MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
My i przestrzeń publiczna
Net art czyli sztuka sieci
Sztuka sieci czyli Net art
Joanna Okoń, Maciej Kulczycki
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
JAK TO JEST ZROBIONE? Zajęcia artystyczne dla uczniów szkoły podstawowej. Materiał dla uczniów Autor: Karolina Vyšata Projekt zrealizowany w ramach Akademii.
Paul Cézanne
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
ABSTRAKCJONIZM Kierunek w sztuce, który świadomie rezygnuje z przedstawiania form obserwowanych w naturze, ogranicza się wyłącznie do wykorzystywania środków.
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
Zasady czytania obrazu
Sam na sam z dziełem sztuki…
Pieter Bruegel „Miesiące”
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
Moje Hobby - Style rysowania
- izmy na przełomie wieków
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Maksymilian Gierymski Warszawa Reichenhall 1874
SURREALIZM Salwador Dali.
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Moje zainteresowania Malarstwo.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Które ugrupowania artystyczne XX-lecia międzywojennego zaproponowało najbardziej uniwersalny i ponadczasowy program dla sztuki? Faustyna Rzechółko.
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Prezentacja Multimedialna Wykonana Przez :
Malarstwo 1. połowy XX wieku
Malarstwo 1. połowy XX wieku
Pojmowanie dzieła sztuki i piękna
Przewrót w malarstwie europejskim
Malarstwo obrazem epoki
Migoczące płótna- impresjonizm
BAROK.
KÓŁKO PLASTYCZNE „AKWARELKI” ROK SZKOLNY 2014/2015.
malarz postimpresjonistyczny
SAMOUCZEK cz. I opr. E. Serwatka
CLAUDE MONET      .
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Zastosowanie matematyki w sztuce
Matematyka w Starożytności.
TEATR ALTERNATYWNY zwany także: awangardowym, eksperymentalnym,
Jackson Pollock.
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
Matematyka wokół nas.
„Rzeźba w Książce’’. Upodobania twórcy zawsze nawiązywały do recyklingu. Swoją przygodę ze sztuką rozpoczął od malarstwa, później w swoich pracach zaczął.
GEOMETRIA W SZTUCE Prezentację przygotowano na podstawie informacji dostępnych w Internecie.
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Debata filozoficzna 2015/2016 Jestem z Wrocławia, więc myślę
Wielcy malarze polscy 130. rocznica urodzin Tadeusza Makowskiego
EDU-ART MIX czyli edukacyjne projekty artystyczne
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska

AWANGARDA Awangarda artystyczna ogłaszała swoje manifestacje i programy, często nawiązywała do ówczesnych nutrów w sztuce europejskiej. Na twórczość miały wpływ różne kierunki awangardowe w Europie, przefiltrowane dodatkowo przez osobowość artystyczną i tradycje polskiej sztuki. Stąd artyści często łączyli elementy sztuki zachodniej ze sztuką ludową.

FORMIZM Formizm - ruch o niejednolitej stylistyce, w dużej mierze nawiązuje do kubizmu. Uważano, że w dziele sztuki nie jest ważna tematyka ani kolor, tylko forma. Geometryzowano kształty przedstawionych przedmiotów. Głównym przedstawicielem i przywódcą formistów był Zbigniew Pronaszko. Dążył on do syntezy form i kolorów, ograniczając je do kilku podstawowych barw.

KONSTRUKTYWIZM Tendencje zbliżające się do abstrakcji geometrycznej odnajdziemy w ugrupowaniu polskich konstruktywistów. Uważali, że indywidualizm w sztuce nie istnieje, za to ważny jest zbiorowy proces twórczy. Czołową postacią tego nurtu w sztuce był Władysław Strzemiński. Według niego obraz jakby zastygał w bezczasowości, pozbawiony wszelkiej dynamiki kompozycyjnej, miał po prostu trwać.

TRADYCJE Równoległe do artystów z ugrupowań awangardowych działali artyści, którzy głosili powrót do tradycyjnego, europejskiego malarstwa. Twierdzili, że zanim w obrazie dostrzeżemy temat i formę, działa na nas kolor. To on jest najważniejszy. Wyznawcy tej teorii, skupili się wokół Józefa Pankiewicza, który namalował jeden z najsłynniejszych dzieł „Dziewczynka w czerwonej sukience”.