. NORWIDA W LESZNIE
Bryły obrotowe Walec Stożek Kula Przekroje
Rysunki z efektami specjalnymi
Spheroidator coded by Adam Piechna
UŚMIECH SENIORA MIEJSKIE GIMNAZJUM NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU.
WEJŚCIE SMOKA Tą prezentację przygotował Robert Szepietowski, znany jako DJ.WALKER CLUB?
Dookoła koła.
" Na nowo odzyskanych już wolnych ziemiach polskich Dolnego śląska w uroczystym dniu otwarcia Państwowego Gimnazjum i Liceum w Ząbkowicach Dolnośląskich,
BRYŁY OBROTOWE ©M.
273.Na linie wisi drewniana kula o masie M=10kg. Od spodu, z prędkością v o =150m/s, uderza w nią centralnie pocisk o masie m=0,5kg i zatrzymuje się w.
BRYŁY OBROTOWE Wykonał: Jan Kowalski.
Patrycja Walczak Kl. III-5 Przedstawia BRYŁY OBROTOWE.
Bryły ostrosłupy graniastosłupy bryły obrotowe.
Mapy WIG Po odzyskaniu niepodległości przez Polskę tworzenie map topograficznych okazało się dużym problemem – po zaborcach pozostało 9 układów triangulacyjnych,
Co Obrócić?.
Opracowały: Alicja Piślewska i Roma Kwiatkiewicz
oraz określić jego położenie
BRYŁY.
Elementy graficzne mapy
8 listopada Śniadanie Daje Moc W akcji tej bierze udział klasa II C Zespołu Szkół w Jabłonce.
Zajęcia dydaktyczo-wyrównawcze z geografii Jadwiga Kacprzak
70 lat obecności Geometrii Wykreślnej w murach Politechniki Śląskiej
Stożek walec kula BRYŁY OBROTOWE.
AUTHORING Zuzanna Kiwak Zuzanna Niemiec Aleksandra Zembala class 1e II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie.
Figury obrotowe.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013 Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie nr
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ruch sfery niebieskiej
Projekt edukacyjny - Arkady Fiedler w oczach matematyka Pixabay.com CC0 Public Domain.
Mieć dom na głowie.. Rzucić na coś okiem Rosnąć jak na drożdżach Mieć serce z kamienia Płuca miasta Rzeka ludzi.
Kalendarium z życia klasy akademickiej
BRYŁY WOKÓŁ NAS I WE WSZECHŚWIECIE
SŁOŃCE.
ODKRYWAMY WSZECHŚWIAT
I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Radomiu
VII Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Warszawie
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
Warunki równowagi płaskiego dowolnego układu sił
Reprezentacja (opis) obiektów graficznych
Nazwa firmy Produkty i usługi
Kreatywny uczeń – innowacyjna szkoła - zapraszamy!
Candy Shop powstał na rzecz projektu Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwa w 2013r i mieści się w XI Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku. Działalność spółki.
Zapis prezentacji:

czyli jak rozciągnąć kulę na płaszczyźnie? Missing Impossible czyli jak rozciągnąć kulę na płaszczyźnie?

Podobno tylko Chuck Norris potrafi rozciągnąć kulę na płaszczyźnie… Obalamy ten mit – my też tego dokonaliśmy. Bez kompleksów wobec krążącego mitu przystąpiliśmy do akcji!

Proces rozciągania rozpoczęty – kula pośrodku z niepokojem czeka na utratę kształtu idealnego.

Klaudia spogląda na obiekt doświadczenia Klaudia spogląda na obiekt doświadczenia. W jej oczach można odczytać myśl: „już jesteś płaska”.

I nie trzeba kopać z pół obrotu, wystarczy sięgnąć po przepiękną naukę – geometrię wykreślną. Kula powoli przenoszona jest na płaszczyznę… Mamy już równoleżniki.

A teraz tylko południk, południk, południk… i…

Tak to „rozprostowaliśmy” kulę i zawstydziliśmy Chuck’a Norris’a. Bęc! Siatka kartograficzna płaszczyznowa, normalna, centralna (ech! te naukowe określenia…) gotowa!!! Można zacząć wrysowywać kontynenty, wyspy i co tam jeszcze na Ziemi jest. Tak to „rozprostowaliśmy” kulę i zawstydziliśmy Chuck’a Norris’a. Bęc!

Warto dodać, że nikt nie zaginął w akcji. XIV Liceum Ogólnokształcące w Krakowie. Zajęcie prowadzone w ramach projektu WiP.